Projekt Dopravní alternativa pro Prahu financuje nadace Partnerství a Rockefeller Brothers Fund Dopravní alternativa pro Prahu Městský okruh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Řízení motorových vozidel
BUDOUCNOST DOPRAVY V PŘEROVĚ
Dopravní alternativa pro Prahu
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Rekonstrukce severních mostů
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Sem vložte LOGO klienta. Doprava v Praze tak trochu jinak Tunel Blanka z jiného pohledu.
Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík.
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Zklidňování dopravy příklady dobré praxe
Dopravní alternativa pro Prahu Ekonomické aspekty dopravního řešení Prahy.
Dopravní průzkum města
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Nechceme dálnici uprostřed Prahy
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 KOALICE SOS PRAHA VEŘEJNÁ DOPRAVA ŘEŠÍ EKOLOGICKÉ A PROSTOROVÉ PROBLÉMY VE MĚSTECH MOTTO Pramen:
Socioekonomická geografie
VEŘEJNÁ DOPRAVA ŘEŠÍ EKOLOGICKÉ A PROSTOROVÉ PROBLÉMY VE MĚSTECH
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal.
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Malá Chuchle – Lahovice
Nitra.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Řešení staré hlukové zátěže z pohledu ŘSD ČR
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
PRAŽSKÝ OKRUH.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
EVROPSKÝ TÝDEN MOBILITY
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Integrace Neratovic a Mělníka
Krajské ředitelství policie hl. m
Koncepce dopravy v MPP Michal Lehečka, 14/5/2018.
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Transkript prezentace:

projekt Dopravní alternativa pro Prahu financuje nadace Partnerství a Rockefeller Brothers Fund Dopravní alternativa pro Prahu Městský okruh

MĚSTSKÝ OKRUH Vztah k urbanistické struktuře města MO = dálnice středem města ? Vliv na zatížení uliční sítě Vliv MO na Prahu 6 MO a dopravní indukce MO a veřejná hromadná doprava

Vztah Městského okruhu k urbanistické struktuře města

Městský okruh ve vztahu k urbanistické struktuře města

JV segment MO leží ve spáře mezi kompaktním městem a sídlišti odsává tak dopravu z města Městský okruh ve vztahu k urbanistické struktuře města

JV segment MO leží ve spáře mezi kompaktním městem a sídlišti odsává tak dopravu z města SZ segment MO naopak kompaktní město protíná v těsné blízkosti památkové rezervace dopravu do města zatahuje Městský okruh ve vztahu k urbanistické struktuře města

Městský okruh = dálnice středem města

v září 2004 budou zprovozněny tunely Mrázovka

tím vznikne rychlostní silnice do centra města, končící na Malovance důsledkem bude nápor aut na Letné a v Břevnově

Na Letné už další nárůst dopravy prakticky není možný, zato v Břevnově se situace výrazně zhorší

„řešením“ takto umocněných problémů bude pokračování MO na Pelc-Tyrolku

tím vznikne Severojižní magistrála č. II

Tunely – spásné řešení ? Samotný Městský okruhu bude sice v tunelu, ale problémy tím nezmizí emise nezmizí, pouze se zkoncentrují u portálů a výdechů bariérový efekt ramp a mimoúrovňových křižovatek je často horší než u komunikací na povrchu vysoké náklady na provoz, bezpečnostní rizika... Především ale tunely neřeší zatížení okolních ulic, které slouží jako přivaděč na Městský okruh

kdyby byla SJ magistrála v tunelu, jak by to zlepšilo situaci v Ječné, Žitné, Vinohradské, Seifertově, Pobřežní... ??

Vliv Městského okruhu na zátěž přilehlých ulic

Efekt na zatížení uliční sítě Dojde k odlehčení souběžných komunikací: SJ magistrála, Milady Horákové, Korunovační, Veletržní, Křižovnická... Současně však vzroste provoz na příčných komunikacích, které se stanou přivaděči: Plzeňská, Ječná, Žitná, Patočkova, Evropská, Jugoslávských partyzánů, Letenský tunel... Vzhledem k celkovému zvýšení kapacity uliční sítě dojde k celkovému nárůstu dopravy

Vliv na dopravní situaci na Praze 6

po zprovoznění Městského okruhu v 1. fázi nastane odlehčení souběžných ulic

avšak nová atraktivní komunikace přiláká novou dopravu

hlavní třídy a zejména křižovatka na Vítězném nám. nebudou kapacitně stačit doprava se rozleje do ulic Ořechovky a Břevnova

hlavní třídy a zejména křižovatka na Vítězném nám. nebudou kapacitně stačit doprava se rozleje do ulic Ořechovky a Břevnova

hlavní třídy a zejména křižovatka na Vítězném nám. nebudou kapacitně stačit doprava se rozleje do ulic Ořechovky a Břevnova

hlavní třídy a zejména křižovatka na Vítězném nám. nebudou kapacitně stačit doprava se rozleje do ulic Ořechovky a Břevnova

hlavní třídy a zejména křižovatka na Vítězném nám. nebudou kapacitně stačit doprava se rozleje do ulic Ořechovky a Břevnova

hlavní třídy a zejména křižovatka na Vítězném nám. nebudou kapacitně stačit doprava se rozleje do ulic Ořechovky a Břevnova

hlavní třídy a zejména křižovatka na Vítězném nám. nebudou kapacitně stačit doprava se rozleje do ulic Ořechovky a Břevnova

Zátěže v Dejvicích dle prognóz Všechna vozidla, h Zdroj:ÚRM – zátěže pro ÚPN VÚC Pražské aglomerace, horizont 2015

Městský okruh a dopravní indukce

Vývoj IAD od roku 1960 Dopravní zklidnění centra v 70. letech vedlo k redukci dopravy - nárůst intenzity IAD se zde zastavil na 12 let. Na počátku 90. let došlo vlivem společenských změn k enormnímu nárůstu automobilové dopravy. Zdroj dat: ÚDI

Vývoj IAD v 90. letech Zdroj dat: ÚDI Nárůst počtu aut se koncem 90. let zvolnil. Zatímco doprava na vnějším kordonu nadále prudce roste, intenzity dopravy v širším centru od roku 1998 stagnují. Po roce 2000 dokonce nastal mírný pokles.

Dosavadní vývoj IAD - závěry Nárůst intenzit IAD není apriorně daný – je výrazně spoluurčován nabídkou dopravní sítě a současně atraktivitou veřejné hromadné dopravy. Zatížení komunikační sítě v širším centru Prahy dosáhlo bodu nasycení. Díky tomu se nárůst IAD v centru zastavil. Katastrofické scénáře, dle kterých při nepostavení MO pojede např. po ul. Milady Horákové aut jsou naprosto nepodložené – další nárůst dopravy na stávající síti není fyzicky možný

Očekávaný vývoj trendů v dopravě po vybudování MO Zdroj:do 2002 – intenzity na vnitřním kordonu, dle ÚDI Praha od 2005 – nárůst celkového objemu dopravy dle matic na DÚR MO, ÚRM

Očekávaný vývoj trendů v dopravě po vybudování MO Zdroj:do 2002 – intenzity na vnitřním kordonu, dle ÚDI Praha od 2005 – nárůst celkového objemu dopravy dle matic na DÚR MO, ÚRM

Hodnocení dopadů MO v SZ segmentu města Městský okruh nepovede ke zklidnění dopravy na povrchu, ale má především umožnit další nárůst dopravy. Celkový průjezd ve směru východ – západ přes Letnou se podle prognóz díky MO zvýší téměř na trojnásobek – teze o Magistrále č. II tak má reálný základ.

Městský okruh a veřejná doprava

Špatný příklad – propojení Prahy 6 a Prahy 5

vytvoření atraktivního a rychlého silničního spojení Špatný příklad – propojení Prahy 6 a Prahy 5

vytvoření atraktivního a rychlého silničního spojení při neexistenci adekvátní nabídky VHD znamená preferenci IAD Špatný příklad – propojení Prahy 6 a Prahy 5 Mezi Prahou 5 a 6 bude nabídka VHD nesrovnatelně horší než jízda autem – to se negativně projeví na dělbě přepravní práce Strahovský tunel + Mrázovka

Propojení navrhovaná SOS Praha: Praha 5 - Praha 4 Praha 6 – Praha 8

žádoucí je vytvořit propojení pouze VHD aniž by vznikla souběžná silniční trasa = preference VHD Propojení navrhovaná SOS Praha: Praha 5 - Praha 4 Praha 6 – Praha 8 TT Smíchov - Pankrác TT Podbaba – Bohnice - Kobylisy

žádoucí je vytvořit propojení pouze VHD aniž by vznikla souběžná silniční trasa = preference VHD Propojení navrhovaná SOS Praha: Praha 5 - Praha 4 Praha 6 – Praha 8 TT Smíchov - Pankrác TT Podbaba – Bohnice - Kobylisy

žádoucí je vytvořit propojení pouze VHD aniž by vznikla souběžná silniční trasa = preference VHD Propojení navrhovaná SOS Praha: Praha 5 - Praha 4 Praha 6 – Praha 8 VHD tak bude moci nabídnout atraktivnější jízdní dobu – její použití bude výhodnější než jízda autem TT Smíchov - Pankrác TT Podbaba – Bohnice - Kobylisy

projekt Dopravní alternativa pro Prahu financuje nadace Partnerství a Rockefeller Brothers Fund zpracoval Štěpán Boháč březen 2004 Dopravní alternativa pro Prahu