Autoevaluace – příklad z praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Autoevaluace z pohledu
Různé role zástupce ředitele školy
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Výstupy z Úvodního semináře
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE Fráni Šrámka Praha 5 Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr. Mgr. Milan Matějů Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Plán vzdělávacích aktivit
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
9. Tvorba individuálního plánu
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
Komplexní systém hodnocení
Evaluace v mateřských školách
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Autoevaluace – příklad z praxe Michal Šidák Gymnázium dr. Václava Šmejkala Ústí nad Labem, Stavbařů 5 příspěvková organizace

Autoevaluace – příklad z praxe Národní program rozvoje vzdělávání v ČR (2001) Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR (2007) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (pro gymnázia) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, v platném znění

Autoevaluace – příklad z praxe MOUDRÉ PARAGRAFY § 12 školského zákona Odst. 1) Hodnocení školy se uskutečňuje jako vlastní hodnocení školy a hodnocení Českou školní inspekcí. Odst. 2) Vlastní hodnocení školy je východiskem pro zpracování výroční zprávy o činnosti školy a jedním z podkladů pro hodnocení Českou školní inspekcí. (…) Odst. 5) Hodnocení školy a školského zařízení může provádět také jejich zřizovatel podle kritérií, která předem zveřejní.

Autoevaluace – příklad z praxe MOUDRÉ PARAGRAFY § 8 odst. 2 vyhlášky o náležitostech DZ, VZ a VHŠ Rámcová struktura vlastního hodnocení školy: podmínky ke vzdělávání; průběh vzdělávání; podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání; výsledky vzdělávání žáků a studentů, v případě středních škol a vyšších odborných škol také uplatnitelnost absolventů na trhu práce; řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků; úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům.

Autoevaluace – příklad z praxe MOUDRÉ PARAGRAFY § 9 vyhlášky o náležitostech DZ, VZ a VHŠ Pravidla a termíny vlastního hodnocení školy: vlastní hodnocení školy se zpracovává průběžně za období 3 školních roků; návrh struktury vlastního hodnocení školy projedná ředitel školy s pedagogickou radou nejpozději do konce září školního roku, v němž se má vlastní hodnocení školy uskutečnit; vlastní hodnocení školy se projedná v pedagogické radě do 31. října následujícího školního roku.

Autoevaluace – příklad z praxe ZVOLENÉ NÁSTROJE VLASTNÍHO HODNOCENÍ: Dotazníky pro rodiče, žáky a učitele. Testování průběhu vzdělávání prostřednictvím výzkumu SCIO, CERMAT a PISA 2006. Testování klimatu v třídním kolektivu PPP. „Barvy života“. Kontrolní a hospitační činnost. Výsledky žáků v soutěžních přehlídkách.

Autoevaluace – příklad z praxe UKÁZKY DOTAZNÍKU PRO RODIČE Spolupráce s třídním učitelem je konstruktivní. Myslím si, že jsme prostřednictvím webového portálu dobře informováni o prospěchu našeho dítěte. Mám vážné výhrady k výuce: (výčet předmětů). Mám pocit, že mé dítě již začalo kouřit. Rozhodně ano – 1; spíš ano – 2; spíš ne – 3 rozhodně ne - 4; nemohu se vyjádřit - ?

Autoevaluace – příklad z praxe DOTAZNÍKY PRO RODIČE (VÝSTUPY) Spokojenost s možností vyjadřovat se k průběhu vzdělávání. U žáků „velkého“ gymnázia vázne komunikace žáků se zákonnými zástupci o průběhu vzdělávání, přání rodičů být efektivněji informováni. Rodiče vidí posuzování kvality výuky svými dětmi i v závislosti na kvalitě přístupu učitele k výuce. Připomínky k práci některých třídních učitelů.

Autoevaluace – příklad z praxe UKÁZKY DOTAZNÍKU PRO ŽÁKY Cítíte se být připraven/a pro další studium v oblasti: získání faktografických znalostí; komunikativních dovedností; samostatného řešení studijních úkolů. Kdybyste se znovu rozhodoval/a, podal/a byste si přihlášku na naše gymnázium? Rozhodně ano rozmýšlel/a bych se asi ne Co vám během studia na našem gymnáziu chybělo? Jmenujte dva (tři) pedagogy, které považujete za nejkvalitnější z těch, co vás letos učili.

Autoevaluace – příklad z praxe DOTAZNÍKY PRO ŽÁKY (VÝSTUPY) 97 % žáků by si znovu zvolilo vzdělávat se na našem gymnáziu. Žáci „velkého“ gymnázia jmenovali nejkvalitnějšími pedagogy učitele přísné, s vysokými nároky na výuku a s dlouhodobější praxí na naší škole. Žáci „malého“ gymnázia jmenovali nejkvalitnějšími pedagogy učitele temperamentní a mladé. Maturanti se shodli, že škola je nedokázala připravit pro další život pouze v oblasti komunikativních dovedností.

Autoevaluace – příklad z praxe SNÍMKOVÁNÍ ŠKOLY METODOU „BARVY ŽIVOTA“ (Výstupy) Kvalita vzdělávacího procesu školy = souhrn tří nezávislých, ale navzájem se ovlivňujících oblastí. Efektivita učení – atmosféra vztahů – ohrožení rizikovými jevy. Efektivita učení – průměrná. Atmosféra vztahů podporujících vznik dovedností – průměrná. Ohrožení rizikovými jevy – nízké.

Autoevaluace – příklad z praxe VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ SCIO, CERMAT A PISA Znalosti našich žáků jsou výrazně lepší než znalosti vrstevníků vzdělávaných na ZŠ nebo na jiných SŠ. Znalosti našich žáků v porovnání se žáky jiných gymnázií nejsou horší, ale ani výrazně lepší. Žáci nejsou často připraveni orientovat se v problémech, samostatně je analyzovat a hledat řešení. Žáci mají sklon se podceňovat. Nejhorších výsledků dosahují žáci v oblasti čtenářské gramotnosti.

Autoevaluace – příklad z praxe VÝSLEDKY VÝZKUMU PPP VE VYBRANÝCH TŘÍDÁCH Žákovské kolektivy netvoří homogenní jednotky. Dění ve třídě je vždy ovlivňováno některými žáky. Selhává pozitivní působení třídního učitele. Žáci pociťují jako nespravedlnost odlišný přístup k výchově a vzdělávání ze strany různých učitelů (v neprospěch učitelů mírných a benevolentních).

Autoevaluace – příklad z praxe ZÁVĚRY A OPATŘENÍ Nedostatečná čtenářská gramotnost → zvýšení časové dotace pro ČJ, úprava osnov ve ŠVP, organizace jazykového (žurnalistického, filmového) projektu, angažování kvalitního učitele ČJ. Nízké zapojení učitelů do grantové činnosti → účast na školeních DVPP, spolupráce s UJEP. Častý vysokoškolský způsob výuky → nákup nových pomůcek, dovybavení tříd, podpora mladších učitelů, finanční motivace.

Autoevaluace – příklad z praxe DĚKUJI ZA POZORNOST!