„Od personalisty ke stratégovi“ aneb rozvoj podle skutečných potřeb „Nemůžeš nikdy porozumět roli vůdce, pokud se sám neujmeš takové odpovědnosti.“ Opravdoví.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Advertisements

TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Jak na to, aniž bychom se zničili
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ.
Vize, Strategie, Cíle.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Proč je důležité studovat Principy
Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Geo-informační systémy
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
5.Měření trhu.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Personální plánování.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Důvěryhodnost křesťanského politika a jeho strany.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Strategický marketing
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Strategický marketing
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

„Od personalisty ke stratégovi“ aneb rozvoj podle skutečných potřeb „Nemůžeš nikdy porozumět roli vůdce, pokud se sám neujmeš takové odpovědnosti.“ Opravdoví lidé M. Morgan, Poselství z věčnosti

© 2004 VIA ENTRA 3 Nevíme-li, co se od nás očekává, jsme „irelevantní“ Nejsme-li v souladu s očekáváními, jsme „irelevantní“ Nevíme-li, jak očekávání naplnit, jsme „irelevantní“ Nevíme-li, jak plnění očekávání změřit, jsme „irelevantní“ Jak mohu výsledky své práce prodat? „MY ale TVOŘÍME přidanou hodnotu!!! „Nikdy nikdo nedokázal nic velkolepějšího než ti, kteří mají odvahu věřit v něco vyššího, než je náhodná okolnost.“ Bruce Barton

© 2004 VIA ENTRA 4 Všechny cesty vedou k zákazníkovi

© 2004 VIA ENTRA 5 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

© 2004 VIA ENTRA 6 Je třeba pochopit terminologii řízení výkonnosti Vize Strategická mapa Strategie Strategické cíle Klíčový ukazatel výkonu (KPI) Kritické faktory úspěchu Cíl = CO? x Strategie = JAK?

© 2004 VIA ENTRA 7 Víme, co se od nás očekává? Mise, vize – znalost a pochopení Členství ve vrcholových orgánech a postavení Pravidelné diskuse s vedením, s GŘ Dlouhodobá i krátkodobá strategie firmy Konkurenční výhoda Podíl na trhu TOP KPIs  Vlastní HR vize a strategie  Strategie pro rozvoj a trénink Stále se ptejte: „PROČ zrovna tohle děláte?“

© 2004 VIA ENTRA 8 Vedení začíná u schopnosti vytvořit obraz budoucnosti …VIZI… “Pokud nevíte, kam jdete, skončíte obvykle někde jinde.” „Vůdcovství se jeví jako umění docílit toho, aby druzí CHTĚLI DĚLAT to, co jste přesvědčeni, že by se udělat mělo.“ Vance Pacard

© 2004 VIA ENTRA 9 Správné stanovení cílů je základem úspěchu Základní otázky: Jsou cíle na cestě k vizi? Nezaměňujeme cíl za cestu k cíli? Je cíl výstižně formulován – žádná slova „bez významu“? Je cíl SMART? Jsou měřítka o přidané hodnotě? „S radostí, chutí a ze vší síly sledovat nejbližší cíle je jediná cesta, jak dosáhnout ten nejvzdálenější.“ F. Hebbel

© 2004 VIA ENTRA 10 Stanovte si cíle metodou SMART Specifický Měřitelný Ambiciózní Reálný Termínovaný „Umění vést spočívá v tom, že dokážeme přimět lidi, aby nás následovali, i když to není jejich povinnost.“ John C. Maxwell

© 2004 VIA ENTRA 11 Vaše vize, vaše strategie…

© 2004 VIA ENTRA 12 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

© 2004 VIA ENTRA 13 Aktivní účast v rozpočtovém procesu společnosti Co si kladou za cíl hodnototvorné procesy? Jaké jsou cíle prodeje a marketingu? Jaké jsou potřeby „zákazníka vašeho zákazníka“? Jaké aktivity vedou k naplnění finančních ukazatelů?  HR aktivity a rozpočet – ideálně BSC  V oblasti rozvoje rozpracovat kategorii „Zákazník“ a „Lidé“ Znám-li předmět podnikání, rozumím potřebám svého vnitřního zákazníka. Jsme v souladu s očekáváními?

© 2004 VIA ENTRA 14 Odpovězte na dané otázky a navrhněte priority pro tréninkové curriculum 2005…

© 2004 VIA ENTRA 15 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

© 2004 VIA ENTRA 16 Lidé, lidé, lidé Tvorba tréninkového curricula řízeného a zdůvodněného potřebami trhu Standardy ne vždy – individuální rozvoj Partnerství řízené potřebami „zákazníka“ Konfliktní situace – standardy a společný cíl Vyjasňování role HR – jednou = vůbec  HR standardy – propojení rozvoje a tréninku s potřebami trhu a systémem řízení výkonnosti. Pokryjte i výjimky… Víme, jak očekávání naplnit? Akce HR!

© 2004 VIA ENTRA 17 Jaké tréninkové curriculum navrhujete?...

© 2004 VIA ENTRA 18 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

© 2004 VIA ENTRA 19 Tvorba měřítek Top měřítka – známe??? (BSC – finanční, zákazník, procesy, potenciál růstu a lidé) Nasloucháme „číslům“ zákazníků Zákazníci „slyší“ na čísla Absolutní ukazatele a poměrné ukazatele  HR měřítka a měřítka úspěšnosti tréninku a rozvoje Alespoň jedno číslo v každé prezentaci! Víme, jak změřit plnění očekávání?

© 2004 VIA ENTRA 20 Jaká jsou vaše TOP KPIs – společnost? Jaké jsou vaše KPIs – HR? Jaká jsou KPIs rozvoje a tréninku?

© 2004 VIA ENTRA 21 Závěr: BUĎTE SILNÝMI PARTNERY! Víte, co chcete? Věříte tomu, co děláte? Baví vás to? Bojujete o to, čemu věříte? Jste připraveni nést odpovědnost za volbu? Máte rádi lidi a chcete jim skutečně pomáhat? Umíte říci: „NE“? Jste sami schopni změny? „Nikdy nedosáhneme úspěchu bez opakovaného úsilí.“ Francoise de Maintenon

© 2004 VIA ENTRA 22 „Zdravím Tě, stratégu!“ „Jsme všichni jedno a učíme se získávat sílu ze slabosti.“ Opravdoví lidé (M. Morgan, Poselství z věčnosti)