6. Koncepce řízení projektů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
Metodika řízení projektů
„Plánování projektu Plán projektu“
12. Projekt – nástroj realizace změny
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projektový management
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Evropský sociální fond
©AIT, Metoda logického rámce Jan Havlík, AIT Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Management kontinuity činností organizace
Proces řízení projektu
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
8. Plánování projektů Význam plánování projektů Plánovací proces
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
© Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 1 8. Plánování projektů  Význam plánování projektů  Plánovací proces  Projektové výstupy  Projektové.
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Projektové řízení – Project Management
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
© Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 1 7. Zadávání (definice) projektu  Zadávání (vznik) projektu  Zadání projektu  Formalizované zadání.
Microsoft Office Project 2007 Představení aplikace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Přednáška č. 1 Proces návrhu databáze
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Komplexní produktivní údržba (TPM)
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
6. Koncepce řízení projektů
2. Životní cyklus a procesy projektu
Projektový management Certifikace a normy Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta VŠB-TU.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
8. Zavádění procesního řízení
Metodika řízení projektů
Helios Orange - Implementace systému
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Téma 13: Finanční plánování
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Životní cyklus projektu a fáze projektu Martin Cupal Podnikatelský záměr a projektový management.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Procesní řízení (management)
PROJEKTOVÝ MANAGEMENT
Transkript prezentace:

6. Koncepce řízení projektů Procesní skupiny

ŘP je způsob jak, realizovat představy jedněch řízeným úsilím jiných Řízení projektů - 1 Řízení projektů je souhrn činností (umění ?): plánování, organizování, zajištění a řízení zdrojů za účelem vytvoření požadovaných projektových výstupů v souladu se zadanými nebo uznávanými principy standardy metodami a postupy obchodní etikou ŘP je způsob jak, realizovat představy jedněch řízeným úsilím jiných

Přínosy řízení projektů Lepší kontrola nad finančními, fyzickými a lidskými zdroji Zlepšení vztahů se zákazníky Zkrácení dob vývoje nových produktů, resp. služeb Snížení nákladů Dosažení vyšší kvality Zvýšená spolehlivost realizovaných produktů Zlepšení produktivity Zlepšení vnitřní komunikace Vyšší efektivita spolupráce podnikových útvarů Zvýšení pracovní morálky

Koncepce řízení projektů - 1 Převzetí do provozu PRINCE2, „Managing Successful Project“, 2009 100 % Fáze I % dokončení CO DĚLAT Schválení projektu Fáze III Vyhodno- cení proj. JAK TO DĚLAT Fáze II Fáze I čas Iniciace (zadávání) projektu Plánování a návrh řešení Realizace řešení PMBOK Guide, PMI, 2004

Koncepce řízení projektů - 2 Struktura většiny metodik Postup realizace projektu, tj. popis činností v jednotlivých fázích projektu, rozdělené na fáze (několik, nejvyšší úroveň) činnosti (aktivity) úkoly (task) pracovní instrukce - někdy Úkol má Vlastníka (zodpovědného pracovníka) Vstupy (dokument nebo informace, nutné pro tvorbu výstupů) Výstupy (výsledek úkolu) Nástroje (pomocné nástroje, např. šablony, formuláře, kontrolní seznamy, příklady, SW aplikace aj.) Popis procesů na celém projektu (plánování, řízení..)

Koncepce řízení projektů - 3 Základní materiály (de facto mezinárodní standardy) A Guide to the Project Management Body of Knowledge, PMBOK Guide, PMI, 2004, ANSI/PMI 99-001-2004 PRINCE2, „Managing Successful Project with PRICE2“,London TSO, 2009

Procesní skupiny Řídící procesy Struktura procesních skupin Popis procesních skupin Oblasti znalostí Dekomposice procesních skupin – příklad PMBOK Guide, PMI, 2004, ANSI/PMI 99-001-2004

Řídící procesy - 1 Řídící procesy Iniciační procesy – zahajují a schvalují projekt, resp. fázi Plánovací – definují a upřesňují projektové výstupy, vybírají nejvhodnější aktivity (a zdroje) pro splnění cílů projektu Výkonné (řídící) – koordinují pracovníky a další zdroje podle plánu Kontrolní – monitorují průběh projektu, dosažení projektových výstupů, identifikují odchylky od plánu Závěrečné (ukončovací) – shromažďují akceptace, formalizovaným způsobem ukončují fázi

Výkonné (řídící) procesy Průběhy procesů Výkonné (řídící) procesy Množství aktivity Plánovací procesy Iniciační procesy Ukončovací procesy Kontrolní procesy začátek fáze čas konec fáze

Popis fází projektu - 1 PMBOK Guide, PMI, 2004, ANSI/PMI 99-001-2004

Popis fází projektu - 2 PMBOK Guide, PMI, 2004, ANSI/PMI 99-001-2004

Popis fází projektu - 3 v s t u p y Myšlenka Vyřazení zdrojů z projektu Projektový tým Zapojení relevantních zdrojů zahájení Střední fáze realizace ukončení Plán Postup Schválení Definice Předání do užívání Záměr Akceptace v ý s t u p y (řídící) Podle PMBOK Guide, PMI, 2004, ANSI/PMI 99-001-2004

Životní cyklus projektu a produktu Podle PMBOK Guide, PMI, 2004, ANSI/PMI 99-001-2004

Struktura procesních skupin Procesní skupiny Iniciace, zahájení Plánování Řízení, koordinace Sledování, kontrola Ukončení Oblasti znalostí Proces A1 Proces C1 Proces A2 Proces B1 Proces C2 Proces D1 Proces E1 Proces C3 Proces E2 I II III

Popis procesních skupin Procesní skupiny Iniciace a zahájení projektu zahájení projetu/etapy, vytvoření základní definice a jeho/její schválení Plánování vytvoření návrhu řešení, stanovení a udržování proveditelných plánů (scénářů), které zajistí, že projekt bude odpovídat odsouhlaseným požadavkům Řízení, koordinace Souhrn aktivit, zaměřených na realizaci plánovaných postupů a cílů. Koordinace osob a ostatních zdrojů, nezbytných k vytvoření požadovaných výstupů Sledování, kontrola pravidelné měření a sledování (monitorování) postupu projektu a relevantních plánů z hlediska cílů projektu, dodávek, času, nákladů a působících rizik Ukončení závěrečné procesy vedoucí k akceptování projektu/etapy

Oblasti znalostí - 1 Oblast znalostí = Ucelená část problematiky řízení projektů s popsanými požadovanými znalostmi, potřebnými vstupy a výstupy, nástroji a technikami)

Oblasti znalostí - 2 Hlavní Řízení integrace projektu koordinace ostatních oblastí poznatků během celého životního cyklu projektu, změnové řízení řízení rozsahu projektu definování a řízení veškerých prací, nezbytných k úspěšnému dokončení projektu řízení času v projektu odhad doby, potřebné k dokončení prací, návrh přijatelného časového plánu projektu, zajištění včasného dokončení řízení nákladů příprava rozpočtu, jeho sledování a řízení řízení kvality zajišťuje, že projekt naplní stanovené potřeby

Oblasti znalostí - 3 Oblasti znalostí podpůrné (definují procesy, jejichž prostřednictvím dosahujeme cílů projektu) řízení lidských zdrojů efektivní nasazení lidí řízení komunikací generování, shromažďování, distribuce a ukládání informací o projektu řízení rizik rozpoznávání rizik, jejich analýza a reakce na ně řízení obstarávání pořizování zboží a služeb z externích organizací pro realizaci projektu

Dekomposice procesních skupin - příklad Oblast znalostí Procesní skupiny/skupiny procesů Zahájení Plánování Provedení Sledování a kontrola Ukončení Řízení - integrace projektu Vytvoření charty projektu, vytvoření předběžného rozsahu projektu Vytvoření plánu řízení projektu Vedení a řízení vykonávání projektu Sledování a kontrola prací na projektu, integrované řízení změn Ukončení projektu - rozsahu projetu Plánování rozsahu,definice rozsahu, vytvoření struktury rozpisu prací Ověření (verifikace) rozsahu, kontrola rozsahu - času na projektu Definice aktivit, seřazení aktivit, odhad potřebných zdrojů pro aktivity, odhad doby trvání aktivit, vytvoření časového plánu Kontrola časového plánu Dekomposice procesních skupin, přiřazení k oblastem znalostí – částečně dle Schwalbe K.