Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava 10. 12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Nabídka Klubu českých turistů na roky 2008 a 2009 EUROBEDS.
Turistická oblast Jeseníky a Euroregion Praděd Konference v Ostravě,
Projekt Moravian Science Centre Brno Mgr. Lukáš Richter
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Evropské seskupení pro územní spolupráci Konference "Budoucnost česko-polské přeshraniční spolupráce"
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
Projekt Podpora rozvoje Olomouckého kraje Ing. Marta Novotná 1. října 2008.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Národní program podpory cestovního ruchu 2010 – 2013 Podprogram Cestovní ruch pro všechny 16. února 2010.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Program Czechinvestu pro II. fázi rozvoji klastru v rámci Operačního programu průmysl a podnikání MPO plánované období dotace pro klastr 3 -
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Partnerství Moravská brána do Evropy Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí Prezentace 13. května 2010 Vzdělávací.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013.
POV 2008 Navrhovaná podoba Programu obnovy venkova Olomouckého kraje V roce 2008.
Název prezentace Moravskoslezský kraj - kraj plný zážitků ? Konference Ostrava
Destinační management TO Jeseníky-východ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
XV. celostátní finan č ní konference , Praha Přínosy meziobecní spolupráce Svazek měst a obcí Krkonoše a formy spolupráce veřejného sektoru.
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Prezentace turistické oblasti
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Regionální konference v MSK
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Služby pro členy Regionu Pošembeří Plénum 15. října 2009 Český Brod.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Transkript prezentace:

Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava Aktivity a záměry Olomouckého kraje v oblasti cestovního ruchu Aktivity a záměry Olomouckého kraje v oblasti cestovního ruchu

Hlavní partneři cestovního ruchu v Olomouckém kraji  Projekt organizace cestovního ruchu (destinačního managementu) Olomouckého kraje, schválen v ZOK 2005  vytvoření destinačních managementů pro oba turistické regiony Olomouckého kraje, propojení veřejného a soukromého sektoru  turistický region Jeseníky – využití existence Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu, vstup Olomouckého kraje v červnu 2006  turistický region Střední Morava – Olomoucký kraj inicioval vznik nové organizace  přímá finanční podpora Olomouckého kraje od roku 2006 formou členských příspěvků pro obě sdružení  Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu – 65 členů (18 měst a obcí)  Střední Morava – Sdružení cestovního ruchu – 35 členů (9 měst a obcí)  sdružení realizují projekty ve finančním objemu cca 50 mil. Kč

Tvorba nových produktů cestovního ruchu a komunikační aktivity na podporu návštěvnosti kraje  Projekt byl podán v rámci ROP oblast podpory 3.4 Propagace a řízení  Nositel projektu: Olomoucký kraj  Partneři projektu:  Jeseníky - Sdružení cestovního ruchu  Střední Morava – Sdružení cestovního ruchu  Doba realizace: květen 2008 – říjen 2010  Realizátor zakázky: m-ARK Marketing a reklama, s.r.o. Územní zásah: především primární zdrojová území pro zimní kampaň tj. Olomoucký kraj a celá Morava a sekundárně také ostatní kraje ČR a příhraniční oblasti Polska Cíle projektu:  zlepšení informovanosti turistů o nabídce  zvýšení celkové návštěvnosti  zvýšení podílu zahraničních turistů (Polsko, Slovensko, Rakousko)  prodloužení průměrné délky pobytu  zvýšení využití služeb a s tím související zvýšení příjmů  zlepšení image turistických regionů Jeseníky a Střední Morava

Financování projektu Celkové náklady: 29,1 mil. Kč Dotace EU (ROP): 24,735 mil. Kč Olomoucký kraj: 4,365 mil. Kč Cílové skupiny  turisté a návštěvníci OK (domácí, zahraniční, individuální, skupiny)  obyvatelé OK  potenciální turisté a návštěvníci OK  podnikatelské subjekty v cestovním ruchu  jiné organizace poskytující služby v cestovním ruchu Tiskoviny, fotobanka, distribuce, propagační předměty a zajištění publicity projektu včetně realizace tiskových konferencí, veletrhy, kampaně ZIMA, kampaně LÉTO (InfoBUS), grafický manuál Hlavní aktivity projektu Tvorba nových produktů cestovního ruchu a komunikační aktivity na podporu návštěvnosti kraje

Rozšíření aplikací turistického portálu Olomouckého kraje  Projekt byl podán v rámci ROP oblast podpory 3.4 Propagace a řízení  Nositel projektu: Olomoucký kraj  Partneři projektu:  Jeseníky - Sdružení cestovního ruchu  Střední Morava – Sdružení cestovního ruchu  Doba realizace: březen 2009 – srpen 2010 Cíle projektu:  zlepšení informovanosti turistů o aktuální nabídce  zvýšení návštěvnosti turistického portálu Olomouckého kraje  zlepšení pozice turistického portálu ve vyhledávačích Inovací turistického portálu dojde k rozšíření, zrychlení a zefektivnění přenosu informací a také komunikace mezi subjekty nabízejícími a poptávajícími služby a produkty v cestovním ruchu, a tím i k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v Olomouckém krajiwww.ok-tourism.cz

Financování projektu Rozšíření aplikací turistického portálu Olomouckého kraje Celkové náklady: 4 mil. Kč Dotace EU (ROP): 3,4 mil. Kč Olomoucký kraj: 0,6 mil. Kč Hlavní aktivity projektu:  vytvoření nástroje průvodce, který umožní sestavovat itineráře, programy, trasy odpovídající individuálním požadavkům uživatelů  vytvoření mapových podkladů včetně funkcí mapového systému s možností zakreslování tras do mapy  vytvoření vyhledávacího filtru pro ubytování  rozšíření jazykových mutací portálu o francouzštinu, italštinu, španělštinu, ruštinu a maďarštinu  zapojení cca 40 informačních center do editace dat portálu  cílená propagace portálu formou e-markertingu a PR aktivit V budoucnu vybudování celokrajského rezervačního systému

Olomouc region Card  projekt je spolufinancován Olomouckým krajem a Statutárním městem Olomouc  marketingový projekt na podporu cestovního ruchu ve městě Olomouci a v turistických regionech Olomouckého kraje – Střední Morava a Jeseníky  turistická slevová karta – nabízí držitelům vstupy zdarma nebo slevy na vstupy a služby  2 varianty (pro děti a dospělé): 48 hodinová, 5 denní  v roce 2005 bylo prodáno 1063 kusů karet, v roce kusů, v roce kusů karet, v roce karet, v roce 2009 předpoklad přes 4000 karet  v roce 2010 příprava projektu Digitalizace Olomouc region Card ORC prosinec 2005 ORC prosinec 2006 ORC prosinec 2007 ORC prosinec 2008 ORC červen 2009 Subjekty zapojené do ORC CELKEM z toho subjekty se vstupem ZDARMA

Projekt Cestování časem  podstatou projektu „Cestování časem“ je česko-polská turistická výměna a propojení turisticky významných míst Olomouckého kraje a Opolského vojvodství.  podán do Operačního programu přeshraniční spolupráce Česká republika – Polská republika 2007 – 2013, prioritní osa 2 Podpora rozvoje podnikatelského prostředí a cestovního ruchu, oblasti podpory 2. 2 Podpora rozvoje cestovního ruchu  vedoucí partner projektu:Olomoucký kraj - celková koordinace a administrace projektu a neinvestiční marketingové aktivity, které jsou sjednocujícím motivem celého projektu Partneři projektu: Opolské vojvodství - realizace neinvestičních marketingových aktivit – katalogová nabídka a aktivity společné marketingové kampaně Město Šternberk - instalace expozic v nově zrekonstruovaném Muzeu času Městská knihovna v Nyse - oprava historické budovy městské knihovny Muzeum Opolského Slezska v Opoli - vytvoření nové expozice o historii města Opole a Opolského vojvodství Muzeum Slezských Piastovců v Brzegu - vytvoření nové expozice petrolejových lamp  Doba realizace:24 měsíců, 07/ /2012  Předpokládané náklady projektu : ,00 Kč (tj ,00 EUR)  Poměr fin. prostředků české a polské části projektu: 64,85 % (ČR) : 35,15 % (PR)

Moravská jantarová stezka II podstatou projektu Moravské jantarové stezky II je rozvíjení spolupráce na již dříve oslovených východoevropských trzích (v rámci prvotního projektu realizovaného Zlínským krajem – Moravská jantarová stezka I) a nově orientace na tradiční moravské zdrojové trhy (německý, rakouský a italský) doba realizace: květen 2008 – říjen 2010 finanční rámec projektu: 11,45 mil. Kč, ,- Kč financováno z ROP NUTS II Střední Morava, realizátor projektu Centrála cestovního ruchu Výhodní Moravy, Olomoucký kraj se na projektu podílí částkou 5 mil. Kč a do projektu je zapojen prostřednictvím Střední Morava – sdružení cestovního ruchu 1. fáze projektu - zpracování marketingové strategie produktu Moravská jantarová stezka pro dané cílové trhy (Rakousko, Itálie, Německo), definování klíčových produktů, plán marketingových aktivit a návrhy opatření pro další rozvoj produktů. 2. fáze projektu - realizace marketingových aktivit ( veletrhy, prezentace, famtripy, presstripy, zhotovení katalogů, produktových listů, kalendáře akcí), ve spolupráci s prodejcem bude zajištěn prodej vybraných produktů.

Společný projekt 4 moravských krajů dlouhodobá spolupráce již od roku 2005 v roce 2008 podpis tzv. Velehradské dohody 4 moravských krajů o vzájemné spolupráci v oblasti cestovního ruchu a propagaci destinace „Morava a Slezsko“ na zahraničních trzích v lednu 2009 tradiční společná prezentace krajů na veletrhu REGIONTOUR 2009 v Brně, představení společného propagačního materiálu „Morava a Slezsko – region plný chutí a zážitků“ webové stránky „destinace Morava“ - vstupní obrazovka, z níž se návštěvníci dostanou na turistické stránky jednotlivých krajů v roce 2010 společný projekt zaměřený na podporu pěší turistiky „Morava a Slezsko – průvodce pěšího turisty“ ve vztahu k Moravskoslezskému kraji dlouhodobá snaha Olomouckého kraje o uznání turistického regionu Jeseníky vzájemná spolupráce při tvorbě Programů rozvoje cestovního ruchu Olomouckého a Moravskoslezského kraje

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Radek Stojan oddělení cestovního ruchu Krajský úřad Olomouckého kraje Jeremenkova 40a Olomouc tel: