„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín LIDSKÉ RASY 1 1.
Advertisements

Název: Poškozování lidských práv Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
LIDSKÉ RASY.
Europoidní rasa Bílá rasa (také běloši, europoidní rasa) je jedna z lidských ras, která se vyznačuje světlým zbarvením kůže. Často se tak označují lidé.
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Lidské rasy VY_52_INOVACE_05 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název Obyvatelstvo – migrace a rasy Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Obyvatelstvo a sídlo.
vytvořený v projektu OP VK
Obyvatelstvo AMERIKY.
AMERIKA - OBYVATELSTVO
MULTIKULTURa.
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
SOCIOEKONOMICKÁ GEOGRAFIE
Lidské rasy Název školy
STÁTY SVĚTA Rasová skladba.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
AMERIKA OBYVATELSTVO.
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Lidské rasy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rasy Národy Jazyky Náboženství
Lidské rasy.
Ondřej Beran 8.J, jeden z nejzákladnějších výchozích pramenů demografické analýzy v demografii.
Riskuj ANOTACE: Žák si formou hry zopakuje rasy, národy, jazyky a náboženství AUTOR: Mgr. Rita Sobková JAZYK: ČEŠTINA OČEKÁVANÝ VÝSTUP: upevnění základních.
Společenské a hospodářské prostředí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_05_Lidské rasy
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Lidské rasy, národy, jazyky
LIDSKÉ RASY.
Lidské rasy 1 Název školy
OBYVATELSTVO AMERIKY.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Jižní Afrika.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
LIDSKÉ RASY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
LIDSKÉ RASY.
Státy s vysokou hustotou zalidnění -Bangladéš, Japonsko, Korea, Benelux, Indie na východní polokouli + severní polokoule.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
LIDSKÉ RASY.
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Tolerance k národnostním menšinám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
Digitální učební materiál
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
JIHOAFRICKÁ REPUBLIKA
USA – obyvatelstvo opakování
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_ZE7-07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ANOTACE a) PRÁCE JE UČENA PRO ŽÁKY 7. ROČNÍKU B) TÉMA: AMERIKA - obyvatelstvo C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU: žáci se seznámí s původním obyvatelstvem Ameriky.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
LIDSKÉ RASY.
Rasy, národy a náboženství
AMERIKA - obyvatelstvo
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/02.0162 Určeno pro : žáky ZŠ, 2. stupeň Sekce: základní Předmět : zeměpis Téma / kapitola : Hlavní světová náboženství  

Definice Lidská rasa je skupina lidí, kterou spojuje dlouhodobý společný vývoj, v jehož průběhu se vlivem rozdílného prostředí vytvořily shodné morfologické a fyziologické znaky (barva pleti, barva a tvar vlasů, očí, rysy tváře, tvar lebky, nosu, atd. ).

Nejčastější dělení europoidní (bílá) - běloši. Je původem v Evropě, západní Asii a severní Africe. mongoloidní (žlutá) - zahrnuje skupinu mongolskou, Inuity (Eskymáky), americké Indiány a Austronésany. Je rozšířena především ve východní a jihovýchodní Asii, Severní a Jižní Americe. negroidní (černá) - černoši, hanlivě negři. Původem je v subsaharské Africe. australoidní - patří sem Austrálci aj.

rozšiřování lidí po zemi

míšenci Další rasově smíšené populace: Mestici – (europoidní+mongoloidní) Mulati – (europoidní+negroidní) Zambové – (negroidní+mongoloidní) Další rasově smíšené populace: Malgaši – (negroidní+mongoloidní) Kreolové – (europoidní+negroidní) Cambujo = mongoloidní a zambo Kastico = europoidní a mestic Kajot = mestic a mulat = podíl všech tří plemen

rasismus tvrdí, že odlišný vývoj různých lidských ras a etnik vede k tomu, že rasy si nejsou rovny. V praxi pak tento názor v řadě případů vedl (či stále ještě vede) k rasové segregaci (oddělení, vyloučení) a diskriminaci (znevýhodnění), a ve výjimečných případech i k pokusům o vyvraždění nepřátelských skupin.

Apartheid, rasismus

Apartheid N.Mandela bantustan je název pro uměle vytvářená území existující v JAR pro původní černošské obyvatelstvo z důvodů jejich rasové segregace, jednalo se o jistou formu rezervací. V Jihoafrické republice byl apartheid oficiální státní politikou do r.1990. Projevoval se oddělením dopravních prostředků pro bělošské a takzvané barevné obyvatele. Černošské obyvatelstvo nemělo přístup do restaurací, kin, parků, pláží, škol, nemocnic a jiných zařízení a veřejně přístupných míst určených bělochům. Obyvatelé se dělili na bílé, barevné a černé.

POUŽITÉ ZDROJE http://www.sodahead.com http://www.webstuffscan.com http://library.thinkquest.org http://cs.wikipedia.org http://kids.britannica.com http://klub-afrika.blog.cz/ 11