Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová
Projektové řízení obecně Projektové řízení v Aukru Role a zodpovědnost Úkol pro zájemce o stáž Agenda
Projektové řízení
Od 09/2010 Projektové oddělení (PMO) v Aukru Project manager, Business analyst, Tester Metody projektového řízení – SCRUM, Waterfall, SDLC Nástroje – MS Project, Gantt, Excel atd. Projektové řízení v Aukru
Rozsáhlé projekty (až několik měsíců) Definované fáze a jejich obsah Definované role a zodpovědnost Během projektu – pravidelné schůzky týmu, reporty, analýza rizik SDLC (System/Software Development Life Cycle)
Project manager Koordinátor projektu, SPOC, SPOT, SPOI Project owner Zadavatel, který zná cíle a důvody Business analyst Prostředník mezi technickou a obchodní stránkou projektu Ostatní IT, marketing, edukace, zákaznický servis Role a zodpovědnost
Fáze projektu (SDLC)
1. Příprava projektu Projekt Nápad (PO) Analýza cílů, přínosů a rizik Rozhodnutí o realizaci projektu Je sestaven základní tým (PO, PM, BA) PM Definování a schválení rozsahu projektu Časový odhad fází projektu Nastavení komunikačních pravidel Analýza zainteresovaných oddělení Evidence rizik BA Upřesnění rozsahu projektu a cílů Identifikace oblastí analýzy Analýza vlivu ostatních projektů Analýza rizik
2. Analytická fáze Projekt Uzavřený rozsah projektu Vyjasněný vliv na jiné projekty Definice všech součástí projektu Projekt je navržen, popsán, ověřen a schválen PM Kontrola rozsahu projektu Potvrzení navrženého řešení (PO) Zajištění spolupráce týmu, řešení problémů Úpravy časového plánu Zajištění zdrojů Evidence rizik BA Sběr a kompletace požadavků PO Analýza požadavků zainteresovaných oddělení Navržení technického řešení Konzultace řešení Schválení finálního technického řešení
3. Design fáze Projekt Plán technického řešení Plán vizuálního řešení Odhad rozsahu práce IT a časový odhad PM Potvrzení technického řešení s IT Přesnější časový odhad Odhad zdrojů Určení data spuštění Evidence rizik BA Spolupráce s IT při vytváření technického řešení Zajištění správného pochopení cílů a rozsahu týmem IT Podpora v případě požadavků na změny v rozsahu projektu
4. Fáze implementace Projekt Vytvoření technického řešení Vytvoření vzhledu stránek Komunikace – edukace, marketing, zákaznická podpora PM Monitoring průběhu projektu Podpora týmu (řešení problémů, překážek) Dodržení rozsahu projektu Synchronizace práce a týmu Úprava termínů Evidence rizik Komunikace BA Podpora pro IT Kontakt pro upřesnění obsahu projektu Podpora v případě požadavků na změny v rozsahu projektu
5. Testování Projekt Potvrzení testovacího prostředí Potvrzení, zda projekt splňuje dané požadavky zadavatele Ověření vlivu projektu na stávající systém PM Zajištění testování Koordinace a spolupráce testerů, IT, analytika a PO Reakce a řešení problémů vzniklých při testování Komunikace BA Podpora při tvorbě testovacích scénářů Podpora při definování chyb Návrhy na nejvhodnější řešení nastalých chyb Podpora komunikace
6. Spuštění Projekt Otestovaný a schválený produkt je spuštěn PM Zajištění projektu ke spuštění – schváleno PO, týmem testerů Interní informace o připravovaném spuštění projektu Interní informace o spuštěném projektu BA Interní zaškolení zákaznické podpory, případně dalších oddělení
7. Technická podpora Projekt Produkt funguje na živém serveru Tým je připraven na řešení případných chyb PM Organizace technické podpory produktu, pokud je třeba Uzavření a shrnutí projektu Ponaučení z projektu BA Analýza případných problémů Zhodnocení projektu
Zpracovat případovou studii jako PM Zadání bude zasláno em Projekt je omezen časem, penězi a rozsahem Je určený tým Jsou určeny podmínky, které musíte splnit Jsou stanovené cíle Zpracování Zaslat do (MS Word + MS PowerPoint) Prezentace – max. 10 min. Úkol pro zájemce o stáž
Děkuji za pozornost Tereza Kabrdová