M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Úvod do marketingu.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
Koncepce marketingového řízení
PŘÍPRAVA VÝROBY str. 95 Hospodářský proces (opakování): Výroba
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Marketing ? Marketing!. Jaroslava Štěrbová Marketing je procesem … plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří.
Pohled na marketingový mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vítejte na MARKETINGU.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Mikroprostředí firmy.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Základy marketingu Podniková ekonomika Marketing je… „…manažerská funkce zodpovědná za identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníka.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
MARKETING Základy marketingu. Marketing Mercurius Mercator Market Der Markt.
MARKETING Základy marketingu. Marketing Mercurius Mercator Market Der Markt.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Tvorba marketingového mixu
MARKETING 2.
Plánování Marketingový plán.
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vítejte na MARKETINGU.
Marketing farmářských produktů
Marketing Základy a postupy..
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán

P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak. Pohled marketingových scholastiků (Kotler, Drucker, Levitt): Zákazník a jeho potřeby jsou sředobodem „marketingového vesmíru“. Funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb a aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat, je třeba neustále inovovat. Pohled praktiků (Americká marketingová asociace): Marketing (MŘ) je procesem plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží a služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojují cíle jednotlivce a organizací.

P ODSTATA MARKETINGU - nabídnout správným skupinám zákazníků ve správný čas požadované zboží na správném místě, za správné ceny, s přispěním přiměřené propagace. - snaha nalézt rovnováhu mezi zájmy: zákazníků, podnikatelských subjektů a společnosti jako celku.

P RODUKT cokoli, co může být nabízeno někomu proto, aby byla uspokojena jeho potřeba nebo přání. Produkt (resp. nabídka) může představovat fyzický výrobek, službu nebo myšlenku.

TRH = všichni potenciální zákazníci, kteří sdílejí specifickou potřebu nebo přání a kteří by mohli být ochotni a schopni tuto potřebu nebo přání pomocí směny uspokojit. Výrobci: trh zdrojů (trh surovin, trhy pracovních sil, peněžní trhy atd.) => zboží a služby => zprostředkovatelé => spotřebitelé (zákazníci) Zákazníci: prodej práce => odměna (peníze) => platba za zboží a služby. Vláda: příjmy z daní => koupě zboží z trhu zdrojů, výrobců, zprostředkovatelů => použití nakoupeného zboží a služeb pro zabezpečení veřejně prospěšných služeb

4P 4C Product (produkt) Customer need and wants (zákaznické potřeby a přání) Price (cena) Cost to the customer (náklady) Place (místo) Convenience (pohodlí) Promotion (propagace) Communication (komunikace)

SWOT ANALÝZA ⇒ analýza vnějšího a vnítřního prostředí strengths – silné stránky weaknesses – slabé stránky opportunities – příležitosti threats – hrozby

T YPY STRATEGIÍ : S – O: ofenzivní strategie S – T: mírně ofenzivní strategie W – O: defenzívní strategie W – T: zůstatková strategie