„VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ V REGIONU“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
ZAMĚŘENÍ globálních grantů Olomouckého kraje Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
OP Vzdělávání pro Konkurenceschopnost (2007 – 2013)
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
Prezentace pro Slezskou univerzitu, Krnov, O čem to dnes bude? OP vzdělávání pro konkurenceschopnost OP výzkum a vývoj pro inovace OP přeshraniční.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 6. ÚNORA 2012 KRAJSKÝ ÚŘAD LIBERECKÉHO KRAJE.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
OBLAST PODPORY 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání globální grant:Zvyšování kvality ve vzdělávání v Ústeckém kraji II seminář pro žadatele
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Ing. Dagmar Prošková.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
„Okna technickým oborům dokořán“
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Hlavní manažér SP Kvalita I
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

„VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ V REGIONU“ Rozvoj technického vzdělávání na Děčínsku Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI, příspěvková organizace „VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ V REGIONU“ Prezentace pro výchovné poradce ZŠ okresu Děčín (wvp1, wvp2)

Okres Děčín největší a nejlidnatější okres Ústeckého kraje, nejdelší hranice se SRN v rámci Ústeckého kraje, okres s průmyslovou tradicí a převažující městskou populací, nízká úroveň mezd, severní část okresu s velmi komplikovanou dopravní obslužností, populace s malým podílem vysokoškoláků, převažuje území s režimem ochrany přírody NP + 3 x CHKO.

Nezaměstnanost v okrese Děčín

Vzdělanostní struktura Statistické sčítání lidu 2011

Vzdělanostní struktura Nezaměstnaní dle vzdělání Typ vzdělání 2009 2010 2011 2012 Bez vzdělání 15 17 37 31 Základní vzdělání 4562 4398 3539 3093 Střední odborné 4714 4712 3560 3057 Střední odborné s maturitou 1579 1594 1215 1002 Střední všeobecné (gymnázia) 177 176 133 122 Vysokoškolské vzdělání 107 103 119 120 Celkem 1118 11000 8603 7425

Nezaměstnanost v ČR k 31.1.2013

Problémové oblasti nezaměstnanosti trvající obtíže se zaměstnáváním mladistvých, zdravotně postižených a uchazečů starších 50 let, komplikace se zaměstnáváním matek s malými dětmi, výrazný podíl nezaměstnaných s dlouhodobým vyloučením z trhu práce, nedostatek práce pro pomocné a nekvalifikované zaměstnance.

Současné trendy trhu práce vyšší nároky na zapracování nezaměstnaných, výrazný vzestup počtu nezaměstnaných absolventů kol a uchazečů do 25 let, nutnost investic do zvyšování kvalifikace a rekvalifikace a to i ze strany zaměstnavatelů, nedostatek nezaměstnaných s kvalifikací pro práci v technických oborech a ve výrobě, vyrovnávání možností ve vztahu k práci mimo okres Děčín (cca. 20 % místních lidí dojíždí za prací).

Ústecký kraj Vybrané údaje za Ústecký kraj - zaměstnanost, nezaměstnanost

Celá ČR

Možnosti ovlivnění trhu škol 01 Burzy škol (pořádá ÚP Děčín) 02 Materiál pro rodiče a žáky základních škol 03 Prezentace technických oborů na základních školách 04 Informace v médiích 05 Jednání se školami 06 Jednání se zřizovatelem škol 07 Operační program „Vzdělání pro konkurenceschopnost“. 01 budou doplněny o informace z firem 02 je vydáván zpravodaj Šance (distribuce, propagace) 03 vlastní školy mají omezenou prezentační kapacitu – potřebují pomoc firem, popř. OHK 04 zajistit servis – možná je spolupráce UP, magistrátu a OHK 05 nutné je přesně specifikovat potřeby společně za zaměstnavatele (OHK, HSR) 06 je nutné dávat společné podněty a to i písemně krajské radě a zastupitelstvu (OHK, HSR)

OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Podporované činnosti: Vytváření podmínek pro implementaci školních vzdělávacích programů ve školách a školských zařízení, podpora aktivit metodických týmů, podpora pracovníků škol a školských zařízení zapojených do inovace ŠVP. Implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe jednotlivých škol a osvětová a informační podpora kurikulární reformy zaměřená na širší pedagogickou i rodičovskou veřejnost na regionální úrovni. Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vazby, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí. Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností, které zvyšují kvalitu výuky cizích jazyků (včetně e-learningu). Podpora výuky v cizích jazycích na středních školách. Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech. Zlepšování podmínek pro využívání ICT pro žáky i učitele, a to i mimo vyučování. Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech. Rozvoj partnerství a síťování – partnerství, spolupráce a výměna zkušeností mezi školami a školskými zařízeními navzájem a mezi školami, školskými zařízeními, nestátními neziskovými organizacemi a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání Spolupráce institucí počátečního vzdělávání na regionální úrovni s aktéry na trhu práce (včetně zahraničních) s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. stáže studentů/učitelů u zaměstnavatelů). Spolupráce institucí počátečního vzdělávání s místní a regionální státní správou a samosprávou s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. zapojení škol do komunitního rozvoje). Rozvoj kariérového poradenství ve školách, včetně vyhledávání žáků ohrožených nesprávnou volbou nebo předčasným odchodem ze systému vzdělávání a osvětové a informační činnosti směřující k žákům a rodičům zaměřené na racionalizaci volby další vzdělávací cesty. Podpora škol v oblasti evaluace, nabídka evaluačních nástrojů a ověřování klíčových kompetencí žáků za účelem zvyšování kvality vzdělávání: Podpora informačních center ve školách, včetně marketingové podpory. Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání (ZŠ, SŠ). Rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj s důrazem na environmentální oblast včetně realizace praktických (environmentálních) programů Vytváření podmínek pro dlouhodobé hostování plně kvalifikovaných učitelů cizích jazyků.

Projekty realizované SŠ „Rozvoj technického vzdělávání na Děčínsku“ (OP VK) registrační číslo CZ.1.07/1.1.34/01.0017 Spolupráce SŠ s 15 základními školami a 12 významnými zaměstnavateli v regionu. „Druhá šance je na tobě“ (OP LZZ) registrační číslo CZ.1.04/3.3.05/96.00100 Záchyt mladistvých (16 – 25 let), kteří předčasně vypadli ze středního vzdělávání a nabídka další vzdělávací cesty „EU peníze středním školám“ (OP VK) registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0470 Podpora moderního multimediálního vyučování

Co je v systému školství v ČR špatně? Panelová diskuse Co je v systému školství v ČR špatně? Jak mohou ovlivnit zaměstnavatelé rodičovskou veřejnost? Návrhy pro vznik komunikující soustavy ZŠ a SŠ v okrese DC Součinnost ZŠ s rodiči při volbě povolání dítěte Zkušenosti ZŠ ze spolupráce se zaměstnavateli

ředitel školy, výchovný poradce a projektový manažer Kontakty Kontakty Děkuji Vám za pozornost. Mgr. Bc. Jana Férová ředitel školy, výchovný poradce a projektový manažer Mobil: 736 233 444 E-mail: ferova@dorado.cz Rudolf Špaček ZŘ OV, věcný manažer Mobil: 736 482 485 E-mail: spacek@dorado.cz