Obsah Představení Úrovně cílení na zákazníky Co je to segmentace Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně
Společnost Data Mind byla založena v roce 2009 a navázala tak na předchozí dvouletou samostatnou činnost jejího ředitele Jana MatouškaData Mind Jana Matouška Data Mind nabízí široké spektrum služeb z oblasti:spektrum služeb Marketingových analýz Data miningu a modelování dat Tvorby strategie komunikace na zákazníky Věrnostních programů Dotazníkových šetření CRM příležitosti / Reporting / Předpověď rizika podvodu / Předpověď rizika výpovědi / Analýzy a Krize / Segmentace zákazníků / Analýza dat / Marketingové analýzy / Business Case / Prodejní nástroje - Afinitní modely / Marketingová analýza produktů / Marketingová komunikace / Hodnota zákazníků / Geo – marketing / … O nás …
Základní úroveň Tabulka zákazníků Náhodné výběry, celé databáze, spam Standardní úroveňProdukty, Transakce, SmlouvyHodnota zákazníka Pokročilá úroveň+ Cenové úrovně, věrnost zákazníka, čerstvost zákazníka, apod. Prediktivní modely, Behaviorální segmentace, Analýzy nákupního košíku Inovátorská úroveňSběr a analýza textu (Web, Sociální sítě) Sémantická analýza, remarketing ÚROVNĚ CÍLENÍ (Targetingu) ÚROVEŇ DATA TARGETING
Segmentace 1/2 Potřeby a vnímání každého zákazníka jsou odlišné. Není možné uspokojit každého z nich. Lze dospět ke kompromisu mezi masovou komunikací a individuální obsluhou seskupením zákazníků do segmentů s homogenními potřebami. Segmentace usnadňuje nastavení prodejní strategie a vede k zefektivnění komunikace: Vyšší response rate Snížení nákladů na oslovení Segmentace může být založena na: Interních datech Výzkumu trhu Blog
Segmentace 2/2 Pozitivní výsledky segmentace lze demonstrovat na anonymizovaných datech prodejce elektroniky. Segmentační model si všímá profilu zákazníků a jejich potřeb, podporuje dlouhodobý ziskový vztah se zákazníkem. Zvýšení responsí až na 2,6 násobek u segmentu „Fanatiků“
Proč segmentovat zákazníky e-shopu je přece zdarma Všem můžeme poslat stejnou nabídku Bojujeme o pozornost v záplavě nabídek relevantním, cíleným sdělením Zákazníka ztrácíme mnohdy navždy, pokud nás hodí do koše
Nyní uděláme Segmentaci! Ručně! První komplexní segmentace na světě dělaná v Excelu ? Pomůcky pro workshop: MS Excel nebo substitut Otevřená hlava Marketingové cítění Standardní náčiní Databáze transakcí Statistický software Technické i marketingové dovednosti
Kontakt Data Mind s.r.o. U průhonu 466/ Praha 7 Jan Matoušek Profil Zakladatel firmy Data Mind, specialista na data mining