Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

JAK POZNAT HODNOTNÉ ZÁKAZNÍKY …cílíme přesně 1. Obsah  Teorie zákaznické hodnoty  Vyrábění zákaznické hodnoty 

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "JAK POZNAT HODNOTNÉ ZÁKAZNÍKY …cílíme přesně 1. Obsah  Teorie zákaznické hodnoty  Vyrábění zákaznické hodnoty "— Transkript prezentace:

1 JAK POZNAT HODNOTNÉ ZÁKAZNÍKY …cílíme přesně 1

2 Obsah  Teorie zákaznické hodnoty  Vyrábění zákaznické hodnoty  http://www.datamind.cz/data.xlsx http://www.datamind.cz/data.xlsx  Flash disk 2

3 Jan Matoušek – Hlavní analytik Data Mind s.r.o.  Zkušenosti v oblasti data miningu od roku 2003  Pracoval:  O2 Czech Republic  Ogilvy One  RCA Research, Easy Research  Zakladatel společnosti Data Mind  Vytvořil  Mnoho modelů předpovědi a profilu zákaznického chování, např.: Afinitní modely Blažek, AUTOMOTIVE, call centra Churn prediction - Telefonica O2  Vyhodnocení a návrhy úprav věrnostních programů pro O2 a Eurotel, Coca-Cola  Cílení a vyhodnocení kampaní (Telefonica O2)  Design a vyhodnocení výzkumných studií (Komerční i veřejné zakázky) 3 Model http://www.datamind.cz/data.xlsx

4 Data mění pravidla hry  Poznání zákazníka  Podchycení jeho věrnosti  Znalost, co bude kupovat  Jak se bude chovat z hlediska klíčových kategorií  Podchycení úmyslu jít ke konkurenci  Fraud detekce  Jak tuto hru hrát ?  Prvním stupněm je pracovat s hodnotou zákazníka 4 Komunikace Analýza Předvídání http://www.datamind.cz/data.xlsx

5 Úrovně práce s hodnotou zákazníka 5 ŽádnáÚtrataHodnota Hodnota Věrnost Čerstvost (RFM) Předpověď budoucí hodnoty http://www.datamind.cz/data.xlsx

6 Základní úroveňTabulka zákazníkůCelé databáze Standardní úroveňTransakceHodnota zákazníka, RFM Pokročilá úroveňCenové citlivosti, produktové zaměření Předpovědní modely, Behaviorální segmentace, Analýzy nákupního košíku Inovátorská úroveňSběr a analýza textu (Web, Sociální sítě) Sémantická analýza, Remarketing ÚROVNĚ CÍLENÍ (Targetingu) ÚROVEŇ DATA TARGETING http://www.datamind.cz/data.xlsx

7 Proč segmentovat zákazníky e-shopu  Nejlepší je ten, kdo nejvíce utratil  Nabídku ale pošleme všem  Věrný zákazník snese frekventovanější nabídku, silnější kanály  Oslovovat budeme s nabídkou, která odpovídá segmentu potřeb našich zákazníků http://www.datamind.cz/data.xlsx

8 Základem hodnotové segmentace je RFM  RFM  Recency – čerstvost  Frequency – věrnost  Monetary – útrata  Pro jsou tyto proměnné nejdůležitější ?  R: zákazník o vás vůbec neví v čerstvé paměti  F: náhodný kolemjdoucí věrný zákazník  M: utrácí šetří 8 http://www.datamind.cz/data.xlsx

9 Nyní uděláme Hodnotovou segmentaci  Pomůcky pro workshop:  MS Excel nebo substitut  Otevřená hlava  Marketingové cítění  Standardní náčiní  Databáze transakcí  Statistický software + SQL Server  Technické i marketingové dovednosti http://www.datamind.cz/data.xlsx

10 Data Mind s.r.o. U průhonu 466/22 170 00 Praha 7 www.datamind.cz Jan Matoušek jan.matousek@datamind.cz +420 720 705 639


Stáhnout ppt "JAK POZNAT HODNOTNÉ ZÁKAZNÍKY …cílíme přesně 1. Obsah  Teorie zákaznické hodnoty  Vyrábění zákaznické hodnoty "

Podobné prezentace


Reklamy Google