Dobrý den všem návštěvníkům našich stránek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Kariérové poradenství
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Různé role zástupce ředitele školy
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Školní poradenské pracoviště
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Struktura výuky.
Zdravá škola.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Minimální preventivní program školy
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Diagnostika a reedukace
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Postavení pedagogiky mezi vědami
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Bc. Lektorství cizích jazyků
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
PROFESE UČITELE Radek Šír.
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference
Pedie Co mají společné?.
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Základní pojmy speciální pedagogiky
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Dobrý den všem návštěvníkům našich stránek vítá vás ……………

Základní škola praktická Město Touškov autonomní součást příspěvkové organizace Základní škola a Zvláštní škola Město Touškov

Program rozvoje školy- více viz Roční plán Rozvíjet vrozené předpoklady každého dítěte, naučit ho vnímat život kolem sebe a porozumět mu , umět v něm pracovat a žít. Vždy vybírat cíle a prostředky tak, aby byly v něčem přínosem pro rozvoj osobnosti každého žáka a přitom o kus posunuly porozumění třídy probíranému předmětu a něčím přispěly k prospěchu společnosti jako celku. Využívat Tylerovo pravidlo: Princip rovnováhy mezi potřebami jedince a společnosti.

Vyučující : Mgr.Janka Bodurková Horanská ·      absolventka PF UK v Prešově, učitelství pro I.stupeň ZŠ, státní certifikovaná zkouška z českého jazyka, třídní učitelka II.třídy /ročníky 5.,6., studující rozšiřujícího studia speciální pedagogiky na PF ZČU Plzeň Mgr. Dagmar Mezerová ·      absolventka PF ZČU Plzeň, aprobace Čj - On pro II.stupeň ZŠ, Rozšiřující studium speciální pedagogiky na PF ZČU Plzeň – 2002, Studující v dalším vzdělávání pro výchovné poradce, oblast sociálně patologické jevy a jejich prevence, třídní učitelka IV.třídy (ročníky 6.,9), výchovný poradce školy , třídní učitelka IV.třídy s ročníky 6.,9. Mgr. Lenka Mouleová ·      PF ZČU Plzeň, aprobace ČJ - D pro II.stupeň, Rozšiřující studium speciální pedagogiky na PF ZČU Plzeň – 2002, třídní učitelka V.třídy pomocné, studující kineziologie /získáno 10stupňů/, studující bakalářského studia Managementu na UK Praha Mgr.Lenka Vaňačová ·      Absolventka PF ZČU Plzeň učitelství pro I,st.ZŠ , 5 let ped.praxe ve speciálním školství, studující rozšiřujícího studia Speciální pedagogiky na PF ZČU Plzeň  , třídní učitelka III.třídy s ročníkem 8.  Bc. Kamila Strýčková ·      PF UK Praha - Speciální pedagogika : etopedie, logopedie, speciálně pedagogická diagnostika, třídní učitelka I.třídy s ročníky 1.,3.

Bc. Lenka Šlechtová ·      PF UK Praha - Speciální pedagogika : etopedie, psychopedie, speciálněpedagogická diagnostika, zástupce statutárního orgánu Vladimír Kumpa ·      učitel pracovního vyučování, vedoucí předprofesní přípravy chlapců 8.-9.ročníku, kmenový učitel Základní školy ·      částečný pracovní úvazek 4 hodiny/týden Eva Patčová v     učitelka tělesné výchovy, kmenová učitelka Základní školy v     částečný pracovní úvazek 3 hodiny/týden    

koncepce zařízení pro období 2003-2006 Motto : „Vzdělávejme děti s handicapem v běžných školách, pokud je to možné, ve speciálních, pokud je to nutné“ Koncepce práce v Základní škole praktické vychází z mezinárodního dokumentu „Úmluva o právech dítěte“, ve které je psáno : „Smluvní strany se shodují, že výchova dítěte má směřovat k rozvoji osobnosti dítěte, jeho nadání a jeho rozumových schopnost na nejvyšší možnou míru.“ Zákon ČSFR č.22/1991 Sb.. Dítě má právo navštěvovat školu, jejíž vzdělávací nároky odpovídají jeho výkonovým schopnostem. Naše zařízení tento vzdělávací nárok splňuje především v oblasti uspořádání výuky do flexibilních bloků, individuální formy práce s žáky, v organizační struktuře výuky a v nekonvenčním vedení žáků v oblasti výchovy. Základním právem každého dítěte je právo na vzdělání, přiměřené jeho rozumovým schopnostem. Každé dítě vyniká jinými schopnostmi, vlastnostmi, zájmy a potřebami. Ne všechny děti jsou schopny čelit svým potřebám bez obtíží. Tyto obtíže se pak zákonitě projeví v procesu pro děti a lidi vůbec nejčastějším, to jest v procesu učení , vzdělávání. V naší škole vzděláváme a vychováváme děti se specifickými vzdělávacími potřebami v důsledku snížených rozumových schopností. Problematice forem a metod práce , způsobu vzdělávání našich žáků budeme věnovat veškeré cílené speciálně pedagogické působení v oblasti výuky a zejména v oblasti výchovného procesu po celou dobu jejich docházky do Základní školy praktické

V oblasti vzdělávací se zaměříme na takové postupy, které budou respektovat individuální schopnosti a potřeby každého žáka. V oblasti výchovného působení se budeme intenzivně zabývat zvláštnostmi v chování a citovém prožívání. Celkově se zaměříme na rozvoj schopností komunikovat, na rozvoj řeči, na dovednost číst a psát, čtenému textu rozumět a umět čtený text nebo slyšený text přenést do písemné formy. Rovněž budeme posilovat a dále rozvíjet motivaci k učení a vůli dosáhnout určitých úspěchů ve školní práci. Ve výchovné oblasti bude uplatňován konkrétní plánovitý systém preventivních opatření v oblasti primární prevence vzniku sociálně negativního chování. V první řadě budou stabilizovány přímým uplatněním již dříve vytvořené předpoklady pro dlouhodobé trvání prosociálního klimatu, pro příznivou psychickou atmosféru učitelů i žáků, pro pozitivní seberealizaci dětí v oblasti školní i zájmové. Zaměříme se na zajištění kvalitního školního zázemí pro žáky ze sociálně problematických rodin – na řešení řady situací, na které nejsou děti připraveny nebo je neumí řešit. Prohloubíme práci výchovného poradce a metodika prevence sociálně patologických jevů.