Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastMatematika DUMVY_32_INOVACE_MF_141 TémaStatistika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
„EU peníze středním školám“
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Číslo-název šablony klíčové aktivity
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Číslo-název šablony klíčové aktivity
Charakteristiky polohy hodnoty znaku - čísla popisující polohu znaku na číselné ose -můžeme zvolit: -Aritmetický průměr -Modus, medián -Harmonický průměr.
„EU peníze středním školám“
Charakteristiky polohy
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_105.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastMechanika DUMVY_32_INOVACE_MF_135 TémaKeplerovy.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_111.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_54_8TR_M Autor: Ing. Šárka Lamatschová.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Statistický soubor, jednotka, znak.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_101.
ZÁKLADNÍ POJMY STATISTIKY
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_101.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Název materiálu: Základy statistiky
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
Statistika 2. přednáška Ing. Marcela Čapková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_112.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_115.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_114.
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_104.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_106.
VY_32_INOVACE_21-15 Statistika 1 Základní pojmy.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_102.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Statistika – základní pojmy, diagramy
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Základy statistiky Základní pojmy. Základy statistiky Statistiku můžeme chápat jako činnost - získávání stat. údajů, jejich zpracování a vyhodnocení jako.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Výpočty ve statistice – test k procvičení
Diagramy - opakování Tematická oblast
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Statistika - opakovací test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Honnerová Helena
Statistika.
Transkript prezentace:

Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastMatematika DUMVY_32_INOVACE_MF_141 TémaStatistika AutorMgr. Kateřina Ruprichová AnotaceVýklad Druh učebního materiáluPrezentace Věková skupina žáků (popř. ročník) 3. ročník Časový rozsah40 minut Nutné technické vybaveníNotebook, dataprojektor, interaktivní tabule, Power Point

Matematická statistika

Úvod Statistika – vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Zabývá se zjišťováním, zpracováním, rozborem, hodnocením a výkladem údajů

Data a jejich získávání V dnešní době jsou data obvykle dostupná v počítačových databází ZnečišťovatelVýpusťRAS [kg/měsíc] Důl OdraA. Ostravice Přívoz718 FeronaB. Ostravice Frýdlant188 BiocelC. Ostravice Paskov1344 Důl ČSMD. Olše Karviná2445 KoksovnaE. Odra Svinov1877 ElektrárnaF. Opava Třebovice544

Ukázky statistických tabulek

Grafy Počet hospodářských zvířat k 1.dubnu 2006 a 1.dubnu 2007 Práce s grafem: Odhadni počty jednotlivých druhů domácích zvířat. Své odhady seřaď vzestupně. Odhadni druhy, jejichž počet oproti roku 2006 vzrostl.

Základní pojmy Statistický soubor - konečná množina dat, které chceme zkoumat -počet prvků ve statistickém souboru nazýváme rozsah souboru Statistická jednotka - konkrétní prvek statistického souboru Statistický znak - výsledek měření, to co chceme měřit - kvantitativní, kvalitativní

Četnosti Četnost – udává, kolik hodnot daného znaku se vyskytuje ve statistickém souboru vzhledem k celkovému počtu prvků Absolutní Relativní Př. Známky z matematiky

Aritmetický průměr Průměr všech hodnot ve statistickém souboru

Příklad Máme seznam 143 členů zemědělského družstva s údaji počtu rodinných příslušníků. Ze seznamu získáme následující rozdělení četností: Počet příslušníků Celkem (n) Četnost (n j ) Relat. četnost v % Vzorec pro výpočet:

Příklad V tabulce je uvedeno rozdělení 200 křesel Poslanecké sněmovny v ČR po volbách Vypočtěte relativní četnosti. Znázorněte kruhovým diagramem. (Určete středové úhly jednotlivých výsečí). ČSSDODSKSČMKDU-ČSLUS

Geometrický průměr - jako indikátor růstu - příklad: cena nějakého produktu vzrostla za rok o 10 %, další rok o 15 % a další rok o 5 %. Původní cena c tak byla po těch třech letech na hodnotě Geometrický průměr: - kdyby se cena každý rok zvýšila právě o 1, , tak by výsledná cena byla na stejné hodnotě:

Modus a medián Modus znaku – hodnota, která má nejvyšší četnost Mod(x) Medián znaku – prostřední hodnota znaku Med(x) sudý a lichý počet

Neklesající posloupnost: Lichý: Sudý:

Výroba vepřového masa v letech: (v tisísích tunách) Určete absolutní četnost, relativní četnost, aritmetický průměr, geometrický průměr modus a medián

Zdroje: C3%A1_statistika statistiky ika/09_Kombinatorika_pravdepodobnost_s tatistika/3_Statistika/9301_Statisticky_so ubor_jednotka_znak.pdf matematika.cz/priklady.php.htm