Galerijní animace [1]. Názvem galerijní animace označujeme totiž aktivity kombinující praktické a teoretické činnosti, využívané v galeriích i muzeích,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka pro partnery Procházka českým animovaným filmem Písek, 22. –
Advertisements

Anna Kostenko se narodila v roce 1975 v Kyjevě na Ukrajině, od roku 1991 žila
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNATKY Z ETNOGRAFICKÉHO VÝZKUMU NA ČESKÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH JAK VYPADÁ VZDĚLÁVÁNÍ, KTERÉ SE SNAŽÍME ZLEPŠIT? JANA DVOŘÁČKOVÁ (FSS MU) PETR PABIAN (KSV.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Na internetu: Karel Šimek říjen 2006.
O GALERII CHODBA ● na Katolické gymnázium Třebíč působí od roku 2000 ● založena s cílem vzdělávat a kultivovat studenty školy ● výstavy českých i zahraničních.
Lidská komunikace.
- projekt FRVŠ Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - tematický okruh – F5A PROJEKT 2590/2011.
Centrum nových strategií muzejní prezentace =
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI A VEDNÍ TÝMŮ Obecná část pro vedoucí pracovníky společností Ing. Rudolf Pánek, CSc. ABC Professional
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Funkční styly.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Krása a umění jako prostředky výchovy
Motivace ve výuce přírodopisu
Zdravá škola.
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
Výchovné a vzdělávací strategie - disponuje vědomostmi a dovednostmi, které mu umožňují samostatně volit a užívat prostředky pro umělecké vyjádření Kompetence.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
nová on-line prezentace muzejních a galerijních sbírek Mgr. Jakub Hauser, Národní muzeum.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Edukativní aspekty zprostředkování umění v muzeích a galeriích, „výuka“ před obrazy, galerijní animace jako vzdělávací proces. BcA. Martina Lišková
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Muzeum jako místo setkávání – prožitek jinak. Regionální muzeum v Litomyšli a jeho aktivity směrem k veřejnosti. Renata Kmošková, programová produkční.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
ČAS Mgr. Alena Ščuková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Ščuková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
VÝUKOVÉ METODY Výuková metoda je koordinovaný systém vyučovacích činností učitele a učebních aktivit žáka, který je zaměřen na dosažení učitelem stanovených.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
SETKÁNÍ S UMĚLECKÝM DÍLEM
3.B. Současné podoby galerijní pedagogiky a zprostředkování umění, úloha a pozice vzdělávacích oddělení v muzeích a galeriích, vztah školy a výstavní.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Pedagogika jako vědecká disciplína
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
Dějiny psychologie současná psychologie.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Galerijní animace [1]. Názvem galerijní animace označujeme totiž aktivity kombinující praktické a teoretické činnosti, využívané v galeriích i muzeích, k oživení „procházky“ výstavou. Galerijní animace (…) „se vedle předávání teoretických informací výrazněji zaměřují na praktickou činnost návštěvníků a iniciování jejich citových prožitků. Nejen pouhým pozorováním, ale také prostřednictvím vlastní činnosti tak diváci přemýšlejí o záměrech, technice a významu výtvarných děl.“ (Horáček, 1998)

Aby vskutku nezůstalo pouze u procházení mezi exponáty (ne-li jejich míjení), byl vytvořen aktivizující postup, snažící se o praktické, citové a tudíž i myšlenkové vzepětí. Jeho podoba je závislá na mnoha kritériích (viz kapitola Organizace a náplň hodiny), dle nichž je zvolena vhodná podoba programu (poměr aktivity a teorie). Principem je vždy proložení mluveného slova praktickými, převážně výtvarnými etudami[3] různého založení (kresba, prostorové utváření, tělové, hudební, dramatické či literární etudy…). Volíme takové činnosti, které svým charakterem nejlépe poslouží k přiblížení postupu, záměru, inspirace či techniky tvorby vystavovaného tvůrce. Podstata animace tkví v účinnosti prožitku a zážitku, který působí jednak jako hlavní motivační prvek, jednak jako vlastní prostředek vzdělávání, nehledě na poznatky z pedagogické psychologie, která prokázala zvyšující se míru zapamatování v závislosti na aktivní zkušenosti.

Galerie Obrazky