Speciální péče na naší škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Specifické vývojové poruchy chování a učení
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Brebtavost - Breptavost
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Podpora studentů s dyslexií na ČVUT
Příčiny SPU.
Specifické vývojové poruchy učení
Logopedická třída MOTÝLCI
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Riziko dyslexie a školního selhávání
Diagnostika a reedukace
Hlasová hygiena Prevence vzniku hlasových vad
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Specifické poruchy učení
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Projekt „Sfumato – čtenářská gramotnost žáků základních škol“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) Prioritní osa – 7.1 Počáteční.
Dyslexie jako celoživotní zátěž 2015 Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
Metodické materiály a pomůcky
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Výuka elementárního čtení a psaní podle genetické metody
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Pedie Co mají společné?.
Specifické poruchy učení
Čtení a psaní genetickou metodou
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Narušená komunikační schopnost
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
KONFUCIUS čínský filosof 551 – 479 př.n.l.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Speciální péče na naší škole Ivana Novotná novotna@4zskolin.cz +420 732 188774

Formy speciální péče Předškolní speciální péče v MŠ SP – rozvoj řečových dovedností – nepovinný předmět v 1. a 2. ročníku SP – prevence vývojových poruch učení a chování – nepovinný předmět ve 3. – 5. ročníku Seminář ČJ pro dyslektiky – nepovinný předmět ve 3. – 5. ročníku a v 6. – 9. ročníku Korekce výukových poruch učení a chování (VPU a VPCh) u integrovaných žáků dle individuálního plánu

Charakteristika speciální péče Aktivity vedou speciální pedagogové nebo speciálně proškolení učitelé Využíváme speciálně pedagogické, didaktické a relaxační metody a speciální pomůcky Klademe důraz na individuální přístup Aktivity probíhají jednou týdně 45 minut formou nepovinných či volitelných předmětů U integrovaných žáků probíhá korekce na základě individuálních plánů doporučených pedagogicko-psychologickou poradnou

Předškolní speciální péče Rozvoj jemné motoriky rukou a mluvidel Rozvoj pozornosti, soustředěnosti Rozvoj emoční inteligence Prevence VPU a VPCh Příprava na plynulý přechod do ZŠ

Rozvoj řečových dovedností Rozvoj řeči mluvené, psané, čtené a slyšené Gymnastika mluvidel Artikulační cvičení Sluchová diferenciace Rozvoj slovní zásoby Formulace myšlenek Tiskací a psací abeceda

Prevence vývojových poruch Působíme v oblasti dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, LMD, emoční lability, afektivního agresivního chování Rozvíjíme motoriku, vnímání, pozornost, paměť, řeč, myšlení, emoce, city

Seminář pro dyslektiky Určen žákům s dyslexií, dysgrafií, dysortografií Pro žáky integrované, neintegrované i s potížemi v ČJ Vychází z učiva ČJ jednotlivých ročníků Upevňuje dovednosti: Čtení s porozuměním Aplikace pravidel českého pravopisu Práce s informací Psaní čitelným písmem