Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1
Obsah prezentace Představení produktu Detailnějsí provedení produktem Zhodnocení projektu 2
Projektový management pro inženýrství Publikace zabývající se řízením projektů Přeložena z angličtiny do češtiny Původními autory Charles Lessard Joseph Lessard Výsledný dokument má 83 stran v 16-ti kapitolách 3
Kapitola 1 Úvod do konstrukčního návrhu Odpovědná osoba:Ondřej Soukup 4
Úvod do konstrukčního návrhu Postup návrhu - proces řešení problému Potřeby trhu Sestavení týmu Sestavení obecných požadavků Definice vstupů a výstupů Definice výsledného užití 5
Úvod do konstrukčního návrhu Projektový tým Role Definice projektu Pozadí projektu Fáze návrhu 6
Kapitola 5 Personální a časové řízení projektu Odpovědná osoba:Ondřej Soukup 7
Personální a časové řízení projektu Projektový čas – řízení osobního času Stanovení cílů Plánování dosažení cílů Dosažení cílů Proč Jak Prospěch 8
Personální a časové řízení projektu Procesy řízení projektového času Diagramy projektové sítě Metoda uzlově orientovaného grafu (PDM) Vytváření rozvrhu Metoda hledání kritické cesty (CPM) Technika vyhodnocení a revize programu (PERT) 9
Kapitola 6 Management ceny projektu Odpovědná osoba:Martina Procházková 10
Management ceny projektu Překračování ceny je častý problém. Plánování zdrojů: Co může ovlivnit zdroje? Jaká je historie? Jsou zdroje v místě? Lze je případně získat? 11
12 Management ceny projektu Plánovací a kontrolní fáze (metody: ROM, rozpočtová, konečná) Problémy: Nedostatečné vědomosti Podceňování Rozpočet: Formalizovat Zdůvodňovat
13 Odpovědná osoba:Martina Procházková Kapitola 7 Analýza získané hodnoty (EVA)
14 Analýza získané hodnoty EVA = Earned Value Analysis Plánovaná hodnota PV Skutečná cena AC Získaná hodnota EV Odchylka ceny: CV = EV – AC Odchylka od rozvrhu: SV = EV – PV Výkon rozvrhu: SPI = EV / PV
15 Odpovědná osoba:Martina Procházková Kapitola 11 Management komunikace
16 Management komunikace Jsou inženýři dobří komunikátoři? Komunikace je klíčový prvek. Komunikační plán: Sběr a distribuce informací Formát informací Plán vytváření Metody upravování plánu Analýza zúčastněných stran
17 Management komunikace Elektronické nástroje Formální a neformální metody Morálka Rozpětí kontroly: 5 – 12 lidí Týdenní záznam výkonu Splněné a budoucí úkoly Problémy, změny Připojené dokumenty
18 Odpovědná osoba:Martina Procházková Kapitola 13 Uzavření projektu
19 Uzavření projektu Formální přijetí produktu Ukončení všech fází Audit Přerozdělení zdrojů Dokumentace, archivace Uzavření financí Hodnocení Oslava
20 Uzavření projektu Byly splněny cíle? Byl zákazník spokojen? Byl splněn rozpočet? Byl dodržen rozvrh? Byla zmírněna rizika? Fungoval management? Co by se dalo zlepšit?
Kapitola 15 Technická rozhodnutí Odpovědná osoba:Ondřej Soukup 21
Technická rozhodnutí Rozhodnutí – Akt utváření myšlenky [ Webster ] Proces skupinového rozhodnování Racionální model Politický model Procesní model Model odpadkového koše 22
Technická rozhodnutí Podpora rozhodování Rozhodovací matice Vyhodnocení vážené funkce Funkce užitečnosti Nalezení a výběr faktorů Váhy - relativní přínos Známkovací stupnice 23
Technická rozhodnutí Podpora rozhodování Rozhodovací matice Vyhodnocení vážené funkce Funkce užitečnosti Nalezení a výběr faktorů Váhy - relativní přínos Známkovací stupnice 24
Zhodnocení projektu 25
Děkujeme za pozornost! 26