Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malí andělé.
Advertisements

Fonologie Cvičení číslo 6.
Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Chapter 5 vocabulary. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Nová slova Chapter 6. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Poslechneme píseň: Díky. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Eportfolio Otázka číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Fonologie Cvičení číslo 8. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Píseň “Starý muž” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 5.
Tato pps je určena pamětníkům, kteří si ještě pamatují, ale i těm, kteří si už nepamatují. Stejně tak i dalším, kteří si sice ještě pamatují, ale.
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Konverzace Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Song presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 6: se a si 1. Nepamatujeme __ každý obraz.
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Konverzace: Z čeho máte radost?. Kolja 3 Otázky a film.
Lidové noviny a webové stránky. Kdo je ta dy? Kdo má domácí úkol ?
Samuel Beckett Čekání na Godota
IF-clauses: jestli and counterfactuals Create sentences based on the following pattern. Vzor: udělám to/ zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych.
na psí život si většinou stěžují jen Ti ,
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
1. Ty jsi nás, Pane, volal a jasný byl tvůj hlas. My poznali, že vážně zveš k sobě také nás. Díky, že jsi mluvil k nám, Pane, mluv i dál, pomáhej, by každý.
Informace ke kurzu Manažerské účetnictví I a jak ho studovat.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Fonologie Cvičení číslo 7. Otázky o zkoušce Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Nov á slova Stránky eportfolio Otázka číslo 6.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Eportfolio otázka 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Eportfolio otázka 7. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích máte.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L4 z webové stránky Napíšeme na tabuli!
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Poslechneme píseň: Mně se zdá. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Konverzace Co jsi dělal/dělala ve sněhu?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Restaurace AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3., 11.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Povídka In the following short story, fill in the blanks with the correct Czech form of the English pronoun given in parentheses.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Na psí život si většinou stěžují jen Ti, kteří psa nikdy neměli …
Interrogatives with ně- and ni-
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
ČERTÍ ŠKOLA.
Malí andělé.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Practice with the Conditional
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
Connecting Sentences with který II
Dative in singular.
Malí andělé.
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Exercise 1 Translate: Hi, my name is Darcy. I study Math and English.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Fonologie Cvičení číslo 5

Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

L3 ex 4a Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Rozumět:

L3 ex 4a Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Rozumět: Rozumíte Vladimírovi? Ano, rozumím. Ne, nerozumím. Mluvit o:

L3 ex 4a Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Rozumět: Rozumíte Vladimíra? Ano, rozumím. Ne, nerozumím. Mluvit o: Mluvíte o Vladimírovi? Ano mluvím. Ne, nemluvím. Hledat:

L3 ex 4a Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Rozumět: Rozumíte Vladimíra? Ano, rozumím. Ne, nerozumím. Mluvit o: Mluvíte o Vladimírovi? Ano mluvím. Ne, nemluvím. Hledat: Hledáte Vladimíra? Ano, hledám. Ne, nehledám. Pracovat s:

L3 ex 4a Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Rozumět: Rozumíte Vladimíra? Ano, rozumím. Ne, nerozumím. Mluvit o: Mluvíte o Vladimírovi? Ano mluvím. Ne, nemluvím. Hledat: Hledáte Vladimíra? Ano, hledám. Ne, nehledám. Pracovat s: Pracujete s Vladimírem? Ano, pracuju. Ne, nepracuju.

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Miloš a Věra:

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Miloš a Věra: Vidíte Miloše a Věru? Rozumět:

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Miloš a Věra: Vidíte Miloše a Věru? Rozumět: Rozumíte Miloši a Věře? Mluvit o:

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Miloš a Věra: Vidíte Miloše a Věru? Rozumět: Rozumíte Miloši a Věře? Mluvit o: Mluvíte o Miloši a Věře? Hledat:

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Miloš a Věra: Vidíte Miloše a Věru? Rozumět: Rozumíte Miloši a Věře? Mluvit o: Mluvíte o Miloši a Věře? Hledat: Hledáte Miloše a Věru? Pracovat s:

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Miloš a Věra: Vidíte Miloše a Věru? Rozumět: Rozumíte Miloši a Věře? Mluvit o: Mluvíte o Miloši a Věře? Hledat: Hledáte Miloše a Věru? Pracovat s: Pracujete s Milošem a Věrou?

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Pan profesor: Vidíte ? Rozumět: Rozumíte ? Mluvit o: Mluvíte o ? Hledat: Hledáte ? Pracovat s: Pracujete s ?

L3 ex 4b Vidíte Vladimíra? Ano, vidím. Ne, nevidím. Pan profesor: Vidíte pana profesora? Rozumět: Rozumíte panu profesorovi? Mluvit o: Mluvíte o panu profesorovi? Hledat: Hledáte pana profesora? Pracovat s: Pracujete s panem profesorem?

L3 ex 5 Co jste včera koupila?

L3 ex 5 Co jste včera koupila? –Co zítra koupíte? Kdo byl včera na přednášce?

L3 ex 5 1. Co jste včera koupila? –Co zítra koupíte? 2. Kdo byl včera na přednášce? –Kdo bude zítra na přednášce? 3. Včeras řekl, že ne.

L3 ex 5 1. Co jste včera koupila? –Co zítra koupíte? 2. Kdo byl včera na přednášce? –Kdo bude zítra na přednášce? 3. Včeras řekl, že ne. –Zítra řekneš, že ne. 4. Studoval jste včera ruštinu?

L3 ex 5 1. Co jste včera koupila? –Co zítra koupíte? 2. Kdo byl včera na přednášce? –Kdo bude zítra na přednášce? 3. Včeras řekl, že ne. –Zítra řekneš, že ne. 4. Studoval jste včera ruštinu? –Budete zítra studovat ruštinu? 5. Zítra nebudu mít čas.

L3 ex 5 1. Co jste včera koupila? –Co zítra koupíte? 2. Kdo byl včera na přednášce? –Kdo bude zítra na přednášce? 3. Včeras řekl, že ne. –Zítra řekneš, že ne. 4. Studoval jste včera ruštinu? –Budete zítra studovat ruštinu? 5. Zítra nebudu mít čas. –Včera jsem neměl/neměla čas.

L3 ex 5 6. I zítra budete poslouchat povíkdy?

L3 ex 5 6. I zítra budete poslouchat povíkdy? –I včera jste poslouchal/a/i/y povídky? 7. Včera jsem hledal Monu Lisy v Louvru.

L3 ex 5 6. I zítra budete poslouchat povíkdy? –I včera jste poslouchal/a/i/y povídky? 7. Včera jsem hledal Monu Lisy v Louvru. –Zítra budu hledat Monu Lisy v Louvru. 8. Haně vysvětlovali obraz už včera.

L3 ex 5 6. I zítra budete poslouchat povíkdy? –I včera jste poslouchal/a/i/y povídky? 7. Včera jsem hledal Monu Lisy v Louvru. –Zítra budu hledat Monu Lisy v Louvru. 8. Haně vysvětlovali obraz už včera. –Haně budou vysvětlovat obraz zítra. 9. Dáš zítra otázku?

L3 ex 5 6. I zítra budete poslouchat povíkdy? –I včera jste poslouchal/a/i/y povídky? 7. Včera jsem hledal Monu Lisy v Louvru. –Zítra budu hledat Monu Lisy v Louvru. 8. Haně vysvětlovali obraz už včera. –Haně budou vysvětlovat obraz zítra. 9. Dáš zítra otázku? –Dals/Dalas včera otázku? 10. Zítra dokonce budeme mluvit německy. –Včera jsme dokonce mluvili/y německy.

Diktát

Diktát 1. Dnes nebudeme pracovat. 2. Profesor vysvětlí úlohu. 3. Viděli jsme hudebníka na festivalu.