Motorová lokomotiva řady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení hasičů na přilbách
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Chladící systémy vozidla
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Úvod Tuning obrázky LOGAN AT Č lánek o tuningu BMW O Motorech Co pat ř í k tuningu Odkazy.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Takto vypadá náš spokojený zákazník:. Jméno: Petr Št ě pánek Datum narození: Místo narození: Valtice V ě k: 19 P ř ezdívka: Št ě pi Funkce:
Kamenická Stráň.
Pica pica Straka obecná.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Trolejbusy: 14Tr.
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
TABULKOVÝ PROCESOR Tadeáš Řezníček 4.A
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Vypracoval: Kryštof Ko ň ák. Hlavní informace Nejvyšší bod: vrch Tele č ek (399 m.n. m.) Nejni ž ší bod: hladina Vltavy (177 m. n. m.) Historická zem.
Chci vám ř íci - DĚKUJI ! Za všechny ty v ě ci, o které jsem sice nikdy nežádal,
 Typický osobní po č íta č m ůž eme rozd ě lit na t ř i č ásti:  Po č íta č ová sk ř í ň  Monitor  Další vstupn ě -výstupní za ř ízení (klávesnice,
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Traktorové stroje pro zemní práce.
Nabídka Společnost SAPRIM, s.r.o. nově zakoupila multifunkční stroj
Dopravní značky.
Dopravní automobil DA 12-A31
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Autor: Lukáš B ř ezina Martin Mališ.  * , Ohio;  ,  Americký vynálezce, jeden z nejvýznamn ě jších, nejproduktivn ě jších vynálezc.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
 Krystalická  Pravidelné uspo ř ádání č ástic  Periodicky opakované uspo ř ádání – dalekodosahové  Monokrystaly – č asto anizotropní – vlastnosti.
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
CAS 16 - CAMIVA CCF4000 VYPRACOVAL: Rais Marek 3ročník VŠB TU Ostrava.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
VY_32_INOVACE_AUT1_11 Kategorie a druhy motorových vozidel.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Optimální naložení kontejneru ISO 1C.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
REGÁLOVÉ ZAKLADAČE - jsou skladovacím zařízením, které zajišťuje obsluhu regálů v úzkých manipulačních uličkách - navazují na stohovací jeřáby - jejich.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
DO PODAT P Ř IHLÁŠKU NA SŠ  2 p ř ihlášky na dv ě SŠ  2 p ř ihlášky na 1 SŠ - dva obory – vzor vypln ě né p ř.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
Železniční muzeum Mulhouse 1994 Foto Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Atmosféra.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
Srde č n ě V á s v í t á me ve W.E.B. ▐ Pr ů kopník, 18 let zkušeností s v ě trnou energií ▐ Provozovatel v ě trných, fotovoltaických a vodních elektráren.
Výhybna Praha Vítkov Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad strojů a zařízení pro svislou dopravu ve.
Česká hlava Věda a technika na ulici
TEPELNÉ MOTORY.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
TECHNICKÉ KRESLENÍ ŘEZ A PRŮŘEZ
Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
VY_32_INOVACE_AUT1_17 Rámy.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_08
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
KRKONOŠE a PODKRKONOŠÍ
Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_JEDNODUCHÉ LEŠENÍ 2_Z2
STAVEBNÍ ZÁKON.
Třída 3.A 8. hodina.
Manufaktury a první stroje
Orientujeme se v prostoru
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Designed in Czech Republic by David Šulc Made in Czech Republic
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Třída 3.B 8. hodina.
Skládání sil stejného směru
Lokomotivy řad 372 a 363 v nákladní dopravě
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Motorová lokomotiva řady

Základní technické údaje Provozní určení: univerzální lokomotiva pro traťovou službu Uspořádání náprav: Bo´ Bo´ Max.povolená rychlost: 100 km/h Přenos výkonu: elektrický stejnosměrný Spalovací motor: K12 V230DR Výkon: 1325 kW Hmotnost: 75t Vlakové topení: parní(generátor PG500) Brzdy: vzduchotlaková pro vlak, vzduchotlaková pro lokomotivu, ruční pro lokomotivu.

Výroba Výrobce: ČKD v Praze Libni (dnes zde stojí Sazka aréna) Prototypy: T478.3001 byl vyroben v roce 1968, T478.3002 o rok později. V letech 1970-71 byla vyrobena ověřovací série. Sériová výroba: I až VI série v letech 1971-1977 Počet vyrobených strojů celkem: 408 ks.

Uspořádání stroje Lokomotiva je skříňová se dvěma kabinami na obou koncích.V obou kabinách jsou umístěna shodná stanoviště strojvedoucích. Za přední kabinou je elektrický rozváděč. Mezi kabinami je strojovna.V ní je spalovací motor spojený s trakčním generátorem,v zadní části strojovny je chladicí blok. Na obou čelech je narážecí a spřahovací zařízení. Rám je posazen na dvou dvounápravových podvozcích v každém z nich jsou dva trakční elektromotory. Mezi podvozky je naftová nádrž a hlavní vzduchojemy

Nátěry horní část skříně byla tmavě zelená, spodní část skříně šedá. Rám lokomotivy a zařízení pod ním (včetně pojezdu) byly tmavě šedé. Nárazníky a tažné ústrojí byly černé, pluhy byly svisle černo-bíle pruhované. Rámy oken a světlometů byly olemovány bíle, vnitřní plochy rámů byly černé. Sériové lokomotivy pak měly rám a pojezd šedomodrý a od čísla 128 (a 089, 090, 118, 119) měly skříň včetně střechy višňově červenou. Orámování oken a světlometů zůstalo bílé. Od lokomotivy T 478.3256 byl hlavní rám šedý.

Úpravy Lokomotivy T478.3 v průběhu několika let obdržely několik úprav zde jsou nejdůležitější: V roce 1988 obdržely nové označení 753 V roce 1991 byla asi polovina lokomotiv rekonstruována na elektrické vytápění vlaku (parní generátor PG500 nahrazen elektrickým generátorem)a přeznačení na lokomotivy 750

Rekonstrukce na nové řady V roce 1996 byla jedna lokomotiva pokusně vybavena jiným motorem.V roce 2001 byly v ČMKS zahájeny obdobné rekonstrukce na řadu 752.5 pro Italii a 752.6 pro OKDD. V roce 2002 rekonsktrukce s motorem Caterpillar. Dodávány jako D753 pro Itálii, 753.7 pro Unipetrol doprava, OKDD, Viamont a 755 pro ČD (dnes ČD Cargo)

Rušení lokomotiv S velice masivním rušením lokomotiv se začalo na podzim roku 1999 pro nadbytečnost tak bylo zrušeno více jak polovina lokomotiv.V současné době je v provozu zhruba 10 lokomotiv v původním stavu a 30 řady 750. Dvě lokomotivy byly prodány.

Vozidla pro muzejní účely Pro muzejní účely bylo vyhrazeno 6 strojů Prototyp T478.3001 byl opraven a nalakován do původních barev. T478.3101 bez dílenské opravy vzhledově v původním stavu. 750.042 a 750.346 dosud v normálním provozu 753.127 zakonzervována v České Třebové je provozní 753.016 odprodána NTM.

Přezdívky Po dobu zhruba 40. Let si lokomotivy vysloužily několik přezdívek:brejlovec,brejloun(podle ,,brejlí´´kolem oken) Trojka, nulka (podle označení 750,753,) Lokomotivy mají i svá ,,přímá´´jména jak si je pojmenovaly lok.čety. (Renátka,Beátka,Krasomila)

Takto vypadá prototyp lokomotivy753 001

Zástupce řady 754 zde 754 079 v žst. Val.Meziříčí