Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků"— Transkript prezentace:

1 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků

2 Achenseebahn je úzkokolejná trať v Tyrolích vedoucí z Jenbachu k jezeru Achensee do stanice Maurach-Seespitz, dříve nazývaná Achensee. Konečná je přímo u mola, kde lze přestoupit na lodě a pokračovat dále po jezeře. Rozchod tratě je mm, délka 6,8 km, většinou ve stoupání. Z toho je 3,4 km ozubnicová trať se systémem Riggenbach. Největší sklon činí 160 promile. Provoz na této dráze byl zahájen dne 8.června 1889 se čtyřmi dvouspřežní parními lokomotivami. Jedná se o dvouválcové ozubnicové tendrovky na mokrou páru. Lokomotivy byly vyrobeny v roce 1889 v továrně na lokomotivy ve Floridsdorfu. Zpočátku byly z továrny očíslovány čísly 701 – 704 a pojmenovány jmény čtyř hlavních akcionářů. V současné době jsou ve stavu stále čtyři parní lokomotivy čísel 1 – 4 a mají jména Eben am Achensee, Jenbach, Achenkirch a Hannah. Osobních vozů je celkem 6, z toho 4 otevřené a 2 zavřené. Z Jenbachu do Ebenu lokomotiva do příkrého stoupání na ozubeném úseku vlak sune, z Ebenu do stanice Seespitz a také na zpáteční cestě do Jenbachu je pak lokomotiva v čele vlaku.

3 Začátek trati je na úzkokolejném nádraží v Jenbachu

4 V Jenbachu je vystavena také hnací náprava s ozubeným kolem

5 Tady staniční koleje nádraží Achenseebahn končí a začíná trať

6 U sloupku s "A" se sklon tratě značně lomí a začíná zde ozubnice

7 Depo Achenseebahn v Jenbachu slouží pro lokomotivy i pro vagony

8 Druhá konečná Achenseebahn jménem Seespitz je u jezera Achensee

9 Konec železnice leží v nadmořské výšce 933 metrů

10 Pohled na stanici Seespitz s nástupištěm a vlakem směr Jenbach

11 Nechybí zde ani vodní jeřáb pro doplnění vody do parních lokomotiv

12 Před nástupištěm je kolejové rozvětvení na objíždění lokomotiv

13 Lokomotiva, která vlak z Ebenu přiveze v jeho čele, zde objíždí

14 Po objetí lokomotiva osobní vozy pomalu sune ke konci stanice

15 Cestující zůstávají ve vozech a čekají, až dojedou k nástupišti

16 Celá akce s objetím lokomotivy a sunutím soupravy trvá jen pár minut

17 Celkový pohled na stanici s nástupištěm i kolejovým rozvětvením

18 Po několika metrech dojdeme k molu, kde lze přestoupit na lodě

19 10.7.2006 přestupují cestující z vlaku po molu na loď

20 Jedna z lodí, St.Benedixt, která poveze cestující po jezeře

21 Další loď se jménem Tirol je evidentně modernější a větší

22 Původní výkres parních ozubnicových tendrových lokomotiv

23 Lokomotiva č. 1 "Eben am Achensee" dne 10.7.2006 v Seespitz

24

25 Hnací mechanismus parní lokomotivy č. 1

26 Lokomotiva č. 1 ve stanici Seespitz čeká na odjezd do Jenbachu

27 Klasický pohled na stanici Seespitz s parním vlakem a lodí

28 25.8.2008 lokomotiva č. 2 "Jenbach" na nádraží Achenseebahn

29 Tatáž lokomotiva č. 2 na druhé konečné trati Seespitz

30

31 Pojezd lokomotivy č. 2 se nijak neliší od pojezdu lokomotivy č. 1

32 Neopomněl jsem si vyfotit také tabulku oprav a revizí

33 Lokomotiva č. 2 ve stanici Seespitz dne 25.8.2008

34 Najít to správné místo na tento záběr nebylo vůbec jednoduché

35 Lokomotiva č. 3 "Achenkirch" v depu na nádraží Jenbach

36

37 12.7.2007 dokončuje lokomotiva č. 3 zbrojení v depu Achenseebahn

38 Za několik minut je však už lokomotiva na svém vlaku

39 A nezbytný záběr parního vlaku s lokomotivou č. 3 s lodí a jezerem

40 Lokomotiva č. 4, na snímku beze jména, jmenuje se však Hannah

41 25.8.2008 vezla lokomotiva č. 4 zvláštní objednaný vlak s jedním vozem

42 Takto vypadá souprava pravidelného vlaku bez lokomotivy

43 Perlička nakonec - jízdní řád Achenseebahn z roku 1925

44 KONEC Zpracováno srpen 2014 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků"

Podobné prezentace


Reklamy Google