PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
PRESENT PERFECT SIMPLE
Číslo: VY_32_INOVACE_15_06 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Minulý čas prostý Pravidelná slovesa.
PRESENT SIMPLE přítomný čas prostý kladné oznamovací věty Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_42.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_07
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Přítomný čas prostý.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_06_Přítomný čas prostý AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Přítomný čas – prostý (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Tázací zájmena (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_10_Summer_holidays_present_simple.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Present simple - question
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV: VY_32_INOVACE_11 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Present simple Negative +question
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Past simple – minulý čas prostý
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Translation 06/07 Kdy Clara vstává? When does Alice get up?
1st part Present simple tense Prostý přítomný čas.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ

časování sloves v přítomném čase prostém (Present Simple) přítomný čas prostý = činnost, která je opakovaná, pravidelná, častá nebo se naopak nekoná nikdy nebo jen zřídka…. sloveso má jen dva tvary: - ve třetí osobě vždy končí na –s (he speaks, she studies, it rains…) - v ostatních osobách se používá pouze jeden tvar (I know, we live, they work, you write) POZOR!!! sloveso have má ve 3. osobě j.č. tvar has v záporné větě se používá pomocné sloveso don´t a doesn´t (viz dále) otázka se tvoří pomocí sloves do a does (viz dále)

3. osoba j. č. většina sloves přibírá pouhé – s např. work – works play – plays live – lives speak – speaks slovesa, která ve výslovnosti končí na sykavky /-s, -š, -č, -dž/, přibírají – es watch – watches teach – teaches finish – finishes slovesa, která v písmu končí na – o, přibírají také – es go – goes /gǝuz/ do – does /daz/ u sloves, která končí na souhlásku + y, se koncové –y mění na – i a přidává se – es study – studies try – tries

kladná věta I speak English. My brother studies French kladná věta I speak English. My brother studies French. We go to school by bus. They live in London. You have two brothers. záporná věta (podmět + don´t / doesn´t + sloveso) I don´t speak English. My brother doesn´t study French. We don´t go to school by bus. They don´t live in London. You don´t have two brothers

Tvoření otázky (tázací slovo) + do / does + podmět + sloveso What do you do? Do you eat meat? Where do you live? Does your sister speak French? When do you get up? Do you go to school by bus? Where does your father work? When do you go to bed on Saturdays?

TÁZACÍ VÝRAZY – PRO PŘIPOMENUTÍ (MĚLI BYSTE ZNÁT) What What does she have for breakfast? Where Where do you live? When When do they get up? Who Who do you visit every weekend? What time = When What time do you finish school? How often How often does your sister go to the cinema?

VĚTY NA PROCVIČENÍ – Z KLADNÝCH VĚT UTVOŘ ZÁPORNÉ A OPAČNĚ I don´t live in the city center. We speak Polish. My sister studies French. They have a new car. His father teaches Maths. You come from the U.S.A. I get up at 6 o´clock every day. She lives near here. I don´t use dictionaries a lot. Peter watches DVDs every evening. I don´t eat meat. She goes to work by train.

Věty na procvičení - překládej Co děláš? Nemluvím španělsky. Můj bratr má rád psy. Moje sestra učí angličtinu. John si nekupuje knihy, (on) chodí do knihovny. Nepíšu dopisy, píšu e-maily. V kolik hodin (Kdy) vstáváš? Vstávám v půl sedmé ráno. Kde bydlíš? Mluvíte anglicky? Kde pracuješ? Kde pracuje (ona)? Petr končí práci v pět odpoledne. Ona chodí spát v devět hodin. Můj bratr má dvě auta.