Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Projektové řízení Modul č.1.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
Týmový herní výkon (THV)
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
| | KARAT Solution s.r.o. Systémová integrace.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Nabídka služeb TMS Petr Galatík – TMS, A.B.Svojsíka 28, Vyškov, telefon: , mobil: fax: mail:
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
marketingové poradenství
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Hodnocení pracovníků.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Styl vedení, komunikace, týmová práce
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Assessment centrum.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
DOBRÁ péče naplánování změn, vzájemná podpora, vzdělávání, informace
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Strategie regionu, obce
Assessment centrum.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
2. jednání řídícího výboru
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Assessment centrum.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vedení týmu. Vedení týmu Teambuilding budování týmu vzdělávání a stmelování týmu prostřednictvím zážitků snaží se odpoutat pracovníky od pracovního.
Transkript prezentace:

Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová

Lidé zvyknou být slepí ke kontextu a přeceňovat „figuru“

Obsah prezentace  Co je to „výkon týmu“?  Nástroje  Týmová psychodiagnostika  Týmové role  Sociální sítě (Sociomapa)  Koučování týmu  Případová studie (sociomap. analýza)

Co je to „výkon týmu“?  Přístupy k měření výkonnosti týmu:  Výstupy (outputs)  Procesy  Vstupy (inputs)  Platí, že  výkon týmu ≠ součet výkonu jednotlivců  Koordinační náklady + soc. lenivost

Formativní a sumativní diagnostika  Pojmy  Přístupy k měření výkonnosti týmu:  Výstupy (outputs)  Procesy  Vstupy (inputs)

Co se může pokazit? (formativní diagnostika)  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce

Nástroje  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce  Psychodiagnostika  Audit motivace  Belbinův dotazník  Sociální sítě (SNA, ONA, Sociomapa)

Psychodiagnostika  Screening jedinců  Týmový profil

Týmový profil + Screening (spojení dílčích psychologických profilů)

Analýza psycholog. profilů

Nástroje  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce  Psychodiagnostika  Audit motivace  Belbinův dotazník  Sociální sítě (SNA, ONA, Sociomapa)

Belbinovy týmové role koordinátor analytik implementátor formovač hledač zdrojů inovátor stmelovač dotahovač

Nástroje  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce  Psychodiagnostika  Audit motivace  Belbinův dotazník  Sociální sítě (SNA, ONA, Sociomapa)

Analýza sítě  Uzly  Spojení  Huby  Izoláty  Ostrovy ……

Social Network Analysis mapa teroristické sítě

Organizational Network Analysis

Jak koučovat „síť“?  3 problémy:  Jak srozumitelně zobrazit síť?  No co se v síti zaměřit? Jaké intervence provést?  Jak zobrazit změny/dynamiku?

Jak na složité výpočty h d

Numerické kódování

Vizuální kódování

Sociomapa – graficky znázorněná data Vnímání a zapamatování tvarů Podíl zapamatovaných položek Přesnost zapamatovaných položek A KORELAČNÍ MATICE B SOCIOMAPA

Fuzzy logika “buď-anebo” “více-nebo-méně” více středně méně Lidi, které znám, jsou buď Lidi, které znám, jsou mí přátelé do určitého stupně mí přátelé nebo ne-přátelé

Různé fuzzy množiny…

…se spojí v jeden obrázek nízký vysoký Síla vzájemných vztahů Sociální status

Dynamika F se stává více respektovaným Vztah mezi F a A zesiluje D utíká mimo mapu, nebyl ostatními přijat E se přibližuje k C

Fotbal Brazílie vs. Kostarika po 15 min 2:0 3:2  3:1  5:2

Jak koučovat „síť“?  3 problémy:  Jak srozumitelně zobrazit síť?  No co se v síti zaměřit? Jaké intervence provést?  Jak zobrazit změny/dynamiku?

Jak koučovat „síť“?  3 problémy:  Jak srozumitelně zobrazit síť?  No co se v síti zaměřit? Jaké intervence provést?  Jak zobrazit změny/dynamiku?

Sociomapovací analýza  Rámec: kontext týmu  Viz. základní atribuční chyba  Na co se zaměřit?  Kompetenční model týmové spolupráce  Komunikace, inovace, motivace,..  (probíhá výzkumný program)

Koučování týmu  Start:  Kde jsme?  Kam se chceme dostat?  Proces  Jak se tam dostaneme?  Co budeme potřebovat?  Jak dlouho to bude trvat?  Jak zjistíme, zda jsme byly úspěšní?

Případová studie (VERONIKA LANGROVÁ)  Popis situace:  HR oddělení - tým rozvoje a vzdělávání  2 subtýmy  13 lidí  Cíl projektu  analyzovat situaci v týmu  odhalit kritická místa spolupráce  nastartovat spolupráci mezi subtýmy

Co bylo realizováno  Vzájemné hodnocení všech členů týmu v oblasti komunikace a spolupráce pomocí (anonymního) dotazníku  Sociomapovací analýza komunikace a spolupráce  Workshop k výsledkům analýzy:  Prezentace zážitkovou formou  Vzájemná zpětná vazba  Sestavení individuálních akčních plánů

Současná frekvence komunikace

Optimální frekvence komunikace

Důležitost spolupráce / kvalita výstupů

Přínosy projektu  Zaměření pozornosti členů týmu na problematiku kooperace a zvědomění pozice v týmu pro každého člena týmu  Zvýšení kooperace mezi subtýmy i v rámci týmu celkově  Zvýšení míry poskytování zpětné vazby v rámci týmu i bez formálního ustanovení

Děkujeme za pozornost Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová