Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci
OBSAH 1) VÝSLEDKY ŘLP ČR, s.p VÝVOJ PROVOZU VE FIR PRAHA/LETIŠTI PRAHA 1.2 VLIV UKRAJINSKÉ KRIZE 1.3 ZÁKAZNICKÉ PORTFOLIO 1.4 LIDSKÉ ZDROJE 2) PLNĚNÍ VÝKONNOSTNÍCH UKAZATELŮ 2.1 SAFETY /SAF/ Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p KAPACITA /CAP/ 2.3 NÁKLADOVÁ EFEKTIVITA /CEF/ 2.4 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ /ENV/ 3) OSTATNÍ INFORMACE 3.1 PROJEKT NEOPTERYX 3.2 CIVILNĚ – VOJENSKÁ INTEGRACE
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p předpokládaný meziroční nárůst 2014/20123o + 2,5 % předpokládaný meziroční pokles 2014/2013 o 3% trvalý pokles provozu již od roku VÝVOJ PROVOZU VE FIR PRAHA 1.2 VÝVOJ PROVOZU NA LETIŠTI PRAHA
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p nejsilnější letní sezóna v historii podniku průměrný počet pohybů 2 300/den hodinová kapacita FIR Praha – 161 pohybů/den průměrný počet pohybů 370/den VÝVOJ PROVOZU VE FIR PRAHA 01 – 09/2014 VÝVOJ PROVOZU NA LETIŠTI PRAHA /2014
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p
GERMANY POLAND AUSTRIA SLOVAKIA
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p
MH17
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p ZÁKAZNICKÉ PORTFOLIO
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p LIDSKÉ ZDROJE
- nulový počet nehod a vážných incidentů - zvyšovat vyspělost systému řízení bezpečnosti evropský cíl: 75% úroveň ŘLP ČR, s.p.: 81,33 % Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p SAFETY /SAF/ - zavedení konceptu Just Culture pro provozní zaměstnance od roku 2013 SPLNĚNO
- trvalé snižování průměrného zpoždění na provedený let Zpoždění FIR Praha celý rok , letní sezóna Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p KAPACITA /CAP/ SPLNĚNO
- každý členský stát přispívá k dosažení celoevropských cílů - evropský cíl pro rok ,92 EUR - běžná cena ŘLP ČR, s.p. je na 71,1 % celoevropského průměru (43,76 EUR) - udržení cen za traťovou službu v 1. referenčním období (2012 – 2014) na úrovni roku 2011 Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p NÁKLADOVÁ EFEKTIVITA /CEF/ SPLNĚNO
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ /ENV/ FREE ROUTE AIRSPACE PRAGUE (FRAPRA) - od roku 2013 letadla mohou využít publikované přímé tratě (DCT) nebo standardní tratě ATS uvedené v AIP ČR. - Horizontální hranice FRAPRA odpovídají oblasti odpovědnosti ACC Praha SPLNĚNO UHLÍKOVÁ STOPA ŘLP ČR, s.p. - měřítkem dopadu lidské činnosti podniku na životní prostředí a na klimatické změny – společná strategie CANSO, IATA, ACI - spojuje provozní aktivity i „Facility Management“
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p zastaralost současného systému EUROCAT 2000 z roku 2001 návaznost na evropskou integraci ATM – SES a FAB CE klíčový rozvojový projekt ŘLP ČR, s.p. 3.1 NOVÝ ATM SYSTÉM - PROJEKT NEOPTERYX PODPIS SLOUVY CENA EUR FINANCOVÁNÍ Z VLASTNÍCH ZDROJŮ PODNIKU NASAZENÍ DO PROVOZNÍHO VYUŽÍVÁNÍ V ROCE 2018
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p jeden vzdušný prostor - jeden řídící letového provozu 3.1 CIVILNĚ – VOJENSKÁ INTEGRACE REALIZACE C/M INTEGRACE OBLASTNÍCH SLUŽEB ŘÍZENÍ LETOVÉHO PROVOZU optimalizace tratí - vliv na plnění výkonnostních ukazatelů (SAF,CAP, EFC, ENV) optimalizace využití civilních řídících letového provozu úspory státního rozpočtu v řádech desítek milionů ročně prvenství v rámci rozsahu C/M spolupráce v Evropě
DĚKUJI ZA POZORNOST