Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.10 Název pro školu:
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.07 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.09 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.11 Název pro školu:
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Sloveso BÝT – přítomný čas
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.12 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 12 Název materiálu:Sports and games Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.18 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 18 Název materiálu:Can Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Simple I VY_22_INOVACE_10 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE _I.C.17 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 17 Název materiálu:Present continuous Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_42.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.04 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 04 Název materiálu:Toys Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.06 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 06 Název materiálu:Clothes Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací oblast:Cizí.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_05_PRESENT SIMPLE Anotace Prezentace sloužící k výkladu a procvičení přítomného času prostého, tvoření otázek, záporu a překlad jednoduchého.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Present simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ03 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách oznamovacích, slovní zásobu tematického okruhu volný.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.14 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 14 Název materiálu:Easter Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.03 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 03 Název materiálu:Face Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.08 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 08 Název materiálu:Domestic animals Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
PRESENT SIMPLE – přítomný čas prostý Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Present Simple Název školy: ZŠ Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_ Present simple - question
VY_32_ Present simple - negative Project 1
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV: VY_32_INOVACE_11 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Transkript prezentace:

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický jazyk Anotace:Pomocí tohoto DUM se žáci seznámí s přítomným časem prostým. Klíčová slova:Present simple, present simple negative, questions and short answers Druh učebního materiálu:Výuková prezentace Očekávaný výstup:Žáci budou schopni tvořit věty, otázky, odpovědi v přítomném čase prostém. Věková skupina:8 – 10 let Ověřeno dne: Třída:V. A, 31 žáků, 12 chlapců, 19 dívek, SVP 3, chlapců 3, dívek 0

Obr.1

 přítomný čas prostý vyjadřuje opakovaný děj v přítomnosti, denní rutiny  přítomný čas prostý také používáme, když mluvíme o věcech, které už se nezmění.  V pátek hraju fotbal.  I play football on Friday.  Moje sestřenice žije ve Skotsku.  My cousin lives in Scotland. Iplayweplay youplaygamesyouplaygames he, she, itplaystheyplay

!!! Ve třetí osobě čísla jednotného (he, she, it) dáváme na konec slovesa koncovku e, es !!! !!! Předchází-li –y samohláska (a,e,i,o,u), ke změně na –ies nedochází !!! Obr.2  She plays..  He watches..  You studies.. Obr.3

 zápor se tvoří pomocí do not = don´t (zkrácený tvar), ve třetí osobě jednotného čísla does not = doesn´t  tvoříme: podmět (já, ty, on..) + don´t/doesn´t (zápor) + sloveso (infinitiv bez to) Obr.4  I don´t work. = Já nepracuji.

 otázka se tvoří pomocí pomocného slovesa do, ve třetí osobě jednotného čísla does  Tvoříme: Do/Does + podmět + sloveso (infinitiv)  Do I work?  Pracuji?  Hraješ v pátek fotbal?  Do you play football on Friday?  Záporná otázka se tvoří dvojím způsobem.  Do you not work?  Nepracuješ?  Don´t you work?  Nepracuješ? (zkrácený tvar, používá se častěji) Obr.5

 V angličtině se považuje za nezdvořilé odpovídat na otázku pouze ano/ne. Musíme proto ještě zopakovat příslušné pomocné sloveso.  Do you play the piano? Yes, I do.  Hraješ na piano? Ano, hraju.  Does she play the piano? No, she doesn´t.  Hraje na piano? Ne, nehraje. Obr.6

 Příslovce četnosti mají v anglické větě své pevné místo. Dávají se před hlavní sloveso.  Jak často hraje basketbal po škole?  Josh often plays basketball after school. Obr.7 Obr.8

 V úterý hraju na klavír.  Můj bratr hraje fotbal každý pátek.  Oni studují angličtinu.  Moje teta bydlí v Ostravě. Obr.9

 V úterý hraju na klavír.  On Tuesday I play the piano.  Můj bratr hraje fotbal každý pátek.  My brother plays football on Friday.  Oni studují angličtinu.  They studies English.  Moje teta bydlí v Ostravě.  My aunt lives in Ostrava.

 I _________ live in Britain.  My brother _______ go to school.  She _______ like computers.  We ________ draw at school.  My mum and dad _______ speak English.

 I DO NOT live in Britain.  My brother DOES NOT go to school.  She DOES NOT like computers.  We DO NOT draw at school.  My mum and dad DO NOT speak English.

 Josh plays basketball after school. (often)  Sue helps her grandmother in the garden. (sometimes)  Phil speaks French. (always)  Simon´s family go to the mountains. (usually)  I´m late for school. (never)

 Josh often plays basketball after school.  Sue sometimes helps her grandmother in the garden.  Phil always speaks French.  Simon´s family usually go to the mountains.  I´m never late for school.

Obr.1.: Clker.com [online].[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr.2.:[cit ]. Vlastní zdroje. Obr.3.: Clker.com [online].[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr.4.:[cit ]. Vlastní zdroje. Obr.5.:[cit ]. Vlastní zdroje. Obr.6.: Clker.com [online].[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr.7.:[cit ]. Vlastní zdroje. Obr.8.: Clker.com [online].[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr.9.: Clker.com [online].[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: