Podnikatelské prostředí: Makroprostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Hospodářské cykly a ekonomický růst
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Trh a jeho zákonitosti.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Cena v pojetí marketingu
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Agregátní poptávka a nabídka
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
HDP= hrubý domácí produkt
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Marketingové prostředí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
2.Marketingové prostředí
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Marketingové prostředí (mikro, makro)
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
Možnosti podniků v péči o životní prostředí
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Mikroekonomie I Spotřeba a investice
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Celkový a mezní produkt
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní prostředí.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
2. Ekonomický růst a hospodářské cykly
TRH (tržní mechanismus)
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Digitální učební materiál
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Podnikatelské koncepce
Cenové strategie.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Podnikatelské prostředí: Makroprostředí Obsah Pojem Makroprostředí a jeho význam Charakteristika složek makroprostředí Otázky pro žáky Zdroje

1. Makroprostředí Co zahrnuje pojem Makroprostředí? Makroprostředí Je globální prostředí – zesvětovění výroby a trhu. Prochází neustálými změnami. Musí se neustále sledovat. Podnik může makroprostředí ovlivňovat minimálně. Činnost podniku se musí makroprostředí přizpůsobovat.

Co patří do globálního Makroprostředí? Globální prostředí zahrnuje: Ekonomické vlivy. Přírodní podmínky a ekologii. Technologický pokrok. Vývoj populace. Politiku. Subkulturní a jiné sociologické vlivy.

2. Charakteristika složek makroprostředí Jak souvisí s marketingem ekonomické vlivy? EKONOMICKÉ VLIVY FIRMY SPOTŘEBITELÉ Nakupují Prodávají Prodávají Nakupují Výrobní faktory. Výrobky a služby. Práci, kapitál, know- how. Výrobky a služby.

Do jaké míry mohou firmy nakupovat výrobní faktory? Za jaké ceny budou prodávat své výrobky a služby ? Je dáno ekonomickými faktory: Cenou výrobních faktorů. Mírou inflace. Kurzem měny. Výší úrokové sazby. Vývojem HDP.

Do jaké míry jsou spotřebitelé ochotni prodávat své výrobní faktory? Jaké ceny budou ochotni akceptovat při nákupu výrobků a služeb ? Je dáno ekonomickými faktory: Výší důchodů. Mírou inflace. Mírou nezaměstnanosti. Výší úrokové sazby.

Co sledují přírodní podmínky a ekologie? Vliv výroby na ekologii. Přírodní podmínky a ekologie Ceny surovin čerpaných z přírodních zdrojů. Ochranu životního prostředí.

Jaký je vliv výroby na ekologii? Znečištění ovzduší a vod. Zvyšování množství odpadů. Vliv výroby na ekologii. Chemické znečištění půdy. Ubývání neobnovitelných zdrojů.

Co způsobuje ubývání neobnovitelných zdrojů? Zvyšuje růst ceny zdrojů. Tempo hledání alternativních zdrojů. Neobnovitelné zdroje tvoří: Ropa, uhlí, zemní plyn, zlato.

Co znamená pojem ochrana životního prostředí? Zavedení limitů znečištění (ovzduší, voda, půda). Používání recyklovatelných materiálů, obalů. Podpora poptávky po ekologických výrobcích. Nižší spotřeba energie.

Co zahrnuje technologický pokrok? Nové technologie výroby. Nové materiály použité při výrobě. Větší produktivita práce. Nižší náklady výroby. Vyšší konkurenceschopnost výrobce.

Jak ovlivňuje podnikání politika? Volení zákonodárci tvoří zákony. Politika Určuje podmínky k podnikání. Snaží se chránit zájmy výrobců i spotřebitelů. Ochrana spotřebitele: ČOI, Úřad pro ochranu spotřebitele, Dtest.

Do jaké míry jsou spotřebitelé ochotni prodávat své výrobní faktory? Stav populace – potenciální zákazníci Výrobci sledují demografické vlivy: Velikost populace. Požadavky na vzdělání. Příslušnost k náboženství. Sociologické změny (zájmy, změny bydliště, volnočasové aktivity).

Co zahrnuje pojem Subkultury? Subkulturní a jiné sociologické vlivy Uznávané hodnoty. Utváření postojů. Zvyklosti spotřebitele. Hodnoty, zvyklosti, postoje: Tvoří společnost, ve které se člověk narodil, vyrůstal. Ovlivňují vlastnosti výrobků, které bude jedinec poptávat.

3. Otázky pro žáky 1.Co zahrnuje pojem Makroprostředí? 2. Vyjmenujte demografické trendy současnosti? Ekonomické vlivy. Přírodní podmínky a ekologii. Technologický pokrok. Vývoj populace. Politiku. Subkulturní a jiné sociologické vlivy.

Co znamená pojem ochrana životního prostředí? Zavedení limitů znečištění (ovzduší, voda, půda). Používání recyklovatelných materiálů, obalů. Podpora poptávky po ekologických výrobcích. Nižší spotřeba energie.