Program rozvoje venkova na období

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
XV. Celostátní finanční konference
Advertisements

Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“ (OP Zemědělství) a Horizontální plán rozvoje venkova (HRDP)
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Program rozvoje venkova na období
Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Program rozvoje venkova na období
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Ministerstvo zemědělství Odbor Řídící orgán OP.
1 Leader + Státní zemědělský intervenční fond Místní akční skupina – MAS.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
1. Ochrana kulturního dědictví Obnova a rozvoj vesnic Občanské vybavení a služby Investice do lesů 2.
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Cézava – návrh 1. Ekonomické dopady změny struktury krajiny.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD) OSA I Ing. Zuzana Dvořáková odbor Řídící orgán OP.
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Program rozvoje venkova , Všeradice
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
SZP Společná zemědělská politika prof. Ing. Magdaléna Hrabánková, CSc., prof. h.c. Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Program rozvoje venkova 2014 – 2020
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Program rozvoje venkova, - pro obce Ing. arch. Kamila Matoušková, CSc. poradkyně ministra zemědělství.
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Zemědělský svaz České republiky EKOTOXA s.r.o. Cross compliance 5 - Přístup ke cross compliance Spolufinancováno Evropskou unií Evropský Zemědělský fond.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace
FONDY EU Programové období
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Návrh reformy SZP Evropská komise předložila návrh reformy SZP pro období po roce Účelem tohoto návrhu je posílit konkurenceschopnost, udržitelnost.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
Nástroje dotační politiky pro zemědělce hospodařící udržitelným způsobem Ing. Pavel Sekáč náměstek ministra zemědělství Sekce pro společnou zemědělskou.
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
Program rozvoje venkova na období Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA 2014 – 2020 A MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ KRAJINNÉ ARCHITEKTURY.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ing. Jan Groh, LL.M., MBA Inovace z pohledu PRV III. Venkovská konference v Královéhradeckém kraji.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Program rozvoje venkova Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Program rozvoje venkova , Monínec.
Dotační politika Bělá Ing. Ladislav Bittner. Ing
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Politika rozvoje venkova Program rozvoje venkova
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Aktuality ve vyjednávání v Bruselu k SZP 2020+
Seminář k výzvě č. 1 MAS Lanškrounsko z PRV 17. 7
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Program rozvoje venkova na období 2014-2020 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí

Společný strategický rámec (SSR) Programové období 2014 -2020 nový rámec pro II. pilíř SZP - rozvoj venkova Strategie Evropa 2020 (EU 2020) Společný strategický rámec (SSR) zahrnuje EZFRV, EFRR, ESF, KF a ENRF a odráží EU 2020 prostřednictvím společných tematických cílů, které mají být řešeny klíčovými akcemi jednotlivých fondů Partnerská smlouva národní strategický dokument vymezující zacílení finančních prostředků k naplnění tematických cílů definovaných ve „společném“ nařízení Rozvoj venkova EZFRV Ostatní SSR fondy EFRR, ESF, KF a ENRF Možnost průřezového využití komunitně vedeného místního rozvoje formou metody Leader

Právní rámec pro rozvoj venkova víceletý finanční rámec (interinstitucionální dohoda) nařízení o společných ustanoveních pro fondy SSR nařízení k rozvoji venkova nařízení o financování, řízení a sledování SZP prováděcí předpisy a vodítka EK odhadovaný harmonogram příprav a projednávání 2O12 2013 2014 VFR nařízení prováděcí předpisy Partnerská smlouva PRV

Nové prvky oproti 2007 - 2013 „společné nařízení“ – nařízení, stanovující společné podmínky pro všechny EU fondy v SSR nařízení pro rozvoj venkova doplňuje toto „společné nařízení“ specifickými podmínkami pro rozvoj venkova „kondicionality“ - vyplacení peněžních prostředků bude podmíněno zavedením vyhovujícího strategického, regulačního a institucionálního rámce, který bude garantovat efektivní využití finančních zdrojů EU „výkonnostní rezerva“ – vyhrazení 5 % z rozpočtu EZFRV, výplata podmíněna dosažením stanovených cílů („milníků“) v polovině programového období

Strategický dokument strategický dokument pro koordinaci všech fondů SSR na úrovni ČR = partnerská smlouva obsahuje: analýzu potřeb pro tematické cíle a klíčové akce definované v SSR souhrnnou analýzu předběžných hodnocení programových dokumentů pro každý tematický cíl souhrn hlavních očekávaných výsledků a alokaci financí z jednotlivých fondů SSR stanovení „milníků“ = výstupové a výsledkové ukazatele k měření dosahování cílů v průběhu implementace programů zpracováním pověřeno MMR MZe bude dodávat podklady pro EZFRV (Program rozvoje venkova) a ENRF (OP Rybářství)

Tematické cíle x priority pro rozvoj venkova 11 tematických cílů definovaných v nařízení ke společným ustanovením fondů SSR provázanost s prioritami pro rozvoj venkova stanovenými v nařízení pro rozvoj venkova: Podpora přenosu znalostí a inovací Zlepšení konkurenceschopnosti (zemědělství, lesní hospodářství) Podpora pro organizaci potravinového řetězce a řízení rizik Obnova, zachování a posílení ekosystémů Podpora efektivního využívání zdrojů a přechod na nízkouhlíkové hospodaření (investiční opatření, nároková opatření) Podpora sociálního začleňování, redukce chudoby a hospodářského rozvoje venkovských oblastí

Opatření pro rozvoj venkova každé opatření z nabídky nařízení k rozvoji venkova může přispívat k cílům několika priorit inovace, životní prostředí a změny klimatu jsou průřezová témata prolínající všemi prioritami minimálně 25 % rozpočtu z EZRFV bude určeno pro zmírnění klimatických změn a obhospodařování půdy (Agro-environmentální-klimatické opatření, Ekologické zemědělství, Platby ve znevýhodněných oblastech) minimálně 5 % rozpočtu z EZFRV bude určeno pro metodu LEADER

Financování rozvoje venkova dle stávajícího návrhu víceletého finančního rámce je rozpočet na období 2014 - 2020 pro rozvoj venkova 101,157 mld. EUR (v běžných cenách) národní alokace nejsou dosud stanoveny, rozdělení celkového rozpočtu by mělo být podle: objektivních kritérií výše rozpočtu pro stávající období spolufinancování EU zdroje : rozpočet ČR: méně rozvinuté oblasti 85 % : 15 % možnost navýšení pro vybraná opatření (vzdělávání, seskupení producentů, spolupráce, mladí zemědělci) 90 % : 10 % inovativní projekty (capping) 100 % : 0 %

Rozpočet na Program rozvoj venkova lze předpokládat spíše nižší částku z EZFRV než v současném období dopad vyšší míry kofinancování z EU zdrojů celkový rozpočet na rozvoj venkova může být nižší než pro období 2007 – 2013 ! vyhrazení 5 % z rozpočtu EZFRV na tzv. „výkonnostní rezervu“ - výplata podmíněna dosažením stanovených cílů („milníků“) v polovině programového období silná orientace EK na výkon – při neplnění cílů hrozí sankce (při nenaplnění cíle z 50 % může sankce činit 25% rozpočtu na prioritu)

Příprava programového dokumentu - analýza situace z hlediska silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb - stanovení potřeb - strategie pro naplnění stanovených cílů pro každou z priorit Unie v oblasti venkova analytické týmy ÚZEI a MZE názor odborných skupin gremia volba vhodných opatření PRV

Aktuální stav příprav Zpracovány jsou: podkladové analýzy o stavu situace podle jednotlivých priorit souhrnné SWOT analýzy stanovení potřeb a návrh opatření k jejich řešení zadávací dokumentace k ex-ante hodnocení PRV základní osnova nového programu

Přenos znalostí a informační akce obsah opatření: odborné vzdělávání, informační akce, exkurze, výměnné pobyty, workshopy příjemce: vzdělávací subjekt konečný uživatel: osoba pracující v zemědělství, potravinářství, lesnictví, jiné ekonomické subjekty na venkově (SME) při projednávání nařízení uplatněna výhrada vůči omezení na SME, stanovisko Komise je negativní k podpoře velkých podniků

Poradenské služby, řídící a pomocné služby obsah opatření: poskytování poradenských služeb pro zemědělce, lesníky a podnikatele na venkově (SME) nastavení činnosti poradenských služeb včetně zemědělského poradenského systému definovaného v horizontálním nařízení o financování SZP podpora vzdělávání poradců příjemce: a) a c) poradenský subjekt, b) subjekt vybraný ke zřízení poradenské služby výběr příjemců prostřednictvím výběrových řízení výše podpory: 1 500 EUR na poradenskou službu, 200 000 EUR na tři roky pro podporu vzdělávání poradců podmínky týkající se kvalifikace pro poskytování poradenství budou stanoveny v prováděcím nařízení EK požadavek ČR při diskusích s EK na zachování stávajícího poradenského systému

Programy jakosti pro zemědělské produkty a potraviny obsah opatření: podpora účasti zemědělců v programech jakosti zemědělských produktů, bavlny nebo potravin stanovených právními předpisy EU nebo programech jakosti uznaných členskými státy, dobrovolných systémech certifikace pro zemědělské produkty podpora se poskytuje jako roční pobídková platba, úroveň se určuje podle fixních nákladů vyplývajících z účasti v podporovaných programech, nejdéle na dobu 5 let maximální míra podpory je 3 000 EUR na podnik/ rok v PRV dosud neimplementováno dle vyjádření Komise je podpora umožněna jen nově vstupujícím subjektům

Investice do hmotného majetku obsah opatření: hmotné i nehmotné investice vedoucí ke zvýšení výkonnosti zemědělských podniků ke zpracování zemědělských produktů uvedených v příloze I Smlouvy (výstupní produkt může být i mimo přílohu I Smlouvy) k rozvoji infrastruktury (přístup k lesní a zemědělské půdě, pozemkové úpravy) k neproduktivním investicím k dosažení agro- envi a leso-envi závazků

Investice do hmotného majetku výše podpory: 50 % způsobilých výdajů (možnost navýšení o 20% pro mladé zemědělce, kolektivní investice a integrované projekty, investice ve znevýhodněných oblastech a inovativní projekty) diskutováno je s EK riziko nežádoucího omezení velikosti podniků při investicích pro zvýšení konkurenceschopnosti a restrukturalizaci podniků dále je požadováno navýšení míry dotace na 100 % v případě investic do infrastruktury

Obnova zemědělského produkčního potenciálu poškozeného přírodními katastrofami a zavedení vhodných preventivních opatření obsah opatření: investice do preventivních akcí zaměřených na omezení následků pravděpodobných přírodních kalamit a katastrofických událostí, investice do obnovy zemědělské půdy a produkčního potenciálu poškozeného přírodními kalamitami a katastrofickými událostmi. příjemce: zemědělec, seskupení zemědělců výše podpory: 80 % způsobilých výdajů podmínky týkající se definice způsobilých výdajů budou stanoveny v prováděcím nařízení EK v PRV dosud neimplementováno

Rozvoj zemědělských hospodářství a podniků obsah opatření: podpora na zahájení podnikatelské činnosti mladým zemědělcům zahajujícím činnost v zemědělském podniku poprvé (dotace na plnění podnikatelského plánu až 70 tis. EUR v pětiletém období, podpora jen pro mikropodniky a malé podniky) pro nezemědělské aktivity ve venkovských oblastech (dotace na plnění podnikatelského plánu až 70 tis. EUR v pětiletém období, mikropodniky a malé podniky) pro rozvoj malých zemědělských hospodářství (dotace 15 000 EUR na plnění podnikatelského plánu) podmínky týkající se podnikatelských plánů a kritérií pro stanovení velikosti „malých zemědělských hospodářství“ budou stanoveny v prováděcím nařízení EK

Rozvoj zemědělských hospodářství a podniků obsah opatření: investice do nezemědělských činností podpora malých farem (schéma „malých farem“ v rámci PP) - při převodu hospodářství roční platba ve výši 120 % plateb, které příjemce dostal v rámci PP

Základní služby a obnova obcí ve venkovských oblastech obsah opatření: studie a plány rozvoje obcí ve venkovských oblastech investice do infrastruktury včetně OZE a internetu, základních služeb pro obyvatele venkova, včetně volného času a kultury, rekreační infrastruktury studie a investice spojené s kulturním a přírodním dědictvím obcí Definice venkovských oblastí je v kompetenci členského státu

Investice do rozvoje lesních oblastí a zlepšení životaschopnosti lesů obsah opatření: zalesnění a tvorba lesa (náklady na založení porostu a 10 let péče včetně prořezávek,není náhrada za ukončení zem. činnosti, není určeno pro RRD) zavádění zemědělsko-lesnických systémů (v PRV neaplikováno) preventivní opatření a obnova lesů poničených lesními požáry a přírodními kalamitami (nově lze hradit zařízení pro monitoring požárů, škůdců a chorob a komunikační vybavení, poškození po kalamitě musí dosáhnout minimálně 30 %) investice zlepšující odolnost a environmentální hodnotu a mitigační potenciál lesních ekosystémů (nově zařazené opatření) investice do nových lesnických technologií a zpracování a uvádění na trh lesnických produktů (investice jsou podmíněny LHP, dotace ve výši 50 % způsobilých výdajů)

Seskupení producentů obsah opatření: podpora zahájení činnosti seskupení producentů za účelem: přizpůsobit produkci požadavkům trhu, společně uvádět zboží na trh, stanovit společná pravidla pro informace o produkci a ostatních aktivit, např. rozvoj obchodních a marketingových dovedností příjemce: nové seskupení producentů uznané na základě pětiletého podnikatelského plánu, splňující definice SME. výše podpory: roční paušální částka (podíl z obchodovatelné produkce) po dobu 5 let  

Agro-environmentální-klimatické opatření Ekologické zemědělství obsah opatření: kompenzační platby zemědělcům, kteří se zaváží k víceletému závazku obhospodařování půdy, který jde nad povinné standardy stanoven nový základ pro výpočet platby – greening, GAEC, SMR, POR, hnojiva povinné poskytování poradenských služeb k AEO nově zaměřeno i na adaptační a mitigační opatření v souvislosti s klimatickými změnami výše podpory: sazba na ha dle typu závazku (200 - 900 EUR) další podmínky opatření budou stanoveny v prováděcím nařízení EK Ekologické zemědělství vyčleněno z AEO jako samostatné opatření výše podpory: sazba na ha dle typu závazku (450 - 900 EUR)

Natura 2000 a Vodní rámcová směrnice obsah opatření: kompenzační platby vyplývající ze znevýhodnění kvůli implementaci směrnice 92/43/EEC, 2009/147/EC a 2000/60/EC stanoven nový základ pro výpočet platby – greening, GAEC, SMR (Natura 2000 na z.p. pouze GAEC) výše podpory: sazba na ha 50 - 200 EUR, resp. 500 EUR (max. pro počáteční období 5 let)

Platby v oblastech, které čelí přírodním nebo jiným specifickým omezením obsah opatření: kompenzační platby vyplývající z přírodního znevýhodnění (zůstává zachována stávající struktura LFA - H,O,S) nově stanoven postup výpočtu plateb odstraněna podmínka 5 let hospodaření (navržen je roční obnovovatelný závazek) nová biofyzikální kritéria pro vymezení O-LFA přechodné období pro oblasti vyřazené z LFA degresivita plateb dle velikosti podniku výše podpory: sazba na ha dle typu oblasti minimálně 25 EUR, max. 250 - 300 EUR

Dobré životní podmínky zvířat obsah opatření: kompenzační platba zemědělcům, kteří se zaváží k ročnímu obnovovatelnému závazku poskytovat dobré životní podmínky pro zvířata jdoucí nad rámec povinných standardů výše podpory: sazba na dobytčí jednotku 500 EUR další podmínky týkající se oblastí, ve kterých jdou dobré životní podmínky zvířat nad rámec povinných standardů, budou stanoveny v prováděcím nařízení EK v PRV dosud neimplementováno

Lesnicko-environmentální a klimatické služby lesů a ochrana lesů obsah opatření: kompenzační platby lesníkům, kteří se zaváží k 5-7letému závazku hospodaření, který jde nad povinné standardy, podpora lze poskytnout i na zachování a podpoření lesních genetických zdrojů, nově zaměřeno i na adaptační a mitigační opatření v souvislosti s klimatickými změnami výše podpory: sazba na ha max. 200 EUR

Spolupráce obsah opatření: podpora spolupráce zahrnující nejméně dva subjekty, zvláště pak: přístupy spolupráce mezi různými subjekty v zemědělsko- potravinářském řetězci, lesním hospodářství a mezi ostatními subjekty, které přispívají k dosažení cílů a priorit rozvoj venkova tvorbu klastrů a sítí, ustavení a činnost operačních skupin Evropského invovativního partnerství (EIP) širší rozsah pojmu „spolupráce“ než ve stávajícím období (vývoj nových produktů a procesů, pilotní projekty, kolektivní projekty, společné aktivity pro zlepšení životního prostředí, rozvojové strategie PPP, lesní hospodářské plány (LHP)) způsobilé náklady: studie příslušné oblasti, studie proveditelnosti, náklady na zpracování podnikatelského plánu (PP) nebo LHP, provozní náklady, náklady na propagaci, přímé náklady na projekty

Řízení rizik obsah opatření: finanční příspěvek, vyplacený přímo zemědělci, k úhradě pojistného plodin, zvířat či rostlin vůči ekonomickým ztrátám způsobeným nepříznivými klimatickými událostmi a chorobami zvířat nebo rostlin nebo napadení škůdci, finanční náhrada vyplacená zemědělci v podobě finančního příspěvku do podílových fondů, za ekonomické ztráty způsobené vypuknutím choroby u zvířat nebo rostlin nebo ekologickou nehodou, nástroj pro stabilizaci příjmu ve formě příspěvku do podílového fondu, poskytujícího kompenzaci zemědělcům, u kterých došlo k závažnému snížení jejich příjmů. výše podpory: 65 % výdajů na pojistné resp. způsobilých výdajů Nově zařazení opatření do II. pilíře SZP

LEADER využití metody LEADER bude možné i pro ostatní fondy SSR – obecné podmínky pro provádění místních strategií jsou proto zohledněny ve „společném“ nařízení strategické plány LEADER budou obsahovat integrovanou strategii pro využití finančních prostředků i z jiných EU fondů „startovací sada“ - opatření na budování kapacity pro skupiny, které neimplementovaly LEADER v období 2007-2013 a na podporu malých pilotních projektů rozšíření možností spolupráce s ostatními partnerstvími veřejného a soukromého sektoru navýšení režijních výdajů na 25% (z 20%)

Další kroky v roce 2012 pro přípravu programového období 2014+ diskuse potřeb s nevládními organizacemi v rámci kulatých stolů i odborných skupin gremia dopracování základních podkladových analýz základní struktura nového programu – výběr opatření koordinace s ostatními resorty (zejména MMR) příprava podkladů pro část Partnerské smlouvy za MZe projednávání v rámci institucí EU

Děkuji za pozornost. Ing Děkuji za pozornost! Ing. Pavel Sekáč Sekce rozvoje venkova Ministerstvo zemědělství tel.: 221 813 005 e-mail: pavel.sekac@mze.cz