>>. CONSULTECH Kritéria posuzovaná při zavádění e-learningu ve firmě Ing. Erik Dianiš ConsulTech s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systém krizového řízení kraje
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Projektové řízení Modul č.1.
managementu znalostí podle
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Strategie podniku v globálním světě
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Facility management ČSN EN
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Geo-informační systémy
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Ekonomika informačních systémů
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Strukturální fondy EU a ICT v polygrafických podnicích Pavel Karásek.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Špička v každém směru IT 3 Podpora obchodování s elektrickou energií SOAP komunikace Seminář AEM 30. května 2006.
Podnikatelský plán struktura plánu.
marketingové poradenství
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Vratislav Paulík ředitel projektů
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Digitální učební materiál
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Otevřená data v České republice
Transkript prezentace:

>>. CONSULTECH Kritéria posuzovaná při zavádění e-learningu ve firmě Ing. Erik Dianiš ConsulTech s.r.o.

>>. CONSULTECH Rozhodovací model Rozhodovací problém Proces Kritéria Varianty řešení Řešitel Okolí a vazby problému Přístup Účel – systémově vymezit, informovat, upozornit Obsah – rozhodovací model, kritéria Charakter – zaměřeno komplexně, zdroj oblastí k zamyšlení

>>. CONSULTECH Přístup k využití e-learningu 1.Plošný přístup Vyhodnocení trendů, srovnání Iniciativa oddělení vzdělávání 2.Přístup orientovaný na příležitost nebo problém Jasně vymezený a ohraničený problém Převažují technologické otázky 3.Komplexní přístup Podnikatelská příležitost Vize „E-univerzita“ Aplikovaný přístup = f (velikost, vzdělávání, strategie firmy)

>>. CONSULTECH Rozhodovací problém Definice problému 1.Proč využít e-learning a jaké jsou přínosy? 2.Je možné v naší organizaci využít e-learning, jaký je potenciál, jaké jsou omezení či předpoklady? 3.Jak a jaké řešení použít? Definice e-learning E-learning je proces účelného a účinného využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání. Rozhodovací problém ~ seznam kritérií, váha kritérií, záběr řešení 1. Proč?2. Můžeme? 3. Jaké řešení?

>>. CONSULTECH Dimenze problému Technologická dimenze Strategická dimenze Úroveň rozhodování / komplexnost řešení čas Znalosti a lidská dimenze Vrcholový management Vzdělávání Informační technologie     Význam jednotlivých kritérií  Kroky, body rozhodovacího procesu Management (komplexnost) ~ Odborníci (specifika)

>>. CONSULTECH Varianty e-learning řešení Hledisko zákazník –Produkt: elektronický kurz –Nástroj: software pro tvorbu kurzu –Služba: vyškolený a certifikovaný zaměstnanec Vzdělávací proces –Tvorba –Distribuce: CBT, WBT –Řízení: řídící systémy pro vzdělávání, nebo funkce Čas –Synchronní: virtuální učebna, ON-Line seminář –Asynchronní: kurz, vzdělávací portál –Kombinace Zdroje –„E-learning pod střechou“ –Outsourcing E-learning = > kombinace uvedených řešení

>>. CONSULTECH Mapa kritérií Kritéria Vnitřní kritériaVnější kritéria Základní kritéria Kritéria systému vzdělávání Technologická kritéria Finanční kritéria Charakteristiky trhu Charakteristika řešení Komparativní kritéria Váha kritérií = f (přístup, rozhodovací problém) Předpoklady / bariéryNabídka na trhu 1. Proč?2. Můžeme? 3. Jaké řešení?

>>. CONSULTECH Základní kritéria Předmět a oblast podnikání –Životní cyklus výrobku –Inovace –Odvětví Velikost firmy a počet uživatelů –Objem poptávky po znalostech –Úspory z rozsahu Geografická rozlehlost a struktura firmy –Struktura poptávky po znalostech –Náklady Strategie a současná situace firmy –Konkurenční výhoda: čas, kvalita, cena –IS a další projekty, vazba na vzdělávání Význam kritéria ~ účel e-learningu, robustnost řešení

>>. CONSULTECH Kritéria systém vzdělávání Životní cyklus znalostí –Životnost znalostí –Frekvence obnovování Struktura znalostí –Primární znalosti –Podpůrné znalosti Forma znalostí a vzdělávací proces –V čem jsou uloženy znalosti –Význam živého lektora Systém vzdělávání Význam kritéria ~ efektivnost vzdělávacího procesu 1. Vytváření 2. Distribuce a prezentace3. Využití

>>. CONSULTECH Technologické kritéria Současná / plánovaná úroveň IT Architektura informačního systému Dostatečně výkonný hardware Infrastruktura a konektivita Používaný software Licence Intranetové/Internetové technologie Úroveň znalostí uživatelů IT pracovníci schopni zajistit provoz a podporu Význam kritéria ~ investice do e-learningu, zhodnocení IT

>>. CONSULTECH Finanční kritéria Nákladový model Bod zlomu a úspory z rozsahu Návratnost investic ROI Návratnost ROK Srovnání investičních variant Náklady na úplné vlastnictví versus outsourcing ROI = přínosy e-learning / celkové náklady na e-learning

>>. CONSULTECH Nákladový model Využití vhodného členění nákladů Srovnání fixních a variabilních nákladů Náklady v životním cyklu e-learning řešení Některé náklady potřebné pro kalkulaci - problematické měření Závislost metodika Úroveň kalkulace nákladů na vzdělávání - > relevance nákladového modelu Náklady e-learningNáklady klasika VS

>>. CONSULTECH Přínosy Úspora nákladů –Systém vzdělávání Úspory z rozsahu Efektivnější a cílené vzdělávání –Alternativní využití pro konference, kooperaci Čas –Růst produktivity práce –Zkrácení životního cyklu výrobku Kvalita –Využití metrik systému řízení jakosti Konkurenční výhoda –Překonání bariéry –Získání tržní pozice(rychlost, objem) Vyšší podíl měkkých kritérií, problém změřit a vyhodnotit

>>. CONSULTECH E-learning trh Segmentace trhu 1. obsah 2. technologie 3. služby 1. Obsah Tradiční vzdělávací firmy Univerzity a instituce Vydavatelství a publikační firmy 2. Technologie Specializované IT firmy Systémový integrátoři ASP- poskytovatelé aplikací 3. Služby Poskytovatelé ousourcing služeb Tradiční vzdělávací firmy Poradenské firmy Aliance a uskupení Hráči na trhu

>>. CONSULTECH Charakteristiky e-learning trhu trh v rané fázi vývoje, nízká transparentnost, vyšší stupeň nedůvěry zákazníků, nízký stupeň konkurence a slabá nabídka zejména v oblasti obsahu, rostoucí význam standardů, zkracování životního cyklu vývoje kurzů, vstup nových hráčů na trh, vytváření partnerství a aliancí. Význam kritéria ~ rizika implementace a provozu Komparace: trh e-learningu a trh podnikových systémy ERP

>>. CONSULTECH Charakteristiky řešení Obsah Kvalita obsahu, garanti, relevantní, konzistentní, aktuální informace, aktualizace, existující kurzy Přístup Intranet a Internet, způsoby distribuce obsahu, synchronní a asynchronní nástroje, just-in time vzdělávání Technologie Architektura, otevřenost, standardy, modulárnost, rozšiřitelnost, konektivita s dalšími systémy, bezpečnost Uživatel Jednoduchost, požadovaná míra interaktivity, personalizace, podpora Kooperace Možnost komunikace s manažery, kolegy, experty, přístup k znalostní bázi organizace, vzdělávací komunity Řízení Automatizace administrativních procesů, sledování a reportování výsledků, nástroje pro motivaci vzdělávání jednotlivců a skupin, definice a vyhodnocování metrik, měření přínosů například ROI Tvorba Nástroje pro tvorbu, šablony, export a import materiálů, náročnost Rozsah Možnost tvorby pouze jednoduchých kurzů, budování „virtuálních univerzit“, zahrnutí certifikace školených uživatelů do řešení apod. Význam kritéria ~ kvalita řešení

>>. CONSULTECH Závěr Jasně formulovat a vymezit e-learning Důležitá spolupráce management, IT, vzdělávání E-learning je investice