Stav silničního hospodářství a návrh na zmírnění dopadů jeho dlouhodobého podfinancování 7.4.2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Bytové družstvo U Arény
Investiční program ČEPS, a.s., do roku 2023
Solární systémy pro aktivní topení
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Projekt: Učíme se podnikat - rozvoj kompetencí k podnikání u žáků v počátečním vzdělávání, reg.č.: CZ.1.07/1.1.38/ Modul: Účetnictví a daně Téma:
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Zábavná matematika.
11 Základní data návrhu rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2011 doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. primátor hl. m. Prahy Praha
Systém financování v primární péči
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
1 Možnosti využití prostředků Strukturálních fondů EU pro zkvalitnění krajské silniční sítě v období 2007 – 2013 ************************* Ing. Bronislav.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
NÁVRH KONCEPCE PENZIJNÍ REFORMY V ČR Generali TOP Talent 2007 Bc. Martin SVOBODA.
Podpora energetických auditů Ing. Miroslav DOSTÁL Česká energetická agentura MSV Brno, 15.září 2003.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
pro integrovaný projekt
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý hmotný majetek - oceňování Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
seminář hybridní mýtné systémy 1 Ekonomika mýtných systémů Ladislav Bína, František Lehovec, Václav Skurovec České vysoké učení technické v.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Besip Zlínského kraje Zlín,
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Transkript prezentace:

Stav silničního hospodářství a návrh na zmírnění dopadů jeho dlouhodobého podfinancování 7.4.2017

Stav silničního hospodářství a návrh na zmírnění dopadů jeho dlouhodobého podfinancování Vypracoval: Jan Tichý, náměstek hejtmana Pardubického kraje Ing. Ladislav Umbraun, vedoucí odboru dopravy, silničního hospodářství a investic Ing. Miroslav Němec, ředitel SÚS Pk a kolektiv spolupracovníků Datum vyhotovení: květen 2011 7.4.2017

Výčet nejdůležitějšího majetku silničního hospodářství Pardubického kraje Silniční majetek Počet km silnic II. a III. třídy (914 a 2 222 km) v Pardubickém kraji je celkem 3 136 km. Počet mostů 810 ks. Počet propustů 6 013 ks. Celková délka opěrných zdí 14,256 km. Celková délka bezpečnostních prvků – svodidel 69 km, zábradlí47 km, směrových sloupků 13 546 ks. Počet svislých dopravních značek 27 643 ks. Celková plocha vodorovného dopravního značení je 1 680 000 m2. Počet stromů 105 200 ks. Plocha keřů 960 000 m2. Celková plocha silničních příkopů 14 900 000 m2. 7.4.2017

Výčet nejdůležitějšího majetku silničního hospodářství Pardubického kraje Nesilniční majetek 18 areálu, v nichž je umístěno ředitelství organizace, dvoje vedení provozu, 15 cestmistrovství a 3 detašovaná pracoviště. 84 ks těžkých nákladních automobilů s vybavením posypovou nástavbou a radlicí – průměrné stáří techniky 19 let. 28 ks středních nákladních automobilů – průměrné stáří techniky 25 let. 45 ks lehkých nákladních automobilů – průměrné stáří techniky 8 let. 33 ks nakládačů pro nakládku materiálu – průměrné stáří techniky 18 let. 42 ks traktorových nosičů – průměrné stáří techniky 25 let. 9 sněhových fréz a metačů – průměrné stáří techniky 27 let. 15 mísících zařízení na výrobu solanky včetně skladových nádrží – průměrné stáří techniky 12 let. 17 silničních meteostanic. 7.4.2017

Hodnota silničního majetku silničního hospodářství Pardubického kraje Reálná hodnota vozovek a mostů na silniční síti II. a III. třídy v Pk Silnice Průměr. zbyt-ková životnost (roky) Hodnota vozovek Hodnota mostů Celková hodnota vozovek a mostů Třída Délka (km) Plocha (tis. m2) Vstupní Zůstat-ková Počet (ks) II. tř. 913 6 007 6,3 11 663 5 487 253 700 504 12 363 5 990 III tř. 2 222 12 656 4,2 18 951 8 692 548 465 224 19 416 8 935 Celkem 3 136 18 663 4,8 30 614 14 178 801 1 165 748 31 778 14 925 (v mil. Kč) Zůstatková účetní hodnota silničního majetku 2010 je 3 996 mil. Kč Zůstatková účetní hodnota nesilničního majetku je 340 mil. Kč. Celková účetní hodnota silničního majetku v pořizovacích cenách v době pořízení 7 553 mil. Kč (k 31. 12. 2010). 7.4.2017

Hodnota silničního majetku silničního hospodářství Pardubického kraje Reálná hodnota vozovek a mostů na silniční síti II. a III. třídy v Pk 31 778 4 % 14 925 96 % Zůstatková hodnota vozovek činí 47 % vstupní hodnoty. 7.4.2017

Stav povrchů silnic II. třídy v Pk 7.4.2017

Stav povrchů silnic II. třídy v Pk 7.4.2017

Stav povrchů silnic II. třídy v Pk Vývoj stavu povrchů vozovek silnic II. třídy v Pardubickém kraji do roku 2017 v součtovém hodnocení nevyhovující a havarijní stav 100 % 28 % 48 % 68 % 88 % 2004 2010 2017 2024 2028 7.4.2017

Stav povrchů silnic III. třídy v Pk 7.4.2017

Stav povrchů silnic III. třídy v Pk 7.4.2017

Stav povrchů silnic III. třídy v Pk Vývoj stavu povrchů vozovek silnic III. třídy v Pardubickém kraji do roku 2017 v součtovém hodnocení nevyhovující a havarijní stav 100 % 67 % 78 % 89 % 2004 2010 2017 2024 7.4.2017

Provozní a investiční výdaje do silnic II. a III Provozní a investiční výdaje do silnic II. a III. třídy v Pk v letech 2002 až 2010 Hospodářský rok 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Průměr. hod- nota 2002-10 Celkem 2002-10 Provozní dotace jiných poskytov. pro SÚS Pk 398 396 410 62 2 4 48 147 1320 Provozní dotace Pk pro SÚS Pk 10 29 47 341 350 370 365 379 393 254 2284 Provozní úvěr 156 17 Celkové provozní prostředky 408 425 613 403 372 383 441 418 3760 Investiční zdroje jiných posky. pro Pk a SÚS Pk 82 167 203 113 281 251 315 540 217 1952 Vlastní investiční zdroje Pk 37 87 246 168 213 226 158 95 66 144 1295 Investiční úvěr 200 496 7 22 56 104 937 Celkové investiční prostředky 119 449 481 990 382 416 433 662 465 4185 Celkové provozní a investiční prostředky 527 679 1062 884 1340 754 781 816 1103 883 7945 (zaokrouhleno v mil. Kč) 7.4.2017

Provozní a investiční výdaje do silnic II. a III Provozní a investiční výdaje do silnic II. a III. třídy v Pk 2002 až 2010 Graf provozních a investičních výdajů do silnic II. a III. třídy v Pk 2002 až 2010 s vyznačením hranice přibližující se k reprodukčnímu stavu silničního majetku 990 (zaokrouhleno v mil. Kč) 7.4.2017

Reprodukční hranice silničního majetku silnic II. a III Reprodukční hranice silničního majetku silnic II. a III. třídy v Pardubickém kraji V cenové úrovni roku 2010 je pro přiblížení se k reprodukční hranici silničního majetku silnic II. a III. třídy v Pk nezbytný následující finanční tok včetně valorizace v dalších letech Název Finanční tok v milionech Kč Investiční a neinvestiční výdaje do vozovek 610 Provozní výdaje na údržbu ostatního majetku bez vozovek 300 Investiční výdaje na obnovu mostů 60 Účelová investiční dotace SÚS Pk na obnovu dopravních prostředků, mechanizace a technologie 20 Celkem 990 7.4.2017

Vyjádření hodnoty majetku jednotlivých odvětví Pk v reprodukčních cenách k 31. 12. Oblast Hodnota majetku v reprodukčních cenách v Kč % Kancelář ředitele 563 343 200 1,01 Školství 12 163 280 087 21,76 Kultura 1 213 980 320 2,17 Sociální věci 1 665 064 878 2,98 Zdravotnictví 7 996 536 174 14,31 Doprava 32 297 743 000 57,78 Celkem 55 899 947 659 100,00 7.4.2017

Vyjádření hodnoty majetku jednotlivých odvětví Pk v reprodukčních cenách k 31. 12. 7.4.2017

Rozdělení kapitálových výdajů na investiční akce v Pk podle odvětví v letech 2001-10 Oblast CELKEM 2001-2010 Zdroje Pk Dotace ze státního rozpočtu a EU Celkem Průměr za 1 rok celkem % Kancelář ředitele 300 649 61 233 361 882 36 188 4,40 Školství 575 573 664 404 1 239 977 123 998 15,08 Kultura 45 761 114 002 159 763 15 976 1,94 Sociální věci 277 091 167 556 444 648 44 465 5,41 Zdravotnictví 949 907 1 083 120 2 033 027 203 303 24,72 Doprava 2 314 156 1 519 878 3 834 035 383 403 46,62 OSRK 4 015 167 4 182 418 0,05 Životní prostředí 25 434 121 310 146 744 14 674 1,78 4 492 586 3 731 671 8 224 257 822 426 100 v milionech Kč 7.4.2017

Rozdělení kapitálových výdajů na investiční akce v Pk podle odvětví v letech 2001-10 7.4.2017

Hlavní opatření k nápravě chátrání silničního majetku silnic II. a III Hlavní opatření k nápravě chátrání silničního majetku silnic II. a III. třídy Krajské působnosti V rámci ochrany silničního majetku zavést systém vážení vozidel tak, aby nedocházelo k jejich přetěžování, následné devastaci silnic II. a III. třídy v kraji. Zabezpečit ochranu neúnosných silnic II. a III. třídy v kraji před těžkou nákladní dopravou. V odůvodněných případech i před tranzitní kamionovou dopravou. Úkol bude zajištěn prostřednictvím přečíslování vybraných silnic II. třídy do silnic III. třídy a provedením příslušných dopravně-inženýrských opatření. Zavést opatření, aby nedocházelo k výstavbě logistických center a ostatních zdrojů těžké dopravy, které nemají vyhovující dopravní napojení na silnice I. třídy prostřednictvím silnic II. a III. třídy. Silnice, které neodpovídají účelnému uspořádání silniční sítě kraje, opravit a převést jiným vlastníkům. 7.4.2017

Hlavní opatření k nápravě chátrání silničního majetku silnic II. a III Hlavní opatření k nápravě chátrání silničního majetku silnic II. a III. třídy Celostátní působnost Iniciovat změnu zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích – stanovení tonáže vozidel pro komunikace II., resp. III. třídy. Změna rozpočtového určení daní ve prospěch získání prostředků pro kraje na financování oprav, údržby, modernizací, rekonstrukcí a výstavby silnic II. a III. třídy. Vyrovnávací příspěvek od Vlády CR – žádat dodatečnou finanční kompenzaci za stav předaných silnic v roce 2002, kdy silnice II. a III. třídy nebyly předány v reprodukčním stavu. Usilovat o zavedení systému výběru mýta na silnicích II. a III. třídy ve smyslu Studie proveditelnosti zavedení mýta na silnicích II. a III. třídy v Pardubickém kraji. 7.4.2017

Prověřit logo MD

Studie proveditelnosti pro výběr mýtného na silnicích II. a III Studie proveditelnosti pro výběr mýtného na silnicích II. a III. třídy v Pardubickém kraji Zadavatelé: Ministerstvo dopravy ČR Státní fond dopravní infrastruktury Pardubický kraj Správa a údržby silnic Pardubického kraje Zpracovatelé: CROSS Zlín s. r. o. Jacobs Consultancy spol. s r. o. Ing. Břetislav Renger Mgr. Dana Šumpová 7.4.2017

Zadání studie Účel Úspora finančních prostředků na obnovu zdevastovaných silnic Získání dalších peněžních zdrojů pro modernizaci silniční sítě kraje Získání regulačního prvku pro silniční dopravu v kraji Ochrana silnic II. a III. třídy Studie Ekonomické zhodnocení uvažovaného projektu Legislativní průchodnost projektu Návrh technického řešení Časový harmonogram realizace Předpoklad investičních nákladů Předpoklad provozních nákladů (za rok) Předpokládaná doba životnosti Předpokládaná ekonomická návratnost 7.4.2017

Stávající síť silnic v kraji – nedostatečná Stávající silniční síť Rozvoj dopravního systému zaostává za rozvojem území. Dálniční síť se kraje pouze dotýká, zátěž nesou zejména silnice I. a II. třídy. Parametry a technický stav mnoha těchto silnic není vyhovující a neodpovídá evropským standardům. Analyzované komunikace – reprezentativní vzorek Pokrývají různé geografické oblasti Pardubického kraje. Pokrývají různé typy komunikací z pohledu funkce v silniční síti kraje. Pokrývají komunikace s různými celkovými intenzitami dopravy. Bylo zvoleno ve spolupráci se zadavatelem 16 míst na silnicích II. a III. třídy + 2 referenční na silnicích I. třídy. Důležitá je věrohodnost výsledků proto byla snaha pokrýt různé oblasti kraje (kraj má velkou variabilitu hustoty osídlení a pokrytí průmyslem) Vzorek pokrývá silnice s předpokládanou výraznou funkcí tranzitní i výraznou funkcí regionální silnice Vzorek taky pokrývá silnice s různou absolutní hodnotou intenzity 7.4.2017

Dopravní průzkum - závěry Výrazné rozdíly oproti CSD 2005 – nutná pečlivá kalibrace. Stávající využití silnic II. a III. třídy pro tranzit nad 12 t - lokální jev: Silnice s lepší trasou než I. třída – tranzit 24 - 45 % Silnice bez alternativy I. třídy – tranzit 25 % Silnice s lepší trasou než I. třída 3 z 16 – tranzit 24 - 45 % Silnice bez alternativy I. třídy 1 z 16 – tranzit 25 % Silnice s funkcí regionální 12 z 16 – tranzit 0 - 10 % 7.4.2017

7.4.2017

Možnosti výběru mýtného Výhody Nevýhody Kupony, dálniční známky Jednoduchost. Nedostatečná kontrola. Systém nezohledňuje míru užití silnice. Manuální systémy Není nutná interakce vozidla. Nákladné budování mýtné infrastruktury. Snížení propustnosti komunikace. MLFF DSRC Není snížena propustnost komunikace ani komfort jízdy. Nízké náklady na datovou komunikaci OBU-centrála. Dobrá kontrola vyhýbání se placení. Nutnost budovat RSE. GPS/GNSS Není nutno budovat RSE pro výběr mýta. Nákladná datová komunikace OBU-centrála nebo kombinovaná OBU (v závislosti na typu OBU). Nutnost budovat RSE speciální pro kontrolu vyhýbání se placení. LSVA Kombinovaná OBU. Nutnost celoplošného nasazení systému. GPS/DSRC Nízké náklady na datovou komunikaci OBU-centrála na páteřní síti komunikací. Dobrá kontrola vyhýbání se placení na DSRC úsecích. Není nutno budovat RSE pro výběr mýta na doplňkových komunikacích. Nákladná datová komunikace OBU-centrála v GPS/GNSS režimu nebo kombinovaná OBU (v závislosti na typu OBU). Vyhledat technologie. 7.4.2017

Silnice II. a III. třídy v principu lze zpoplatnit Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, stanoví mýtné. Vyhláška MD ČR č. 527/2006 Sb., určuje podmínky výběru mýtného výše zpoplatnění, úseky, kritéria Směrnice 2006/38/ES (novelizace 1999/62/ES) umožňuje zpoplatnit i komunikace, které nejsou součástí transevropské sítě (tj. silnice II., III. třídy v ČR). 7.4.2017 www.cross.cz 30

Současná úprava není pro výběr mýta kraji připravena Příjem z mýta je příjmem SFDI (tj. státu). Stát zpoplatňuje silnice ve svém vlastnictví a správě + příjmy používá na jejich údržbu a rozvoj. Stát má možnost rozšířit zpoplatněné úseky podle technických možností výběru mýtného. Může ale rozšířit výběr mýtného na silnice, které nejsou v jeho vlastnictví a správě? Tj. nejasná právní úprava – nutnost vyjasnění a kodifikace 7.4.2017 www.cross.cz 31

Přesun vozidel na komunikace II. a III. třídy Intenzita „tranzitní“ dopravy na řešeném úseku silnic II./III. tř. v roce 2012 Jízda A (Litomyšl - Brněnec) (II/360; II/363) Jízda B (křižovatka II/366 s I/35 - Svitavy) (II/366) Jízda C (Pardubice – křižovatka II/322 s II/368) (II/322) Jízda D (Lanškroun – křižovatka I/43 s II/368) (II/368; III/36810) 3,5 – 12 t nad 12 t Současný stav (voz/den) 46 39 674 1036 81 115 119 71 Po zavedení mýtného systému na silnicích I. třídy +61 % + 97 % + 36 % +23 % +95 % +45 % +125 % 7.4.2017

Omezení přesunu zpoplatněním silnic II. a III. třídy Intenzita „tranzitní“ dopravy na řešeném úseku silnic II./III. tř. (voz/den) v roce 2012 Jízda A (Litomyšl - Brněnec) (II/360; II/363 a I/35; I/43) Jízda B (křižovatka II/366 s I/35 - Svitavy) (II/366 a I/43; I/35) Jízda C (Pardubice – křižovatka II/322 s II/368) (II/322 a I/35; I/36) Jízda D (Lanškroun – křižovatka I/43 s II/368) (I/43 a II/368; III/36810) 3,5 – 12 t nad 12 t Současný stav (voz/den) 46 39 674 1036 81 115 119 71 Bez zavedení mýtného systému na II./III. třídě 74 77 915 1279 158 185 172 160 Po zavedení mýtného systému na II./III. třídě 21 34 742 1102 102 92 57 Pokles v intenzitě po zavedení 72 % 56 % 19 % 14 % 51 % 45 % 67 % 43 %

Finanční hodnocení Všechny relevantní finanční toky z pohledu kraje Cíl = vyrovnané finanční toky 3,5 – 12 t nad 12 t Maximální sazba mýta vypočtená dle stávající směrnice 1999/62/ES 1,71 Kč/km 1,94 Kč/km Maximální sazba mýta vypočtená dle návrhu změny směrnice 1999/62/ES (včetně emisí) 3,60 Kč/km 3,81 Kč/km 7.4.2017

Náklady rozšíření mýta Investiční náklady cca 26 mil Kč (cca 0,1 mil / km) rozšíření „back-office“ stávajícího národního systému. vozidla mobilního enforcementu. Provozní náklady cca 33 mil Kč / rok (cca 0,12 mil / km) Personál, provoz a údržba vozidel mobilního enforcementu. Údržba, provoz a obnova sítě kontaktních a distribučních míst. Platba za pořízení, údržba, provoz a obnova palubních jednotek. Podpora uživatelů komunikací – Call centrum, Internetový portál. 7.4.2017

Příjmy a výdaje s / bez mýta Náklady a příjmy / rok v mil. Kč Modelové 260 km /km Hrubé příjmy z mýta 75 0,29 Náklady na mýtný systém -42 -0,16 Čistý výnos z mýta 33 0,13 7.4.2017

Náklady na údržbu komunikací Bez zavedení mýta 260 mil. Kč, 100.000 Kč / km Pětiletý reprodukční cyklus = 52 mil. Kč ročně Se zavedením mýta 260 mil. Kč v padesátiletém reprodukčním cyklu = 5,2 mil. Kč ročně Plánovaný výtěžek Úspora oproti stavu bez mýta 46,8 mil. Kč / rok S plánovaným ziskem z mýta 79,8 mil. Kč, jež by mohly být investovány ročně do silnic II. a III. třídy v Pardubickém kraji 7.4.2017

Závěry Po zavedení mýta na silnicích I. třídy dojde k přesunu nákladní dopravy na regionální silnice => adekvátní opatření i na těchto silnicích. Mýtné pomůže s financováním optimální údržby, byť za cenu vysokých nákladů. Jediným rozumným technickým řešením je rozšíření národního mýtného systému. Nutné přizpůsobit systém příjmů kraje na pokrytí nákladů na správu silnic II. a III. třídy tak, aby kraj byl oprávněn použít příjmy z mýta. Závislost na technickém vývoji státního mýtného systému. 7.4.2017

Děkuji za Vaši pozornost. Jan Tichý náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu, dopravní obslužnost a investice 7.4.2017