Hyperrealismus Denisa Tříšková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
-Graffiti-.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Románský sloh.
Pop-art 2.polovina 20. století.
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Akrylová malba „alla prima“
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
Gotická kultura.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Abstraktní expresionismus
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus Umění 19. století.
HISTORIE: Nikdo vlastně neví, kdo vzal poprvé věc, se kterou se dá psát a navštívil fasádu. Bylo to v Americe, konkrétně ve Filadelfii v 60. Letech. Historicky.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
IMPRESIONISMUS.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Malba akrylovými barvami
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Umělecké směry 20. století
,,Chci se zabývat obrazem, který zachytil fotoaparát… a který je dvojrozměrný a nabitý povrchovými detaily.‘‘ Umělci poukazují na to, jaký dopad na naše.
Jan Vermeer van Delft MgA. Lukáš Psík
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
RENESANCE - pokračování
Zátiší odráží lidské bytí, vztah člověka k vnějšímu světu, zrcadlí se v něm výběrem věcí a způsobem jejich podání.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
INFORMEL Jana Bobčíková.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
SECESE.
Autor:Valerie Zelinková Vedoucí práce:Mgr. Luboš Vayhel Oponent: Mgr. Marcela Roll.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
Výtvarné umění starověkého Egypta
Transkript prezentace:

Hyperrealismus Denisa Tříšková

Hyperrealismus (Surrealismu, navazuje na fotorealismus) Úvod Je to umělecký směr, který pochází z USA Objevuje se od 60. let 20. století až dodnes Vychází z postmoderní teorie Jeana Baudrillarda Umělci si dávají za cíl co nejlépe napodobit skutečnost, obrazy vypadají jako fotografie Tento styl se objevuje nejen v malířství, ale také v sochařství Autoři se věnují i komiksům

Výtvarné umění Hyperrealistické zobrazení překračuje rozlišovací schopnost oka při běžném vidění, obrazy vnímáme jako fotografii, protože reálné motivy byly na plátno zachyceny s největším detailem Malíři často používají velká plátna a akrylové barvy Tvorba hyperrealistů vychází z Pop Artu a Neodadaismu Reaguje na abstrakci a konceptuální formu Náměty mohou být dekadentní Např. holokaust, sexuální scény, nebo mohou být velmi prosté až na pomezí banality Tento styl je velmi precizní, mechanický a zdůrazňuje obyčejnost reality každodenního života, což jej spojuje s Pop Artem Umělci si často vyfotografovali vymyšlený motiv a pak vše přemalovávali do nejmenších podrobností

Sochařství Sochy bývají vymodelovány v životních velikostech, pro dosažení dokonalejší iluze Sochy jsou zdokonaleny autentickým oblečením a různými doplňky Hyperrealistické sochy žijí svým vlastním iluzorním životem Vytvářejí zcela novou dimenzi simulace reality Tato díla vytvářejí zvláštní nečekanou atmosféru, tajemné osvětlení bez pocitu a jasných barev doplňuje realitu každodenního života Sochy vypadají téměř oživle

Dnešní hyperrealismus Dnešní hyperrealismus zachycuje detaily ještě přesněji Malíř takřka dogmaticky vykreslí veškeré detaily na plátno (např. vlasy, póry) Na českém území toto umění dostalo nálepku totalitního umění Nejznámější umělci: Gottfried Helnwein nebo Jordan Sourtchev, Ron Mueck(sochař), Charles Bell, Zdeněk Beran, Karel Balcar, Theodor Pištěk, atd…

Graffiti - Je to výtvarný projev, který se vyskytuje ve veřejných prostorech - Graffiti je označováno za jeden z 5ti elementů hip hopu, což znamená, že Graffiti se řadí do hip hopové kultury - Lze je vnímat jako folklór ulice Jedná se o nanášení barev sprejem, fixou, nebo škrábání do skla Pod druh graffitů je street art ( propracovanější technika) Historie Graffiti zasahuje už do Pravěku ( jeskynní malby), graffiti je přítomno i v Římském impériu (Pompeje) jako anonymní škrábání do omítek, jednalo se o nadávky, vyznání lásky nebo o reklamy na nevěstince Na našem území se graffiti objevuje ve Středověku v podobě škrábání do omítek hradů apod. Dnešní podoba graffiti má však historii v USA

Počátky V New Yorku na konci 60. let začal jistý Demetrius na zdi psát svou přezdívku TAKI 183 Na Demetria navázal v 70. letech SUPER KOOL 223, který jako první vytvořil první piece za pomoci spreje, později autor FLINT 707 jako první pomaloval vagón metra a při tom použil 3D efekt Později se začali přidávát další, byl to trend i v tehdejších černošských ghetech Média však začala tento fenomén sledovat a zakázala prodej barev mladistvým

Autoři Jsou to zpravidla dospívající muži Vytvářejí si svou vlastní identitu Je pro ně důležitá ilegalita, přítomnost strachu, nutnost prokázat statečnost a schopnost Autoři často tvrdí, že si berou zpět městský prostor Vytvářejí jakýsi „protest“ vůči establishmentu Zkušeným autorům se říká writeři, začátečníkům se říká Toy Graffiti má svá pravidla, Toy musí naslouchat radám writerů Podstatou je ponoření se do subkultury

Subkultura Autor může malovat buďto sám , nebo se vytvářejí crews Členové crew se berou jako rodina, mají jednotlivé úlohy Skupiny se sebou buď soupeří, nebo spolupracují Největší hodnotu však mají pomalovaná metra, vlaky, atd…

Techniky Formy zpracování Spreje, fixy Rytí nebo leptání skla Akrylové barvy nanášené štětcem Gumoasfaltové barvy Šablona v kombinaci se sprejem Formy zpracování Sketch Tag Chrom Charakter Piece Throw up