ELIXÍR – Brno 26-27.1.2008 Elixír Brno 2008 Řízení a sebeřízení ŘÍZENÍ & Sebeřízení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Time management.
ROVERING co nabízí a přináší
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Efektivnost řídící práce
V e d e n í l i d í.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
IveHale s.r.o..
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Představujeme službu Samepage
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Taktická příprava Michal Lehnert.
OSOBNOST.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Představení klubu manažerů
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Zdravá škola.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Time management NOE, Vyškov 2014.
Manager nebo leader? Management je pozice
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Řízení a plánování kariéry
11. Time management a řízení týmů Čas jako vzácný statek Týmy – efektivní způsob práce v podniku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
 PLÁNOVÁNÍ = stanovení cíle a postupných kroků, jak ho dosáhneme.  ORGANIZOVÁNÍ= koordinace zdrojů a činností směrem k dosažení vytýčeného cíle.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PROGRAMY INSPEKCÍ Robert Mout DCMR – Agentura pro ŽP.
Million Leaders Mandate
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Týmová hra Roman Šmiřák Jednatel
Prezentace obchodního plánu
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Povšechné zásady: Time managementu:
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

ELIXÍR – Brno Elixír Brno 2008 Řízení a sebeřízení ŘÍZENÍ & Sebeřízení

ELIXÍR – Brno Představení, hlavní témata, zkušenosti s řízením Organizace setkání

ELIXÍR – Brno Program čtvrtek blok 15 představení, čtyřlístek, očekávání, program 2. blok 30 role manažera, základní činnosti, pyramida vitality 3. blok 15 delegování X zadávání úkolu, 4. blok 15 time-management – výkonnost, priority 5. blok 15 diskuse

ELIXÍR – Brno Představení a diskuse ve trojicích

ELIXÍR – Brno Očekávání, potřeby  Co si myslíte, že by Vám pomohlo v lepším řízení – co Vám chybí, co se chcete naučit…

ELIXÍR – Brno Cíle setkání  stručně informovat o tématech, do kterých musí hlouběji pronikat všichni, kdo vedou a řídí  každý účastník by si měl odnášet představu o principech, které nyní většina manažerů uplatňuje  každý účastník bude vědět co se v dnešní době stává konkurenční výhodou!!!

ELIXÍR – Brno Práce v malých skupinách  vytvořte skupinky po max. 4 lidech  metodou brainstormingu vypište jednotlivé hlavní činnosti vedoucího, manažera – co Vás napadne….  Společnými silami se shodněte na 3 základních a nejvýznamějších

ELIXÍR – Brno Funkční model firmy  RNDr. Jiří Plamínek vytvořil funkční model firmy, který se dá aplikovat na další systémy, které něco produkují, tedy i na skatské oodíly a střediska  Tento model ukazuje tři základní úrovně do kterých vstupují lidé – jde o vedení, řízení, výkon

ELIXÍR – Brno Funkční model firmy

ELIXÍR – Brno Základní činnosti role manažera  PLÁNOVÁNÍ (dvakrát měř, jednou řež)  ŘÍZENÍ (rozděl a podporuj)  KONTROLA (uzavírej a hodnoť)

ELIXÍR – Brno VITALITA

ELIXÍR – Brno VITALITA

ELIXÍR – Brno Zadávání úkolů, delegování  Úkol je dílčí cíl.  Existuje rozdíl mezi zadáním úkolu a delegováním???  Úkol pro skupinky: Hraní rolí a následná diskuse. 1. vedoucí a pracovník – zadávání úkolu – pozorné sledování a poté diskuse na téma – co vše musí zadávání úkolu splňovat – na co se nemá zapomenout.  2. vedoucí a pracovník – delegování úkolu zkusí sehrát – skupina hledá rozdíly – jsou nějaké vůbec???

ELIXÍR – Brno

Zadávání úkolu, delegování  jedná se o základní činnost manažera  Musí být perfektně zvládnutá – jedině na ní je možné stavět dále  Ten kdo si bere úkoly týmu jako vedoucí na sebe, z různých motivů (třeba aby bylo vidět výkon, nepochopil svou roli)  Zadávání úkolu je snažší a dílčí, delegování má souvislosti širší a jedná se o rozvojový přístup – delegování je systémová záležitost, není nahodilé….  Úkoly i delegování si vedoucí připravuje – nezahlcuje ostatní nepřipraveným zadáváním a delegací….dostáváme se k samotnému hospodaření s časem manažera….

ELIXÍR – Brno Sdílené cíle, vize, poslání  Hlavním úkolem role lídra je umět prodat cíle, vize, poslání  Vize je: „BASTILA je naše“,  Poslání je: „Bojem za spravedlnost a rovná práva“,  cíle se poté dají stanovovat v etapách  Většinou je třeba motivovat, přesvědčovat, objasňovat, usměrňovat, ukazovat,….

ELIXÍR – Brno VIZE  KDE CHCEME BÝT ZA NĚKOLIK LET? JAKOU ORGANIZACÍ SE CHCEME STÁT? JAKÝ SVĚT CHCEME VIDĚT KOLEM SEBE ZA NĚKOLIK LET?  OBRAZ IDEÁLNÍHO STAVU, PŘEDSTAVA NAPLNĚNÍ HODNOT, KTERÉ ORGANIZACE VYZNÁVÁ  PŘÍKLADY VIZE ORGANIZACE: Naše univerzita bude vůdčí vzdělávací institucí při uspokojování měnících se potřeb společnosti. Bude při tom stavět na svých tradicích. Vybudování dětské SOS vesničky, umožňující fyzický a psychický rozvoj dětí do pěti let. Vytvoříme vládu, která pracuje lépe a stojí méně. (Vláda USA)

ELIXÍR – Brno POSLÁNÍ  KRÁTKÉ, ALE VÝSTIŽNÉ PROHLÁŠENÍ ORGANIZACE O SMYSLU JEJÍ EXISTENCE, O TOM, ČEHO SE SNAŽÍ DOSÁHNOUT, O HODNOTÁCH NA NICHŽ STAVÍ. JE TO PROHLÁŠENÍ, KTERÉ ODLIŠUJE ORGANIZACI OD JINÝCH PODOBNĚ ZAMĚŘENÝCH ORGANIZACÍ.  KÝM ORGANIZACE JE, O CO SE SNAŽÍ A JAK TOHO DOSAHUJE.  FORMULACE POSLÁNÍ ODLIŠUJE ORGANIZACI OD JINÝCH ORGANIZACÍ SE STEJNOU VIZÍ (K JEDNOMU CÍLI VEDE NĚKOLIK CEST).  MOŽNÉ SLOŽKY FORMULACE POSLÁNÍ: KLIENTI, PROGRAMY A SLUŽBY, PŮSOBNOST ORGANIZACE, FILOZOFIE ORGANIZACE, PŘEDNOSTI ORGANIZACE

ELIXÍR – Brno Úkol pro jednotlivce  Sestavte si vlastní kruhové diagramy (tzv. koláče) podle svého vlastního hospodaření s časem – jeden aktuální a druhý jako Vaše přání, cílový stav….  Pro usnadnění zkuste rozlišit tyto základní časy – osobní, klidový, pracovní, komunitní (rodinný) – nejprve si vypište činnosti a potom je zkuste do těchto základních kategorií zařadit – uvažujte v týdenním horizontu – tedy celkem 168 hodin

ELIXÍR – Brno

Time-management  První generace se pokusila o zavedení pořádku v tom, jaké jsou před námi úkoly, činnosti. Jednoduše řečeno, první generace se zabývá tím, co máme dělat.  Druhá generace seznam úkolů přiřazuje k časové ose. Podrobněji se uvažuje o tom, kdy budu určité věci dělat. Tedy nejen co, ale i kdy. Tento model intuitivně využívá většina z nás. Do kalendáře si zapisujeme, co a kdy je třeba udělat, zařídit, projednat…  Třetí generace se snaží řešit nedostatky předchozích generací vyplývající z neschopnosti zachytit rozsáhlejší projekty, pracovat týmově a aktivně si vybírat – přiřazovat priority jednotlivým činnostem. Třetí generace pak zpřesňuje co vyjasněním souvislostí a cílů, precizuje kdy a hlouběji se zabývá jak. Zavádí pojem cílů, priorit, delegování, týmové práce… Je zaměřena na dlouhodobé výsledky, ke kterým se blížíme v denním plánování. Nejedná se pouze o znalosti a techniky, ale také o konkrétní pomůcky, které v každodenním životě pomáhají udržet v pozornosti co, kdy a jak.

ELIXÍR – Brno Time-management III.generace  Třetí generace je tak propracovaná, až je nelidská. Málokdo dokáže striktně dodržovat kontext denních, týdenních a měsíčních plánů a podrobné rozpracování cílů. Proto v praxi mnozí manažeři degradují drahé pomůcky na pouhý diář, tzn. druhou generaci (co a kdy udělám).  Třetí generace má v ohnisku zájmu dnešek a tím přesunuje pozornost na naléhavé, aktuální problémy, čímž se vytrácí prevence, koncepce a kreativita. Člověk se snadno stává zajatcem operativního řízení, hezky česky hasičem.  I když se pracuje s cíli, nedává je do souvislosti s hodnotami každého jedince. Třetí generace je přesná v oblasti výsledků, ale člověk cítí, že on sám, tedy ten, kdo výsledky tvoří, zůstává v pozadí.  Třetí generace je již babičkou, od jejího vytvoření už nějaký čas uběhl a svět kolem nás pokročil zase dopředu: v možnostech, ale bohužel i v chaosu a nárocích.

ELIXÍR – Brno Time-management IV.generace  Naše prosperita začíná tím, že se cítíme dobře.  To v praxi znamená zaměření nejen na výsledky, ale souběžný zájem o motivaci, pocity a růst člověka, který tyto výsledky přináší. Proto je tématem time managementu např.: emoční inteligence, vztahy, stres, kondice…

ELIXÍR – Brno Time-management IV.generace  člověk je víc než čas;  cesta je víc než cíl;  zevnitř je víc než zvenku;  pomalu je víc než rychle;

ELIXÍR – Brno Time-management IV.generace  sebepoznání znamená vědět, co a jak prožíváme: rozum, emoce, návyky, soustředění, radost, motivace, stres…;  vedení znamená poznat správné: směr, poznání důležitého, koncepce, strategie, hodnoty, nadhled, cesta, rozhodování…;  řízení znamená dělat správné: soulad důležitého a operativy, optimalizace, konkrétní plánování, kultivace časožroutů…

ELIXÍR – Brno Křivka kondice

ELIXÍR – Brno TÝM – čemu se učíme

ELIXÍR – Brno TÝM – vztah k lidem

ELIXÍR – Brno TÝM – vztah k principům

ELIXÍR – Brno TÝM – 1. typologie interaktivní typy lidí

ELIXÍR – Brno TÝM – Skupinové chování

ELIXÍR – Brno TÝM – 2. typologie Belbinovy role

ELIXÍR – Brno Co dělá skupinu TÝMEM  sdílené cíle  kvalitní komunikace  sdílené cesty  rozdělení rolí – autonomie, specifika  kvalitní vztahy – spolupráce  možnosti rozvoje – dynamika – rozvíjí se, učí se ze svých výsledků a umožňuje svým členům osobní rozvoj

ELIXÍR – Brno Díky za pozornost :o))) FIDCON o.s.–CONSORTIO FIDUCIA Náměstí 5. května 1, Jablonné nad Orlicí Mgr. Jiří Kučera u Zátiší 545/1, Praha 4, tel