Plán SFDI 2013 – 2015 Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Lucie Plimlová Michal Týfa
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Návrh rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2012 Dotační vztahy k MČ HMP 2012 Rozpočtový výhled do roku 2017 V Praze
Rozpočet SFDI na rok 2014 a střednědobý výhled do roku 2016
Podpora mikroregionů v Královéhradeckém kraji Ing. Pavlína Trpkošová Krajský úřad Královéhradeckého kraje Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Evropské fondy a Česká republika v období 2007–2013: náš pohled Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti Praha,
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
11 Základní data návrhu rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2011 doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. primátor hl. m. Prahy Praha
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
POV Východiska POV 2008 Odstranění překryvů s Programem obnovy venkova ČR, zejména s Osou III zaměřenou na venkovské projekty Zásadní změna podoby.
JJ Mois Année IX. Celostátní finanční konference “Finance pro města a obce z evropských fondů v letech “ IX. Celostátní finanční konference.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_04A10 Autor Ing. Yvona Fidzinská Období vytvoření listopad.
Cesta domů a její hospodaření v roce 2011 Valná hromada
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
ESF v ČR realizace Jana Kouřilová Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Projekt pro  ŘO OP Rybářství Realizace  říjen – listopad 2013 Hlavní cíl  poskytnout analytický podklad pro nastavení finančních alokací.
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Seminář CACE Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.. Upravený rozpočet hlavních příjemců v roce Investor SFDI upravený rozpočet OPD upravený rozpočet EIB upravený.
Financování dopravní infrastruktury 2013 – 2014 a nové rozpočtové období.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Financování dopravní infrastruktury v ČR
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
Transkript prezentace:

Plán SFDI 2013 – 2015 Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Sestavování rozpočtu SFDI 2013 - 2015 Finanční pokrytí spolufinancování způsobilých nákladů EU akcí Finanční pokrytí doplatků dokončovaných staveb Pokrytí „mandatorních výdajů“ v minimálním nezbytném objemu Financování náhradních projektů OPD 5) Příprava na EU 14+ Po svém nástupu jsem nařídil SFDI, ŘSD a SŽDC provést úspory v provozních rozpočtech v řádech desítek % a tyto použít na posilnění investic. V roce 2010 se podařilo snížit dopad na investice z chybějících 3,6 mld. Kč na 3,1 mld. Kč což je více než 13% chybějící částky. V roce 2011 se původní národní rámec na investice ve výši 5,9 mld. Kč podařilo posílit na 9,7 mld. Kč tj. posílení investic o 64%. 2

Příjmová strana rozpočtu Příjmy SFDI   schválený rozpočet 2012 rozpočet 2013 Index 2013 / 2012 v % výhled rozpočtu 2014 výhled rozpočtu 2015 Druh příjmu převody výnosů silniční daně 5 300 000 5 400 000 101,89 převody podílu z výnosů spotřební daně z minerál. olejů 7 600 000 7 400 000 97,37 7 500 000 poplatky za užívání dálnic a rychlostních silnic 2 900 000 3 900 000 134,48 převody výnosů z mýtného 10 217 000 8 300 000 81,24 8 400 000 8 700 000 dotace ze státního rozpočtu na krytí deficitu 14 983 000 12 571 000 83,90 11 800 000 11 500 000 převody výnosů z privatizovaného majetku a dividend ze společností se státní účastí x 41 000 000 37 571 000 91,64 37 000 000 Operační program doprava I (2007-2013) - dotace ze státního rozpočtu na projekty EU 13 461 071 15 000 000 111,43 19 576 378 8 950 686 Nové programové období EU (2014-2020) - dotace ze státního rozpočtu na projekty EU 101 250 209 250 Komunitární programy a OPLZZ - dotace ze státního rozpočtu na projekty EU 66 132 24 699 37,35 6 959 Fondy EU celkem 13 527 203 15 024 699 111,07 19 684 587 9 159 936 Příjmy celkem se započtením fondů EU 54 527 203 52 595 699 96,46 56 684 587 46 159 936 Úvěr EIB zák. č.134/2008 Sb. 3 740 000 Spolufinancování projektů EU - dotace ze státního rozpočtu na projekty EU 6 000 000 Spolufinancování projektů EU 160,43 Příjmy se započtením fondů EU a prostředků na spolufinancování 58 267 203 58 595 699 100,56 Nároky (převod) z roku 2012 - Operační program doprava I (2007-2013) 7 797 000 4 700 000 60,28 Nároky (převod) z roku 2012 - úvěr EIB 1 200 000 Příjmy celkem včetně nároků z roku 2012 66 064 203 64 495 699 97,63 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 3

Porovnání příjmů 2012 - 2013 v mil. Kč Příjmy SFDI Druh příjmu 2012 schválený rozpočet 2012 predikce 2012 rozdíl 2013 rozpočet převody výnosů silniční daně 5 300 5 100 -200 5 400 převody podílu z výnosů spotřební daně z minerál. olejů 7 600 7 300 -300 7 400 poplatky za užívání dálnic a rychlostních silnic 2 900 3 400 500 3 900 převody výnosů z mýtného 10 217 8 500 -1 717 8 300 dotace ze státního rozpočtu na krytí deficitu 14 983 14 767 -216 12 571 převody výnosů z privatizovaného majetku a dividend ze společností se státní účastí 41 000 39 067 -1 933 37 571 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 4

(!včetně dotace na spoluf.) Vývoj rozpočtů SFDI v mil. Kč Vývoj rozpočtu SFDI Zdroj 2009 2010 2011 2012 2013 Skutečné plnění Předpoklad plnění Dle UV ČR č. 457, 26.6.2012 (!včetně dotace na spoluf.) Příjmy SFDI 34 481 33 498 34 689 (41 000) 39 067 37 571 Emise státních dluhopisů 8 350 11 532 118 Ostatní národní zdroje (povodně /účelová dotace na spoluf.) 6 242 4 986 4 802 1 449 6 000 EU (OPD) - dotace ze SR 25 692 24 503 19 363 (21258) 13 985 19 724 Úvěr EIB 7 950 5 951 4 342 (3 740) 2 642 1 200 Příjmy celkem 82 722 80 607 63 390 (66 022) 57 248 64 495 Na dalších slidech Vám představuji strukturu příjmů a výdajů rozpočtu SFDI. Za zásadní považuji upozornit na následující věci: Po dohodě s MF bylo zapracováno snížení zdrojů OPD o 5,3 mld. Kč pro rok 2011, předpoklad čerpání je však původních cca 22 mld. Kč. V průběhu roku ministr financí garantoval navýšení prostředků EU, pokud se tato potřeba prokáže. V roce 2011 již bude nezbytné nalezení nového zdroje spolufinancování způsobilých nákladů projektů OPD ve výši 2,1 mld. Kč (celkově do roku 2015 cca 20 mld. Kč) 5

Výdaje dle objemově nejvýznamnějších příjemců v mil. Kč Členění národních zdrojů dle objemově nejvýznamnějších příjemců Období Rozpočet 2012 a SDV do 2013 Rozpočet 2013 a SDV do 2015 Příjemce 2012 schválený rozpočet 2013 schválený SDV 2014 rozpočet 2015 ŘSD 26 165 23 540 20 486 27 255 19 746 20 110 SŽDC 13 626 12 414 15 467 14 729 15 788 15 518 ŘVC 362 200 381 356 350 Ostatní příjemci 847 846 1 206 1 110 1 022 Výdaje celkem 41 000 37 000 43 571* Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2013 Příjemce Národní Spolufin. OPD EIB Ostatní fondy EU Celkem ŘSD 25 045 2 210 7 465 816 10 35 546 SŽDC 10 939 3 790 11 962 336 27 027 ŘVC 381 273 48 12 714 Ostatní příjemci 1 206 3 1 209 Výdaje celkem 37 571 6 000 19 700 1 200 25 64 496 6

Analytický rozklad akcí ŘSD součet za všechny zdroje (v mil. Kč) Druh výdaje 2013 celkové výdaje 2014 celkové výdaje 2015 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje včetně mýta* 11 794 12 900 12 720 z toho: Opravy a údržba** 6 741 7 871 z toho: Mýto a telematika 3 672 3 648 3 568 z toho: Provozní výdaje 1 381 1 281 Doplatky probíhajících akcí 8 583 956 Ostatní programy (globální položky) 1 037 985 Akce v realizaci 11 971 9 123 7 017 Akce nově zahajované 130 23 Příprava akcí 2 032 2 827 2 230 7

Analytický rozklad akcí SŽDC součet za všechny zdroje (v mil. Kč) Druh výdaje 2013 celkové výdaje 2014 celkové výdaje 2015 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 7 851 7 689 7 500 Ostatní programy (globální položky) 1 130 1 030 789 Akce v realizaci 13 418 9 456 6 212 Akce nově zahajované 3 639 9 369 6 654 Příprava akcí 988 717 467 8

Dopady rámce 37,57 + 6 mld. Kč - investice Nemožnost čerpat finanční prostředky z EU v rámci nové finanční perspektivy v roce 2014 Nedočerpání prostředků EU v rámci OPD 2007 - 2013 v případě vyšší než předpokládané chybovosti Podstatné omezení financování akcí hl.m. Prahy Nemožnost výrazně snižovat objem zasmluvněných akcí v minulém období ŘSD (původně cca 29 mld. Kč) Nemožnost financovat akci D8 805 v letech 2014+ Nemožnost zahájit téměř žádnou principielně novou výstavbu dopravní infrastruktury Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 11

Problémové oblasti Hrozba nedočerpání současného OPD vlivem vyřazení projektů nebo části nákladů projektů Evropskou komisí/ plošná korekce Náhradní projekty OPD /D8 Uzavřené smluvní závazky na výstavbu pozemních komunikací z minulých let Nutné navýšení prostředků na opravy a údržbu komunikací Institucionální změny v sektoru – transformace ŘSD Nová finanční perspektiva 2014 – 2020 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 12

Požadavky na navýšení rozpočtu Pro roky 2014 a 2015 rozpočet ve výši odpovídající roku 2012, tj. v součtu zdrojů národních a EIB ve výši 41 mld. Kč + 3,74 mld. Kč tedy zvýšení na celkový rámec 44,74 mld. Kč, což je o 7,74 mld. Kč více než rámec navržený pro střednědobý výhled. Takovýto rámec by umožnil vyřešit předpokládanou chybovost OP Doprava a zajistit plné čerpání programu. V této souvislosti je rovněž nutné zdůraznit, že celkové navržené národní výdaje (včetně účelové dotace na spolufinancování projektů EU ve výši 6 mld. Kč a speciálního navýšení o 0,6 mld. Kč) pro rok 2013 jsou cca o 1 mld. Kč nižší než v roce 2012 (včetně úvěru EIB na rok 2012). Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 13

Čerpání rozpočtu 2012 – národní prostředky Investor kód SFDI SFDI uvolněno SFDI % ŘSD ČR 50 12 322 012 4 704 633 38%   60 15 308 447 3 817 200 25% Celkem z ŘSD ČR 27 630 459 8 521 833 31% SŽDC 8 788 856 5 538 856 63% 6 294 776 2 104 950 33% Celkem z SŽDC 15 083 632 7 643 806 51% TSK HMP 219 448 65 765 30% ŘVC ČR 531 773 169 388 32% Hlavní město Praha 130 000 59 318 46% Středočeský kraj 102 042 0% JHMD, a.s. 39 100 16 853 43% SART 20 000 10 063 50% Viamont a.s. 18 000 8 577 48% Svazek obcí údolí Desné 6 000 AWT a.s. 6 900 1 316 19% Celkový součet 43 787 354 16 496 919 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 14

Čerpání rozpočtu 2012 – OPD a EIB Investor OPD Uvolněno z OPD EIB Uvolněno z EIB % uvolněno ŘSD ČR 8 340 948 3 488 948 2 356 730 639 174 38,59% SŽDC 5 007 831 2 278 441 734 138 282 613 44,60% Ředitelství vodních cest ČR 189 719 61 33 596 126 0,08% Celkový součet 13 538 498 5 767 450 3 124 464 921 913 40,15% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 15

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18. 09 Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI Děkuji za pozornost