Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nový koncept odpadového hospodářství moderních producentů odpadu (logistických areálů, průmyslových firem, obchodních center, apod.)
Advertisements

Modré volání Zaměstnanecký program pro skupinu AGROFERT HOLDING, a.s.
Školní síť a její připojení k internetu
DIAL – UP ISDN ADSL kabelová televize bezdrátové (WiFi) mobilní
U:fonův Fofr Internet Za nula
Bytové družstvo U Arény
Setkání s novináři, Vimperk k tématu Vládní návrh zákona o NP Šumava … fám už bylo dost … Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Mobilní Internet v ČR Situace a stav na přelomu 2008/9 Patrick Zandl Lupa.cz.
C3 - Vodafone Confidential Classified on: Printed on: Vodafone + Seznam.cz: Mobilní internet a mobilní reklama 8. října 2009 Tomáš.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Internet Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_internet
počítačová síť - propojení počítačů, které vzniklo za účelem pohodlnějšího a rychlejšího šíření informací. Počítače mohou být propojeny buďto kabely nebo.
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
INTERNET.
Nabídka produktů pro pracovníky v oboru farmacie
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_140_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
MOBILNÍ TELEFONY.
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Datový balíček Ufonův internet U:fon přichází s další atraktivní datovou nabídkou. Od budou moci zákazníci, kteří už mají nebo si pořídí Ufonův mobilní.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Budoucnost WiFi. Budoucnost WiFi technologie vyšší rychlosti (100 Mb/s v roce 2004, 300 Mb/s v roce 2007) vyšší bezpečnost (802.11i) nové frekvence 5.
Kde jsme dnes a kam půjdeme zítra? Patrick Zandl – Pipeline a.s.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
s ohledem na LTE a místní prostředí
Společnost E-metro s.r.o. prezentuje. Čím se zabýváme? Vytvořeni Wi-Fi síti v pražském metru Proč? 1.Velmi slabé pokryti mobilního internetu 2.Není žádný.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Mobilní trh v číslech Internet Advertising Conference 2011 Pracovní skupina pro mobilní reklamu.
Telekomunikace 14TC Semestrální práce:
Tomáš Václav, manažer produktového marketingu V Praze dne 23. září 2008 Internet v mobilu, nebo mobilní Internet?
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Evropské fondy pro regionální rozvoj (EFRR) Zkušenosti z praxe a projekty ve městě Hengelo Mr. Harry Vranken.
Kritické situace v PS ČR
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Jak přenést svět na display
Připojení k internetu (GPRS-EDGE-CDMA a Wi-Fi)
Mobil a Internet: přátelé nebo protivníci? Jiří Peterka.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
David Šupita, Adam Řešetka, Petr Horák
Kalkulace – základní pojmy, metoda kalkulace
Úvod do nových médií a komunikace Ing. Jiří Kysela Katedra informačních technologií - Fakulta elektrotechniky.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Možnosti připojení k Internetu ve Velkém Meziříčí
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
AUKCE SPEKTRA - očekávání a realita – Marek Ebert, ČTÚ Digitální výzvy 2012 Praha, 8. listopadu 2012.
ACCELERATE TO INCREASE OUR LEADERSHIP July 24, 2006 A CCELERATE TO INCREASE OUR LEADERSHIP Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Finanční výsledky za.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
Bezdrátová síť Wi-Fi Wi-Fi - Wireless Fidelity je další z technologií pro tvorbu počítačových sítí. Tato technologie je bezdrátová a byla vytvořena pro.
Nabídka pro pracovníky v oboru farmacie
GSM.
Eurotel Internet. Vyberte si připojení k internetu přesně podle svých potřeb! Získáte: Neomezený přístup za paušál Připojení vhodné i pro bezpečný přístup.
Wifi, LAN a internet v elekt. drátech Počítačové sítě naší školy.
602LAN SUITE 2004 Obchodní shrnutí referingového systému.
Vývoj mobilních her a současné trendy
Možnosti připojení k internetu
Vodafone Zaměstnanecký program
Internet = je celosvětový systém propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Telefónica Czech Republic a.s.- co vše pro vás děláme Miroslav Hořejší
Telefónica Tato firma, která rozhodně nebyla považována za favorita tendru, je v české kotlině v podstatě neznámá - největší trhy má ve Španělsku a zemích.
Informatika INTERNET ISŠ SEMILY Zpracoval: Vít Rutkovský
EVROPSKÁ REGULACE B2B.
Telefónica O2 - nová éra vysokorychlostního internetu
O2 Duo Mobil Praha, 3. dubna 2007.
Transkript prezentace:

Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka

výchozí teze technologie nejsou cílem, ale prostředkem – pro operátory: cílem je byznys (zisk, výnosy/náklady, ….) – pro zákazníky: firemní: cena/výkon, kvalita, dostupnost, ….. rezidenční: ?????? – názor: jsou často předmětem manipulace reklamních kampaní výjimka: – technologie mohou být cílem pro malou skupinu nadšenců a na ní nejde stavět byznys názor: – naši operátoři nejsou (tolik) tlačeni do technologického rozvoje protože dokáží dostát svým byznysovým cílům i prostřednictvím „stávajících“ technologií

historie vs. současnost tahounem „mobilních“ inovací byl dříve souboj s „pevným hlasem“ – náš mobilní sektor zvítězil nad pevným již v roce 2000 co do počtu uživatelů/linek/SIM karet i objemu výnosů v rámci OECD generuje mobilní sektor jen 41% všech výnosů důsledek: – naši mobilní operátoři nepotřebovali (tak intenzivně) bojovat s „pevnou“ konkurencí – alespoň na poli hlasu následky: – nástup 3G technologií se v ČR dosti opozdil 3G pokrytí má jen O2 (a jen větších měst), zatímco T- Mobile (až na „4G“) a Vodafone teprve připravují – o konvergovaných službách se jen mluví žádné femtobuňky, žádné domovské zóny apod. nejsou ani na obzoru to, co je nabízeno, je „konvergované“ jen na obchodní úrovni názor: svůj vliv na „zpomalení“ inovací měla i ztráta samostatnosti prodej mobilních operátorů do rukou zahraničních vlastníků

proč změna (v oblasti mobilního Internetu? původně: – snaha „maximálně zužitkovat“ stávající technologie (GPRS, EDGE) teprve v poslední době: – nasazení 3G technologií navíc: – způsobem, který usnadní přechod na další generaci mobilních technologií (LTE) jako „předstupeň“ pro budoucí LTE důvody (názor): – konkurence „ne-mobilního“ broadbandu nejen „drátového“, ale i bezdrátového (Wi-Fi, případně WiMAX) – tlak uživatelů k čemu mobily s podporou 3G? nástup iPhone …... – opožděný nástup nových technologií reálné nasazení LTE je přeci jen dál, než se původně očekávalo – celkový trend dlouhodobá neudržitelnost „maximálního zužitkování“ stávajících technologií příklad T-Mobile CZ: změna názoru: původní záměr: „až LTE“ posléze: „nejprve 3G, pak LTE“ příklad T-Mobile CZ: změna názoru: původní záměr: „až LTE“ posléze: „nejprve 3G, pak LTE“

Co se změnilo? Z pohledu uživatelů …. původně: – pro operátory spíše „doplňková služba“ malý zdroj výnosů, proto: minimální přizpůsobení potřebám zákazníků – například způsob zpoplatnění: podle objemu přenesených dat – a to „draze“ z pohledu zákazníka: – „dobře nalíčená past“ zákazník si musel dávat velký pozor, aby „neprodělal kalhoty“ – bill shock ……. teprve s postupem času: – operátoři vychází vstříc zákazníkům 1.paušálním způsobem zpoplatnění – eliminace strachu na straně zákazníka – motivace ke skutečnému využívání 2.různými variantami služeb, pro různé účely – „Internet do mobilu“ – „Internet do notebooku“ 3.„namlsáním“ zákazníka – nabídka (dlouhého období) testování zdarma především přístup operátorů k mobilnímu Internetu ….

statistiky mobilního Internetu v ČR T-Mobile: – celkem tisíc „Internet v mobilu“: přes , – objem přenesených dat: desítky MB (iPhone: 2-3x více) „Internet v notebooku“: – objem přenesených dat: stovky MB – meziroční nárůst: okolo 15% dřívější nástup služeb O2: – celkem 600 tisíc „Internet v mobilu“: téměř zbytek připadá na: – „Internet v notebooku” – “Pay-as-you-go“ (20 Kč/10 min.) – meziroční nárůst: téměř 300% před rokem celkově – pozdější nástup celkově (zdroj: ČTK, září 2009): – cca 1,5 milionu SIM karet skutečně využívá „mobilní Internet“ přibližně každá devátá SIM karta – potenciální možnost má mnohem více SIM karet – meziroční nárůst: cca 100% Vodafone (dle ČTK ze září) : celkem