Kyselé deště Kateřina Jandová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Advertisements

Vliv průmyslu na životní prostředí
Ekologické aspekty vody
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Kyselý déšť.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
EKOLOGICKÉ ASPEKTY VODY
Kyselé deště Vypracoval: Ondřej Bažant
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Registrační číslo projektu:
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Ohrožování základních složek biosféry
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Tepelná elektrárna.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Oxid siřičitý a jeho odstraňování v průmyslu
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Krajina a životní prostředí
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Oxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Atmosféra Filip Bordovský.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Oxidy.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : duben 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
PROČ TO DĚLÁME? Chceme-li lepší podmínky pro ovzduší, musíme s tím něco udělat…
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 20 TEMA: Chemie 8 – Oxidy síry.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
vnější přírodní činitelé
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Vliv člověka na ovzduší
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Róbert Novotňák Paly Palidrab
Transkript prezentace:

Kyselé deště Kateřina Jandová

Co je způsobuje spalováním uhlí s velkým obsahem síry se do ovzduší dostalo mnoho oxidu siřičitého, a ten spolu s vodou vytvořil kyselinu, která okyselila déšť. důležité ale jsou také oxidy dusíku, které při spalování taky vznikají. Jen se ten dusík nedodává do spalovacího procesu jako příměs v palivu, ale jeho zdrojem je sám vzduch! Vždyť vzduch je tvořen z velké většiny právě dusíkem. Jakmile tedy něco spálíme za dost vysoké teploty (táborák nebo kamna na dřevo takovou teplotu ale nevyvinou), vzniká také určité množství oxidů dusíku. A ty udělají v atmosféře to samé, co „síra“ – kyselinu.

Jaký vliv má okolí na kyselí déšť ? Na mnoha místech Země je déšť kyselejší než šťáva citronu. I když jsou srážky zásadně slabě kyselé, extrémní stupeň kyselosti už mnoho vodních organismů nesnáší a umírá. Mimořádně čistá moře svědčí o tom, že jsou bez života. Ve městě ničí kyselý déšť budovy a sochy. Více než polovina lesních porostů v České republice, Německu, Řecku, Nizozemí, Norsku, Polsku a Velké Británii je silně poškozena imisemi nebo je už mrtva.

Vlastní foto

Kyselé deště způsobují : Zvyšují kyselost půd a vod, způsobují odumírání, až hynutí lesů, znehodnocování produkce, vymírání života ve vodních nádržích, působí nepříznivě na lidské zdraví, jsou příčinou rychlé koroze různých materiálů.

Odborně se mluví třeba o defoliaci (ztrátě listové plochy) Odborně se mluví třeba o defoliaci (ztrátě listové plochy). Zdravý smrk, když stojíte pod ním, musí zakrývat zcela nebe. Čím je průhlednější, tím více listů nějakým trápením ztratil. A od určité míry defoliace je s ním postupně amen. Strádá ( má nedostatek fotosynteticky aktivních pletiv), hned ho všechno položí (zvyšuje se náchylnost ke škodlivým činitelům) – ať už to je nálet škůdců nebo mráz. U nás je takto zničených plných 39 % smrkových lesů (defoliace nad kritickou hranici okolo 40 % listové plochy).

Komíny Elektrárenské komíny mohou být až 300 metrů vysoké, to znamená, že dosahují přibližně výšky Eiffelovy věže. To proto, že jejich stavitelé měli v úmyslu rozptýlit emise na velkou plochu, a tak je zneškodnit. No, rozptýlit se jim je sice podařilo, ale zničit nikoliv! Dnes je už zřejmé že je tomu naopak, vysoké komíny rozsévají v neslýchaném měřítku zkázu.

Nějaké obrázky

Obrázky 2

Šťastný konec Nad oxidy síry jsme slavně zvítězili – kouřové zplodiny z elektráren se odsiřují a v kamnech a kotelnách se topí již hlavně plynem. Vypouštění oxidů síry kleslo o krásných 90 %. A tak se stalo, že dnes už převážnou část kyselého deště tvoří oxidy dusíku, jejichž hlavním zdrojem je kromě vysokoteplotního spalování… obyčejná doprava. A jak známo, dopravy nám jaksi neubývá, ba naopak. To nevypadá dobře.

Zdroje www.irefaraty.cz www.zivlyocima.koniklec.cz www.google.cz