Rozkazovací způsob Imperatives Rewrite the following sentences in the imperative. Vzor: Koupíš si dražší šaty? Kup si dražší šaty! *Taken from Review Lesson.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Zájmena a pády Adjust the pronouns between slash marks to fit the context. Remember to use the correct case. Vzor: Pozdravuj od /já/ rodiče. Pozdravuj.
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?

Review Lesson 1: Nová slova Complete the following sentences using the appropriate vocabulary words from Review Lesson 1 of Contemporary Czech by Michael.
Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Vy a ty: Changing Personal Pronouns In each of the following sentences, replace vy with ty, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
Zájmena on, ona, oni Fill in the blanks with the appropriate forms of on, ona, or oni. Vzor: Já ___ znám jen od vidění. Já ho znám jen od vidění. *Taken.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Dvouděložné rostliny.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Konverzace: Který měsíc se vám líbí a proč?. Kolja 3 Otázky a film.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Pády a koncovky: Cases & Endings Adjust the words between slash marks to fit their contexts, using the appropriate case endings. Vzor: Co budeš dělat o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Budoucí a minulý čas II Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Se a si: Reflexive Pronouns Insert se or si into the following sentences, if possible. Vzor: Povídali jsme ___ ještě několik minut. Povídali jsme si ještě.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Konverzace: Kam pojedete v létě?. Kolja 3 Otázky a film.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Dejte slovo do věty Rewrite the following sentences, replacing the underlined word with the word between slash marks. Remember to use the correct case.
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Přednost početních operací
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Budoucí a minulý čas Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Conjugating Verbs Make sentences out of the following word groups. Omit personal pronouns. Use only the present tense. Vzor: /překládat/ vaši hru. (já)
Přítomný čas Rewrite the following sentences in the present tense. Vzor: Bolela mě hlava. Bolí mě hlava. *Taken from Review Lesson 4, pg. 193, ex. 1 of.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Verbs: Aspect & Negation
Transkript prezentace:

Rozkazovací způsob Imperatives Rewrite the following sentences in the imperative. Vzor: Koupíš si dražší šaty? Kup si dražší šaty! *Taken from Review Lesson 5, pg. 196, ex. 1 of Contemporary Czech by Michael Heim.

Rozkazovací způsob 1. Jdeš pryč?

Rozkazovací způsob 1. Jdeš pryč? Jdi pryč! 2. Přečteme to ještě jednou.

Rozkazovací způsob 1. Jdeš pryč? Jdi pryč! 2. Přečteme to ještě jednou. Přečtěme to ještě jednou! 3. Umylas skříně a dveře.

Rozkazovací způsob 1. Jdeš pryč? Jdi pryč! 2. Přečteme to ještě jednou. Přečtěme to ještě jednou! 3. Umylas skříně a dveře. Umyj skříně a dveře! 4. To napíše dítě.

Rozkazovací způsob 4. To napíše dítě. Ať to napíše dítě! 5. Pracujeme pilněji.

Rozkazovací způsob 4. To napíše dítě. Ať to napíše dítě! 5. Pracujeme pilněji. Pracujme pilněji. 6. Radši sedíte na židli?

Rozkazovací způsob 4. To napíše dítě. Ať to napíše dítě! 5. Pracujeme pilněji. Pracujme pilněji. 6. Radši sedíte na židli? Radši seďte na židli! 7. Doufáme, že ano.

Rozkazovací způsob 7. Doufáme, že ano. Doufejme, že ano! 8. Vezmeš si ještě trochu?

Rozkazovací způsob 7. Doufáme, že ano. Doufejme, že ano! 8. Vezmeš si ještě trochu? Vezmi si ještě trochu! 9. Nesměje se mým přátelům.

Rozkazovací způsob 7. Doufáme, že ano. Doufejme, že ano! 8. Vezmeš si ještě trochu? Vezmi si ještě trochu! 9. Nesměje se mým přátelům. Ať se nesměje mým přátelům! 10. Půjdeme do divadla.

Rozkazovací způsob 10. Půjdeme do divadla. Pojďme do divadla! 11. Odpovíte mi.

Rozkazovací způsob 10. Půjdeme do divadla. Pojďme do divadla! 11. Odpovíte mi. Odpovězte mi! 12. Neposlouchá jen jedním uchem.

Rozkazovací způsob 10. Půjdeme do divadla. Pojďme do divadla! 11. Odpovíte mi. Odpovězte mi! 12. Neposlouchá jen jedním uchem. Ať neposlouchá jen jedním uchem! 13. Nezlobíte se?

Rozkazovací způsob 13. Nezlobíte se? Nezlobte se! 14. Promineš mi to?

Rozkazovací způsob 13. Nezlobíte se? Nezlobte se! 14. Promineš mi to? Promiň mi to! 15. Zůstanete tady.

Rozkazovací způsob 13. Nezlobíte se? Nezlobte se! 14. Promineš mi to? Promiň mi to! 15. Zůstanete tady. Zůstaňte tady! 16. Pomůžete svým přátelům.

Rozkazovací způsob 16. Pomůžete svým přátelům. Pomozte svým přátelům! 17. Nesedáš si k nám.

Rozkazovací způsob 16. Pomůžete svým přátelům. Pomozte svým přátelům! 17. Nesedáš si k nám. Nesedej si k nám! 18. Neztrácíš s tím čas.

Rozkazovací způsob 16. Pomůžete svým přátelům. Pomozte svým přátelům! 17. Nesedáš si k nám. Nesedej si k nám! 18. Neztrácíš s tím čas. Neztrácej s tím čas! 19. Navštívíte mě v Praze?

Rozkazovací způsob 19. Navštívíte mě v Praze? Navštivte mě v Praze! 20. Už nic neříkáte.

Rozkazovací způsob 19. Navštívíte mě v Praze? Navštivte mě v Praze! 20. Už nic neříkáte. Už nic neříkejte. 21. Jsi trochu pilnější.

Rozkazovací způsob 19. Navštívíte mě v Praze? Navštivte mě v Praze! 20. Už nic neříkáte. Už nic neříkejte. 21. Jsi trochu pilnější. Buď trochu pilnější. 22. Jde spát v osm.

Rozkazovací způsob 22. Jde spát v osm. Ať jde spát v osm! 23. Pošleš mi zase svoje povídky?

Rozkazovací způsob 22. Jde spát v osm. Ať jde spát v osm! 23. Pošleš mi zase svoje povídky? Pošli mi zase svoje povídky! 24. Naučíme se pravidlům nazpaměť.

Rozkazovací způsob 22. Jde spát v osm. Ať jde spát v osm! 23. Pošleš mi zase svoje povídky? Pošli mi zase svoje povídky! 24. Naučíme se pravidlům nazpaměť. Naučme se pravidlům nazpaměť! 25. Neděláš si starosti.

Rozkazovací způsob 25. Neděláš si starosti. Nedělej si starosti! 26. Přijdeš na oběd?

Rozkazovací způsob 25. Neděláš si starosti. Nedělej si starosti! 26. Přijdeš na oběd? Přijď na oběd! 27. Usměješ se trochu.

Rozkazovací způsob 25. Neděláš si starosti. Nedělej si starosti! 26. Přijdeš na oběd? Přijď na oběd! 27. Usměješ se trochu. Usměj se trochu! 28. Používáte správných pádů.

Rozkazovací způsob 28. Používáte správných pádů. Používejte správných pádů! 29. Máš se hezky.

Rozkazovací způsob 28. Používáte správných pádů. Používejte správných pádů! 29. Máš se hezky. Měj se hezky! 30. Jedete do ciziny.

Rozkazovací způsob 28. Používáte správných pádů. Používejte správných pádů! 29. Máš se hezky. Měj se hezky! 30. Jedete do ciziny. Jeďte do ciziny!