Profil úspěšné firmy, podniková kultura Vratislav Kozák 25. 11. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Znalostní zázemí organizace
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
managementu znalostí podle
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
TEORIE ROZHODOVÁNÍ.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
V e d e n í l i d í.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Proč je důležité studovat Principy
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA

Řídící struktury v organizaci
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Taktická příprava Michal Lehnert.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Poradenství v obecném řízení
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Management - Organizování
Management - Organizování
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Osobní management – modul č.4
Prezentace obchodního plánu
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Profil úspěšné firmy, podniková kultura Vratislav Kozák

Profil úspěšné firmy 2

1.VYBUDOVÁNÍ TOTÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI K ZÁKAZNÍKOVI 1/4 Řídící premisa: Specializace (tvorba výklenku v trhu) 3

1. VYBUDOVÁNÍ TOTÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI K ZÁKAZNÍKOVI 2/4 Diferenciace Pět základních strategií přídavné hodnoty 1.Zabezpečte nejvyšší kvalitu, kterou uznává zákazník 2.Zabezpečte vynikající servis, pěstujte dobré jméno podniku 3.Dosáhněte mimořádné odpovědnosti 4.Buďte internacionalista 5.Vytvářejte unikátnost 4

1. VYBUDOVÁNÍ TOTÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI K ZÁKAZNÍKOVI 3/4 Čtyři základní schopnostní bloky 1.Hledejte úspěšnost v naslouchání 2.Změňte výrobu ve zbraň marketingu 3.Dělejte z prodeje a servisu hrdiny podniku 4.Usilujte o rychlé inovace (viz dále) 5

1. VYBUDOVÁNÍ TOTÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI K ZÁKAZNÍKOVI 4/4 Otevřenost podniku Zahajte revoluci zákazníka 6

2. ÚSILÍ O RYCHLÉ INOVACE 1/4 Řídící premisa Investujte do aplikačně zaměřených malých tržních příležitostí 7

2. ÚSILÍ O RYCHLÉ INOVACE 2/4 Čtyři klíčové strategie 1.Usilujte o rozvinutí práce týmu produkt/servis 2.Podporujte novátory čehokoliv 3.Praktikujte tvořivé přebírání poznatků 4.Systematicky využívejte sdělovací proces (word- of-mouth marketing) 8

2. ÚSILÍ O RYCHLÉ INOVACE 3/4 Manažerské taktiky k podpoře inovace 1.Podporujte výkonné šampióny 2.Model účelové netrpělivosti při zavádění inovace 3.Oceňujte poučení z rychle zvládnutých chyb 4.Stanovujte kvantitativní inovační cíle 9

2. ÚSILÍ O RYCHLÉ INOVACE 4/4 Nový vzhled podniku Vytvářejte celopodnikové kapacity pro inovaci 10

3. VYTVÁŘENÍ PRUŽNOSTI VYŠŠÍM ZAPOJOVÁNÍM LIDÍ DO ROZHODOVACÍHO PROCESU 1/3 Řídící premisy Vtahujte každého do všeho Využívejte samořídících týmů 11

3. VYTVÁŘENÍ PRUŽNOSTI VYŠŠÍM ZAPOJOVÁNÍM LIDÍ DO ROZHODOVACÍHO PROCESU 2/3 Pět podpěr (nutno zvýraznit) 1.Naslouchejte, rozpoznávejte (oslavujte) 2.Nešetřete čas při výcviku nováčků 3.Cvičte a přecvičujte dovednosti 4.Zaveďte zásluhovostí odměňování pro každého 5.Vytvořte systém zaměstnaneckých jistot 12

3. VYTVÁŘENÍ PRUŽNOSTI VYŠŠÍM ZAPOJOVÁNÍM LIDÍ DO ROZHODOVACÍHO PROCESU 3/3 Tři brzdy (Nutno snížit) 1.Zjednodušte (redukujte) organizační strukturu 2.Přehodnoťte úlohu středního managementu 3.Odstraňte byrokratická pravidla a ponižující podmínky 13

4. UČIT SE MILOVAT ZMĚNY: NOVÉ CHÁPÁNÍ VEDENÍ LIDÍ NA VŠECH ÚROVNÍCH 1/4 Řídící premisa Učte se z paradoxů 14

4. UČIT SE MILOVAT ZMĚNY: NOVÉ CHÁPÁNÍ VEDENÍ LIDÍ NA VŠECH ÚROVNÍCH 2/4 Tři nástroje pro určení směru 1.Stanovte inspirující vizi 2.Řiďte příkladem 3.Provozujte „viditelný“ management 15

4. UČIT SE MILOVAT ZMĚNY: NOVÉ CHÁPÁNÍ VEDENÍ LIDÍ NA VŠECH ÚROVNÍCH 134 Vedení s vyššími pravomocemi pracovníků 1.Buďte vnímavý (víc poslouchejte) 2.Věnujte se pracovníkům první linie 3.Delegujte 4.Prosazujte „horizontální“ management vytlačováním byrokracie 16

4. UČIT SE MILOVAT ZMĚNY: NOVÉ CHÁPÁNÍ VEDENÍ LIDÍ NA VŠECH ÚROVNÍCH 4/4 Základ vedení jako láska ke změnám 1.Hodnoťte každého podle jeho vztahu ke změnám 2.Vytvářejte cit pro urgentnost 17

5. VYBUDOVÁNÍ SYSTÉMU DO „NA HLAVU“ POSTAVENÝ SVĚT 1/3 Řídící premisa Měřte, co je důležité 18

5. VYBUDOVÁNÍ SYSTÉMU DO „NA HLAVU“ POSTAVENÝ SVĚT 2/3 Přehodnocení systémových metod kontroly a rozhodování 1.Přehodnoťte hlavní kontrolní metody 2.Decentralizujte informace, pravomoci a strategické plánování 19

5. VYBUDOVÁNÍ SYSTÉMU DO „NA HLAVU“ POSTAVENÝ SVĚT 3/3 Založení důvěry k systémům 1.Stanovte stabilní cíle 2.Vyžadujte totální integritu 20

Správná aplikace: dosažení 80% zisku při zapojení 20% trhu 21

Podniková kultura 22

Důležitost podnikové kultury Podniková kultura je systém chápání hodnot (co je důležité) a víry (co působí, aby se věci vykonávaly), které v interakci se zaměstnanci podniku, organizační strukturou a řídicím systémem vytvářejí normy chování (způsob, jak věci vykonáváme) 23

Jak se projevuje podniková kultura Jak se manažeři a jednotliví zaměstnanci nebo jejich skupiny chovají v souvislosti s podnikem. Jinými slovy to znamená "způsob, jak se zde věci dělají". Kultura ovlivňuje chování ve třech oblastech: Podnikové hodnoty - víra v to, co je pro podnik nejlepší nebo dobré a co by se mělo v podniku udělat. Tato víra je vyjádřena dvěma způsoby - cíli a způsoby, jak je dosáhnout. Podnikové klima - pracovní atmosféra podniku, jak ji pociťují zaměstnanci. To určuje, jaké mají lidé pocity a reakce vůči charakteristikám a kvalitě podnikové kultury a jejím hodnotám. Manažerský styl - způsob, jak manažeři využívají svoji autoritu. Mohou být autokratičtí, demokratičtí, tvrdí nebo měkcí, formální či neformální. 24

Čtyři základní druhy manažerů 1.Řemeslník - Nezávislý profesionál, jehož vášní je kvalita a zlepšování věcí. 2.Džunglový bojovník - Po moci hladovějící dravec, kterému dělá dobře, když se ho ostatní bojí. Selže v případech, když úspěch závisí na týmové práci. 3.Muž podniku - Zdvořilý, loajální kariérista, který věří ve výkonnost a lidi, ale touží po jistotě více než po úspěchu. 4.Moderní hráč - Rychle se vyvíjející pružný vítěz, který má rád změny. Soutěží pro potěšení ze soutěže a pro vzrušující pocit z vítězství. 25

Ideální typ manažera tvořivý hráč lev se srdcem - který je flexibilní natolik, aby se choval přiměreně v různých situacích, a zároveň je mentálně dostatečně tvrdý i schopný projevit soucit. 26

Přijatý styl řízení Záleží na úrovni osobních postojů, ale zároveň i na míře uplatnění leadershipu /vedení lidí/, a to zejména u vrcholového vedení. Ředitel svým chováním zásadním způsobem ovlivňuje manažerský styl v celém podniku. 27

Manažerský styl, který povzbuzuje k odpovědnosti a kooperaci, tíhne k demokratické formě přátelství, neformálnosti a otevřenosti. To však neznamená, že nedokáže být tvrdý, přímý a rozhodný, když to okolnosti vyžadují. 28

Závažnost podnikové kultury rozhoduje, jak organizovat lidi v podniku nebo jak je řídit, motivovat, rozvíjet, odměňovat nebo s nimi komunikovat. program změny podnikové kultury bude žádoucí, jestliže chybné předpoklady vytvořily neúčinnou kulturu, která negativně ovlivňuje výkonnost 29

Důvody pro rozsáhlou změnu kultury 1.Váš podnik má silné hodnoty, které již nejsou v souladu s měnícím se prostředím. 2.Váš obor je vysoce soutěživý a vyvíjí se závratnou rychlostí. 3.Váš podnik je průměrný nebo horší než průměrný. 4.Váš podnik se chystá připojit k jiným velkým podnikům. 5.Váš podnik je malý, ale rychle roste. 30

Změna kultury nebo posilovací program 1/3 1.Z analýzy předpokladů, hodnot, klimatu a manažerského stylu je nutno vytipovat posilovací program. 2.Stále je nutno mít na paměti, že změna podnikové kultury je obtížná, bolestivá a zdlouhavá. 3.Neočekávejte rychlé výsledky. 4.Zásadní změny trvají léta. 5.Předpokládejte odpor vůči změnám. 6.Předpoklady a hodnoty podnikové kultury jsou obyčejně hluboce zakořeněny a lidé se jich nevzdávají snadno. 31

Změna kultury nebo posilovací program 2/3 1.Nemůžete vydat řád nové podnikové kultury v podobě podnikových hodnot a očekávat, že lidé se jimi začnou okamžitě řídit. 2.Musí být přesvědčení, že mají skutečnou hodnotu a že nepoškodí jejich vlastní pozice v podniku. 32

Změna kultury nebo posilovací program 3/3 Existují dva způsoby, jak odstartovat změnu. 1. První způsob se zabývá různým projevem kultury v obecném smyslu a umožňuje vznik částečných programů. 2.Druhý přístup je určen pro přímý postup v jedné nebo několika specifických oblastech po definování cíle - jakou změnu a proč. Použijte obecný přístup, když musíte učinit hlubší změnu. 33

Děkuji za pozornost 34