VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Advertisements

Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Průmyslová střední škola Letohrad
Kvalifikace v praxi Bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
středisko teoretické výuky Nové Město n. Mor Odloučené pracoviště
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Střední škola obchodu a služeb Jihlava
Studijní obor L/01Mechanik seřizovač Střední vzdělání s maturitní zkouškou Délka studia 4 roky Denní forma vzdělávání.
Dokumentace k zajištění BOZP
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Odborná způsobilost v elektrotechnice dle Vyhl. 50/1978 Sb.
Úvod do předmětu Technologie
Základní údaje: Délka přípravy:4 roky Studijní obor je určen pro:hochy a dívky s úspěšně ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:maturitní.
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
 zaměření: Silniční vozidla  Tento obor je zařazen mezi technické obory  Je určen pro chlapce i dívky, kteří se zajímají o automobily, jejich konstrukci,
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Název projektu: Aktivizační a vzdělávací centrum Období řešení projektu: –
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Tematická oblast Autor Ročník Obor Anotace.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola Bučovice, Školní 711 Číslo a název operačního.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
„Vybudování centra vzdělávání pro nové i stávající technické obory“ MIEZB.
ELEKTROTECHNIK MATERIÁL VZNIKL VE SPOLUPRÁCI SPŠ OSTROV A ZŠ KARLOVY VARY, TRUHLÁŘSKÁ 19, PŘÍSP.ORG. POUŽITÉ FOTOGRAFIE JSOU VYTVOŘENY PRACOVNÍKY SPŠ OSTROV.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
z pohledu ČSN norem a PNE norem
Opravář zemědělských strojů
Elektrotechnik Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Jana A. Komenského 540 Použité fotografie.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Šaratice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_ODBORNÁ.
Poděbradská 93, Pardubice Tel: Vypracoval: Lukáš Nekola V rámci předmětu: Technologie.
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
Dokumentace k zajištění BOZP
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
1. června Příklad dobré praxe Začlenění rozšířeného vstupního školení řidičů do výuky.
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
 Jedna z největších škol Karlovarského kraje  Více jak 1000 žáků a 100 zaměstnanců  11 maturitních oborů  11 učebních oborů 
VY_52_INOVACE_05_04_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Využití elektrických točivých strojů v podmínkách hlubinného dolu.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
VY_52_INOVACE_05_11_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Zásady bezpečnosti v elektrotechnice
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Aktuální údaje NSK SR pro energetiku
elektrotechnických měření
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
ENERGETICKÁ MATURITA 2016 PROVOZOVÁNÍ SÍTÍ VN PRÁCE POD NAPĚTÍM – PPN
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTRICKÁ MĚŘENÍ Praktická měření Elektrikář – 2 ročník
Silnoproudá elektrotechnika
PHmax ve středním vzdělávání
ENERGETICKÁ MATURITA 2017 PROVOZOVÁNÍ SÍTÍ VN PRÁCE POD NAPĚTÍM – PPN
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934.
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Bakalářský studijní program Elektroenergetika Garant : doc. Ing
Silnoproudá elektrotechnika
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Setkání kariérových poradců
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Aplikovaná elektronika
Transkript prezentace:

VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,   VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934

Název ŠVP: 26-51-H/02 elektrikář - silnoproud LLLll Základní údaje: Délka přípravy: 3 roky Učební obor je určen pro: hochy a dívky s ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy: závěrečná zkouška (výuční list) Poskytované vzdělání: střední vzdělání s výučním listem Přijímací zkoušky: ne Zdravotní způsobilost žáka ke studiu zvoleného oboru posoudí příslušný lékař dle nařízení vlády č. 224/2007 Možnosti dalšího studia Absolvent učebního oboru může pokračovat přímo na naší škole v nástavbovém studiu 64-41-L/51 Podnikání, které je zaměřeno na přípravu pro podnikatelskou činnost, vedení živnosti a je zakončeno maturitní zkouškou. Toto studium je denní (trvá 2 roky) nebo večerní (trvá 3 roky).

Uplatnění absolventa: Absolvent oboru je středoškolsky vzdělaný odborník se vzděláním odborným i všeobecným. Po absolvování nástupní praxe a přiměřené době zapracování je připraven k výkonu náročných dělnických činností. Absolvent se uplatní při výkonu povolání elektrikář, elektromechanik, opravář v energetice, provozní elektrikář železniční dopravy, elektromontér rozvodných sítí, montér elektrotechnických zařízení budov – stavební elektrikář v energetice, provozní elektrikář železniční dopravy, elektromontér rozvodných sítí, montér elektrotechnických zařízení budov – stavební elektrikář a v celé řadě dalších zaměření, které má škola možnost ve vzdělávacích cyklech realizovat s ohledem na požadavky trhu práce. Po zvýšení kvalifikace může zastávat funkce technicko-hospodářských pracovníků. Může se uplatnit v samostatném podnikání v oblasti montáže, údržby, oprav a revize elektrických zařízení. Praktická výuka se po týdnu střídá s teoretickou výukou. Odborný výcvik vykonávají žáci v dobře vybavených školních dílnách a ve třetím ročníku též na pracovištích různých firem

Žáci jsou připravováni:   Žáci jsou připravováni: Provádět montážní, opravárenské a údržbářské práce na elektrických zařízeních pod odborným dohledem v souladu s požadavky BOZP a s vyhláškou o odborné způsobilosti v elektrotechnice, tzn. aby absolventi: využívali technické poznatky z oblasti úpravy, zpracování a užití rozličných materiálů v elektrikářské praxi; rozuměli technickým principům výroby a rozvodu elektrické energie; rozlišovali při práci různá bezpečnostní a kvalitativní specifika pro nízké, vysoké a velmi vysoké napěťové a výkonové úrovně; zabezpečovali před započetím práce na elektrickém zařízení pracoviště s ohledem na úroveň elektrického připojení k rozvodům vysokého nebo nízkého napětí; připevňovali, instalovali a propojovali jednotlivé části elektrické sítě včetně síťových prvků, kontrolovali instalaci; zhotovovali kabelové přípojky, pokládali kabely; montovali a připojovali rozvodné skříně, koncovky, přípojky a odbočky, popřípadě lokalizovali možné vzniklé závady na provedené instalaci; zapojovali, uváděli do provozu, diagnostikovali a opravovali s pomocí technické dokumentace elektrotechnické obvody nebo zařízení s pasivními i aktivními součástkami a integrovanými obvody, rozlišovali druhy točivých elektrických strojů, na základě diagnostikovaných hodnot prováděli opravu stroje, včetně řídící či regulační části; b) Provádět elektrotechnická měření a vyhodnocovat naměřené výsledky, tzn. aby absolventi: volili nejvhodnější měřicí metodu pro měření na elektrotechnických a elektronických zařízeních; navrhovali a dokázali realizovat vhodný měřicí obvod; vyhodnocovali naměřené hodnoty účelově pro kontrolu, diagnostiku, odstraňování závad, pro uvádění zařízení do provozu, jeho seřízení a provozní nastavení. c) Používat technickou dokumentaci, tzn. aby absolventi: znali různé druhy technické a elektrotechnické dokumentace, rozuměli této dokumentaci, tj. rozuměli údajům na elektrotechnických, strojních a stavebních výkresech; schematicky zobrazovali prvky a obvody elektrických a elektronických přístrojů a zařízení; d) Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, tzn. aby absolventi: znali a dodržovali základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence; byli vybaveni vědomostmi o zásadách poskytování první pomoci při náhlém onemocnění nebo úrazu a dokázali první pomoc sami poskytnout.

Elektrikář - silnoproud Vyučované předměty Elektrikář - silnoproud Předměty všeobecné Předměty odborné Český jazyk Informační a komunikační technologie Cizí jazyk Ekonomika a finance Občanská nauka Elektrotechnika Fyzika Měření Základy ekologie a chemie Technologie Matematika Rozvody a užití elektrické energie Literární a estetická výchova Odborný výcvik Tělesná Výchova

1. ročník seznámení s pracovištěm a školním řádem, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, protipožární předpisy; základy ručního zpracování kovů; základy strojního obrábění; jednoduché elektrotechnické a instalační práce;

2. ročník výroba, montáž, demontáž a opravy částí nebo celků mechanismů elektrických zařízení elektromontážní práce výroba, montáž, demontáž a opravy elektrických strojů a přístrojů

3. ročník rozdělení pracovníků dle el. kvalifikace bezpečné a dotykové napětí osvětlovací prvky zapojení tepelných spotřebičů rozdělení transformátorů a motorů ochrana zemněním a nulováním spouštění a zapojení motorů schéma zapojení a el. značky spouštění motorů pomocí stykače rozdělení pojistek a jističů chrániče a spouštěče tranzistory, tyristory, hradla

Proudové chrániče, ochrana proti přepětí

JEDNOTNÉ ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÝCH ZKOUŠEK Závěrečné zkoušky JEDNOTNÉ ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÝCH ZKOUŠEK Reforma závěrečných zkoušek má podobně jako u maturit zvýšit jejich úroveň, prestiž a vzájemnou srovnatelnost. Nová závěrečná zkouška je založená na tom, že školy vyučující stejný obor provádějí závěrečné zkoušky podle jednotného zadání. Významným rysem nové závěrečné zkoušky je širší spolupráce škol s odborníky z praxe. Odborníci z praxe se účastní realizace závěrečné zkoušky na školách jako členové zkušební komise.