Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROČ SE UČÍM FYZIKU? O čem fyzika je?
Advertisements

7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Fyzika – přírodní věda (z řečtiny)
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Fyzika Účinky síly.
MECHANIKA.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Síla a její měření.
01 Úvodní pojmy Mgr. Ladislav Dvořák PdF MU, Brno.
Smykové tření, valivé tření a odpor prostředí
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Fyzika první učební obory
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Co nás obklopuje?.
Látka a těleso.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Kateřina Novotná, 3.A.  Jev, při kterém dochází ke změně magnetických vlastností látky vlivem působení vnějšího magnetického pole.  Projevuje se u feromagnetických.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8.,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Tíhová síla a těžiště ZŠ Velké Březno.
Rychlost a měření rychlosti
Digitální učební materiál
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Výpisky z fyziky − 6. ročník
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Mechanika I - Kinematika
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Mechanika a kontinuum NAFY001
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Teplo ZŠ Velké Březno.
DiFy - P , Fyzika jako vyučovací předmět RVP a ŠVP Časová dotace pro fyziku na ZŠ Význam fyziky pro všeobecné vzdělání.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Úvod do učiva Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Úvod do fyziky SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
F YZIKA …aneb proč se to mám vůbec učit?! máme to v rozvrhu hodin rozhodlo o tom ministerstvo školství nařídil to pan ředitel s panem školníkem mohli.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
vektorová fyzikální veličina vyjadřuje míru vzájemného působení dvou těles Účinky: a)statické b) dynamické měří se siloměrem je příčinou pohybu.
POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA. Okolní svět vnímáme smysly vysvětlujeme rozumem necháváme působit na sebe ovlivňujeme svou činností 1/8.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_SÍLA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Fyzika – vybrané kapitoly
ÚVOD DO FYZIKY.
VLASTNOSTI PEVNÝCH LÁTEK
Z čeho se tělesa skládají
Molekulová fyzika a termika
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
GRAVITACE. GRAVITACE Jak se gravitace projevuje tělesa puštěná z výšky nad zemí padají dolů kolem naší Země obíhá Měsíc a nikam neodletí planety naší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Co nás obklopuje?.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
FYZIKA Čím se budeme další čtyři roky zabývat?
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MECHANIKA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Fyzika 6. ročník
Částicové složení látek
POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA.
Těleso a látka Podívej se kolem sebe. Jmenuj věci, které nás obklopují. Věci se odlišují v mnoha vlastnostech, jakými jsou např. barva, velikost, tvrdost,
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Transkript prezentace:

Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je? Zapiš si! Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?

O co jde fyzikům? Abychom náš svět pochopili Výsledky aplikovaného fyzikálního výzkumu mají lidem umožnit snadněji žít Pojmy: rentgen, počítače, lasery, prostředky komunikace...

Kde všude jsou fyzikální jevy (poznatky, které popisuje a vysvětluje fyzika) Mobil Televize Zvonek Telefon Blesk Fáze měsíce Magnet Dynamit Mraznička Tání ledu Atomová bomba Jaderná elektrárna Duha

O čem se budeme učit O složení látek a jejich vlastnostech O měření fyzikálních veličin O pohybech O silách O elektřině a magnetismu O teple, světle a zvuku O vesmíru

Co zkoumá fyzika? vlastnosti těles změny těles příčiny těchto změn Zapiš si! vlastnosti těles změny těles příčiny těchto změn Tělesa mohou z různých příčin měnit svou velikost, tvar i polohu, mohou se pohybovat.