Skrytý význam barev Střední odborná škola a Střední odborné učiliště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální sítě Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Absolutní majetková práva
Lidské zdraví a potrava - pokračování
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Laswellův komunikační model
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Vliv barev na psychiku člověka
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6. – 9.
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Administrativní styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Historie České televize
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Rozbor neuměleckého textu
Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykověda a její disciplíny
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tvoření slov - pravopis
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Podprahové vnímání barev
Vliv hudby na nakupování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody tiskové reklamy
Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Na koho cílí titulní strany časopisů pro muže Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Formáty TV reklamy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Ad Awareness Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TV Share Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník AUTOR: Mgr. Veronika Černá NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: Zmrzlina – dělení desetinných čísel přirozeným.
Teplé a studené barvy Název školy
M A G I E B A R E V.
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Psychické procesy - vnímání
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Psychologické působení barev
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Transkript prezentace:

Skrytý význam barev Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz Skrytý význam barev

Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_07_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_07_MEV Téma Skrytý význam barev Anotace Žák se seznámí s významem a symbolikou barev včetně jejich využití v marketingu. Klíčová slova Mediální výchova, barvy, marketing, symbol, logo Cílová skupina Žák maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby 18.2. 2013 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0557 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 5. snímek: schéma - výklad učitele + diskuse 6. – 22. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad 23. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) 24. snímek: obrázek - diskuse Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

Příklady účinku barev v marketingu Když se plechovka zázvorového piva bez cukru Canada Dry změnila z červené na zelenou a bílou, tržby se zvedly o více než 25%. Natřením telefonních automatů nažluto dosáhla firma Nynex většího počtu volajících. Studie ukázaly, že v oblasti hracích automatů tmavé barvy jako černá, červená, fialová a modrá přitáhnou pozornost hráčů na delší dobu.

ŽLUTÁ Význam: povzbuzující, uvolňující, veselá, harmonie, symbol plnosti života ale i ohlašování stáří (v přírodě na podzim také plody, květy a listy žloutnou) Působení: pocit o 2°C vyšší teploty, zahřívá, podporuje chápavost, schopnost kontaktu, pozitivně působí na paměť, podporuje chuť poznávat nové věci Zajímavost: Rádi ji mají lidé plní nadějí a očekávání. Na nešťastné “beznadějné” jedince žlutá působí pokrytecky. Odmítání žluté prozrazuje zklamání, nedůvěru v budoucnost.

ŽLUTÁ V MARKETINGU Používá se k přilákání zákazníků, a to hlavně v kombinaci s černou. Označuje nízké ceny. Hodí se k výrobkům spojeným s kukuřicí, citrony a opalovacími krémy.

ČERVENÁ Význam: energická, prudká, sebevědomá, výstražná, často spojovaná s láskou, ohněm, krví, nebezpečím, změnami, postupem vpřed, zdoláváním nesnází a dobyvačností Působení: dodání energie, zpozornění, povzbuzení aktivity a myšlení, dodání chuti k jídlu, povzbuzení emocí (někdy až rozčilenost, agrese) a chuti do života,  stupňování zážitků, člověk je hovornější a snaživější Zajímavost: Přednost jí dávají lidé sebevědomí, cílevědomí, tvořiví, ale také pruďasové a se sklony k násilí. Odmítání červené může být znakem nedostatku sil a vyčerpanosti, pasivity. 

ČERVENÁ V MARKETINGU Na věcech přinášejících pocit mužnosti – sportovní auta, cigarety. Jsou kupovány impulzivně - čokolády, sladkosti. Na něco upozorňují, před něčím varují. Fastfoody - červená nutí zákazníky spěchat, zvyšuje tak celkový počet obsloužených zákazníků.

ORANŽOVÁ Význam: radostná, slavnostní, optimistická, často spojovaná se sluncem, teplem, zlatem a bohatstvím, úrodou, ale také rozčilením, symbol sebedůvěry a nadšení Působení: dodání energie, zpozornění, povzbuzení aktivity a myšlení, dodání chuti k jídlu, povzbuzení emocí (někdy až rozčilenost, agrese), pomáhá proti špatné náladě i depresím, nespokojenosti, pesimismu

ORANŽOVÁ V MARKETINGU Webdesign

MODRÁ Význam: uvolnění, rovnováha, soulad, uspokojení, klid, mír, barva touhy i víry, věrnosti, oddanosti i tradice, barva vody, nebe i vzduchu Působení: zlepšuje vnímání, uklidňuje, ochlazuje, zlepšuje intuici a dojmy Zajímavost: Rádi ji mají lidé s bohatým vnitřním životem, romantikové a introverti. Nevyhledávají ji naopak ti, kteří nejsou spokojeni se současnými vztahy.

MODRÁ V MARKETINGU Mražené produkty Minerální vody Barva věrnosti, loajality (viz modré uniformy), stálosti, moudrosti, důvěry (proto ji hojně využívají banky a pojišťovny)

ZELENÁ Význam: barva přírody a vegetace, symbol růstu, nového začátku a hojnosti, života, ale také zlých bytostí a duchů (představa mimozemšťanů, vodník…) Působení: uklidňuje nervy, posiluje smysly, pocit klidu a zotavení, vzbuzuje důvěru Zajímavost: Zelené dává přednost ten, který se jen tak nezalekne překážek a umí si stát na svém, ten kdo pečuje o druhé nebo je má sklony ovládat, touží po obdivu a uznání. Odmítají ji lidé originální nebo vnitřně nejistí. Za nesympatickou ji často označují lidé trpící srdečními chorobami.

ZELENÁ V MARKETINGU Na obaly konzervované zeleniny Potravinové výrobky nesoucí zelené schéma působí jako méně tučné, méně kalorické a s vyšším obsahem bílkovin.

ČERNÁ Význam: smutek, ztráta, beznaděj, konečné rozhodnutí, barva smrti a opuštěnosti, tmy a tajemna, ale také protestu a vzdoru, plodnosti země, je to barva smutku i slavnosti Působení: ve velkém množství může navodit sklíčenost a špatnou náladu, zhoršit tělesný i duševní pohodu člověka

ČERNÁ V MARKETINGU Luxus Elegance Auta Oblečení

HNĚDÁ Význam: barva země a mateřství, potřeba bezpečí, tepla, spojována s představou tělesných požitků a s  touhou po klidném, s přírodou spojeném životě, stabilita, růst Působení: odříkání, nevyhledávání změn, zdrženlivost, ale i ochota Zajímavost: Rádi ji mají lidé toužící po vlastním pohodlí, ale také lidé vyčerpaní toužící po odpočinku. Ti, kteří chtějí být výjimeční a chtějí se lišit, jí pohrdají.

HNĚDÁ V MARKETINGU Na výrobky pro muže

BÍLÁ V MARKETINGU Bílá ve své jasnosti navozuje pocit ticha a chladu. (Viděli jste ve filmech malé místnosti, do nichž zavírali psychicky narušené osoby?) Ve velkém množství oslňuje. Barva, která navozuje pocit prázdnoty, ale která však skoro přetéká možnostmi. Mezi nejčastější symboliku bílé patří čistota, dokonalost, módnost, nevinnost, mládí, klid, mír. Ve společnosti s modrou přetéká čistotou. Velmi často bílou vídáváme ve spojení s jinými barvami, neboť ostatním barvám dodává na hloubce a sytosti.

RŮŽOVÁ Význam: láska, náklonnost, něžnost, jemnost, oddanost, zdrženlivá elegance, volnost, energie Působení: slavnostní nálada, něžnost, sentimentální cítění, zvyšuje chuť na sladké, může narušovat vztah k realitě a odvracet od řešení problémů („vidět svět skrz růžové brýle”)

RŮŽOVÁ V MARKETINGU Na výrobky pro ženy Není vhodná pro muže

Test Jakou barvu ve svém logu používá Ferrari? Oranžová Modrá Žlutá

Zdroje a citace Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. AUTOR NEUVEDEN. www.mediaguru.cz [online]. [cit. 18.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.mediaguru.cz/wp-content/uploads/2012/01/BarevneSpektrum1.jpg AUTOR NEUVEDEN. http://www.autodoplnky.cz/ [online]. [cit. 18.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.autodoplnky.cz/picture/automobilky/ferrari/ferrari-logo-big.jpg