Spojuje lidi, kteří chtějí rozumět svým financím Michal Jaroň PEM 1.ročník MVŠO 2011/2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Advertisements

ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Bankovky Bankovka, neboli cenný papír s určitou peněžní částkou je bezúročný platební prostředek, vydávaný centrální bankou.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.4.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Znamená přírůstek nebo úbytek peněz za jedno účetní období
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
PASIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 26.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vychytávky s hypotékou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTÍ
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
INTERNATIONAL BANK BANKOVNICTVÍ- PORADENSTVÍ-INVESTICE.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_94 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Základní pojmy Je NPV důležité? Základy úrokového.
Materiál pro výukovou oporu zpracovanou v rámci projektu Informační technologie proti bariérám ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_19 Název materiáluDluhy AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.
EKONOMICKÁ, FINANČNÍ, PRÁVNÍ A INSOLVENČNÍ ANDRAGOGIKA URČENÁ LEKTORŮM, PORADCŮM A DALŠÍM ÚČASTNÍKŮM VZDĚLÁVÁNÍ – CZ. 1.07/3.2.11/ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Finanční gramotnost Rozpočtová gramotnost
finanční vzdělávání dětí
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Moderní škola
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Aktiva a pasiva podniku
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
FINANČNÍ GRAMOTNOST PASIVA ZŠ HEJNICE Z. Hyxa.
ÚVOD DO OBECNÉ EKONOMIE Proč se tím vůbec zabývat?
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
Státní rozpočet je plán finančního hospodaření státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Cash Flow cv..
Transkript prezentace:

Spojuje lidi, kteří chtějí rozumět svým financím Michal Jaroň PEM 1.ročník MVŠO 2011/2012

 O penězích, sexu, politice a náboženství se nemluví!  Kde se to naučit?  Proč máme krizi?  Kdo se o mě v životě a v důchodu postará?  Jsou peníze důležité?  Jaká je láska 3 dny před výplatou?  Jak být svobodný, když jsem finančně závislý?  O penězích, sexu, politice a náboženství se nemluví!  Kde se to naučit?  Proč máme krizi?  Kdo se o mě v životě a v důchodu postará?  Jsou peníze důležité?  Jaká je láska 3 dny před výplatou?  Jak být svobodný, když jsem finančně závislý?

1. Spotřebitelé – co vydělají utratí 2. Dlužníci – utratí víc, než vydělají 3. Zodpovědní – vytváří rezervy a pečují o ně 1. Spotřebitelé – co vydělají utratí 2. Dlužníci – utratí víc, než vydělají 3. Zodpovědní – vytváří rezervy a pečují o ně

 Zlaté pravidlo hospodaření s penězi  Hleď si svého  Zlaté pravidlo hospodaření s penězi  Hleď si svého 10 – 30%

 Americký podnikatel a investor  Spisovatel, Rich dad, poor dad  Prodal přes 26 milionů knih  Jeden ze světově nejrespektova- nějších podnikatelů a motivačních spisovatelů  3 knihy bestsellery The Wall Street Journal, USA Today a New York Times  6xrvo 6xrvo  Americký podnikatel a investor  Spisovatel, Rich dad, poor dad  Prodal přes 26 milionů knih  Jeden ze světově nejrespektova- nějších podnikatelů a motivačních spisovatelů  3 knihy bestsellery The Wall Street Journal, USA Today a New York Times  6xrvo 6xrvo

 Aktiva – vkládají peníze do vaší kapsy  Výplata  Nájem  Zisk z podnikání  Dividendy, zisky z dluhopisů  Auto  Atd…  Aktiva – vkládají peníze do vaší kapsy  Výplata  Nájem  Zisk z podnikání  Dividendy, zisky z dluhopisů  Auto  Atd…

 Pasiva – vytahují peníze z vaší kapsy pryč  Nájem  Hypotéka  Úroky z půjček  Oblečení, jídlo  Auto  Dovolená  Atd…  Pasiva – vytahují peníze z vaší kapsy pryč  Nájem  Hypotéka  Úroky z půjček  Oblečení, jídlo  Auto  Dovolená  Atd…

 Podnik  Akcie  Dluhopisy  Dům  Oblečení  Jídlo  Auto  Lidé neumí rozeznat aktivum od pasiva  Podnik  Akcie  Dluhopisy  Dům  Oblečení  Jídlo  Auto  Lidé neumí rozeznat aktivum od pasiva

 Střední třída

 Bohatí

 ANO!  Pro koho?  Pro banku!  ANO!  Pro koho?  Pro banku!

1. Rozstříhám všechny kreditky 2. Oddělím 3/10 svého příjmu v momentu výplaty 3. 3/10 rozdělím: 1. Jedna část na placení úroků (zamezení pokut) 2. Druhá část splácí jeden dluh (jistinu) 4. Takto pokračuji, dokud nesplatím vše 5. Vše splaceno => 3/10 odkládám a investuji 1. Rozstříhám všechny kreditky 2. Oddělím 3/10 svého příjmu v momentu výplaty 3. 3/10 rozdělím: 1. Jedna část na placení úroků (zamezení pokut) 2. Druhá část splácí jeden dluh (jistinu) 4. Takto pokračuji, dokud nesplatím vše 5. Vše splaceno => 3/10 odkládám a investuji

 Dobrý dluh = bohatnu já!  Zisk z investice je vyšší, než úrok dluhu  Špatný dluh = bohatnou na mě!  Kopím pasivum na dluh – nejhorší možnost.  Dobrý dluh = bohatnu já!  Zisk z investice je vyšší, než úrok dluhu  Špatný dluh = bohatnou na mě!  Kopím pasivum na dluh – nejhorší možnost.

 Sestavit si vlastní výsledovku  Kupovat aktiva!  Přemýšlet!  Sestavit si vlastní výsledovku  Kupovat aktiva!  Přemýšlet!

 Organizace lidí, kteří mají společný zájmy  Zájem bohatnout  Zájem profesně růst  Organizace lidí, kteří mají společný zájmy  Zájem bohatnout  Zájem profesně růst

 Dozvím se věc, kterou ve škole neučí:  Jak zacházet s penězi  Navážu kontakty s podnikatelským prostředím (exkurze, besedy, přímá spolupráce)  Potkám lidi se stejným zájmem  Porostu na projektech pod vedením úspěšných podnikatelů  Dozvím se věc, kterou ve škole neučí:  Jak zacházet s penězi  Navážu kontakty s podnikatelským prostředím (exkurze, besedy, přímá spolupráce)  Potkám lidi se stejným zájmem  Porostu na projektech pod vedením úspěšných podnikatelů

 Seznámíme se s pravidly  Začínáme hrát  Učíme se přemýšlet jako bohatí  Spolupracujeme  Soutěžíme  Bavíme se  Seznámíme se s pravidly  Začínáme hrát  Učíme se přemýšlet jako bohatí  Spolupracujeme  Soutěžíme  Bavíme se

 Přemýšlím v pojmech, ve kterých přemýšlí bohatí  Umím si správně rozvrhnout osobní finance  Chápu co je to cashflow a jak ho využít pro vlastní bohatnutí  Přemýšlím v pojmech, ve kterých přemýšlí bohatí  Umím si správně rozvrhnout osobní finance  Chápu co je to cashflow a jak ho využít pro vlastní bohatnutí

 Zjišťuji jak podnikat nejen v ČR (exkurze)  Získávám zkušenosti od nejúspěšnějších (spolupráce s manažery)  Dokážu získat své vysněné místo (žádosti o práci)  Účastním se mistrovství v Cashflow ČR na VŠE v Praze  Více info na  Zjišťuji jak podnikat nejen v ČR (exkurze)  Získávám zkušenosti od nejúspěšnějších (spolupráce s manažery)  Dokážu získat své vysněné místo (žádosti o práci)  Účastním se mistrovství v Cashflow ČR na VŠE v Praze  Více info na

 Každou středu  Rektorát MVŠO respirko  1) První návštěva ZDARMA  2) příspěvek na pořízení hry 20,- Kč Nebo  3) Jednosemestrální příspěvek 200,- Kč  Každou středu  Rektorát MVŠO respirko  1) První návštěva ZDARMA  2) příspěvek na pořízení hry 20,- Kč Nebo  3) Jednosemestrální příspěvek 200,- Kč Těšíme se na viděnou!