Kombinace K(k,n) = K k (n) k-členné kombinace z n prvků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Kombinatorika a klasická pravděpodobnost
VARIACE Mgr. Hana Križanová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
„EU peníze středním školám“
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
KOMBINACE Mgr. Hana Križanová
Zabývá se různými způsoby výběru prvků z daného souboru.
LIBOROVAČKA MS 2006 Riga, Latvija
Tělesná výchova. Obsah Tělocvična Fitko Sportovní kurz Lyžařský kurz Sportovní den Gymnastické závody Ostatní soutěže.
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
KOMBINATORIKA MINIKABAROTOK Ludmila Ciglerová
PERMUTACE Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Největší společný dělitel
Největší společný dělitel
PLÁŽOVÝ VOLEJBAL.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATI KA1_10 Tematická.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
HrušCup 2008 – pravidla petanque 1. Pétanque se hraje s ocelovými koulemi a s dřevěnou kuličkou zvanou ”košonek.” Hází se z kruhu o průměru cca 50 cm.
Autor: Jana Buršová.  Permutace s opakováním jsou skupiny o n prvcích vybíraných z n prvků, v nichž se mohou prvky opakovat.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MATEMATIKA Variace.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
KOMBINATORIKA Permutace Variace Kombinace
KOMBINATORIKA 2 VARIACE k-té TŘÍDY Z n PRVKŮ S OPAKOVÁNÍM
Hoďme tělem vesnická olympiáda
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Kombinace VY_32_INOVACE_M4r0108 Mgr. Jakub Němec.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
SPORTOVNÍ AREÁL STRUPČICE NEDĚLE 4. ŘÍJNA od hodin TURNAJ V NOHEJBALE TROJIC Startovné 50,-Kč za družstvo Systém bude upřesněn podle počtu přihlášených.
VY_32_INOVACE_69. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_09 Název materiáluKombinatorické.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické úlohy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Odbíjená – základní pravidla
Matematika Variace.
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PERMUTACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
BEACHVOLEJBAL.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Kombinace K(k,n) = K k (n) k-členné kombinace z n prvků

Kombinační číslo Kombinační číslo je definováno pro všechna celá nezáporná čísla n, k, kde

Kombinační číslo Kombinační číslo je definováno pro všechna celá nezáporná čísla n, k, kde

Kombinace K k (n)

k-členné kombinace z n prvků je neuspořádaná k-tice sestavená z těchto prvků tak, že každý se v ní vyskytuje nejvýše jednou

Volejbalového turnaje se účastní 8 družstev. Určete kolik utkání bude sehráno, jestliže a) Turnaj se hraje systémem každý s každým

Volejbalového turnaje se účastní 8 družstev. Určete kolik utkání bude sehráno, jestliže a) Turnaj se hraje systémem každý s každým

Volejbalového turnaje se účastní 8 družstev. Určete kolik utkání bude sehráno, jestliže a) Turnaj se hraje systémem každý s každým

Volejbalového turnaje se účastní 8 družstev. Určete kolik utkání bude sehráno, jestliže a) Turnaj se hraje systémem každý s každým

Volejbalového turnaje se účastní 8 družstev. Určete kolik utkání bude sehráno, jestliže a) Turnaj se hraje systémem každý s každým

b) Družstva se rozlosují do dvou čtyřčlenných skupin, ve kterých bude hrát každý s každým a potom se utkají vítězové skupin o 1.místo a o 3.místo druzí z obou skupin

K 2 (4)

b) Družstva se rozlosují do dvou čtyřčlenných skupin, ve kterých bude hrát každý s každým a potom se utkají vítězové skupin o 1.místo a o 3.místo druzí z obou skupin 2.K 2 (4)

b) Družstva se rozlosují do dvou čtyřčlenných skupin, ve kterých bude hrát každý s každým a potom se utkají vítězové skupin o 1.místo a o 3.místo druzí z obou skupin 2.K 2 (4) + 2

b) Družstva se rozlosují do dvou čtyřčlenných skupin, ve kterých bude hrát každý s každým a potom se utkají vítězové skupin o 1.místo a o 3.místo druzí z obou skupin 2.K 2 (4) + 2 =

b) Družstva se rozlosují do dvou čtyřčlenných skupin, ve kterých bude hrát každý s každým a potom se utkají vítězové skupin o 1.místo a o 3.místo druzí z obou skupin

Lukostřelecký spolek tvořený 10 muži a 5 ženami má vybrat trojici lukostřelců k reprezentaci. Určete počet všech možností

K 3 (15) =

Lukostřelecký spolek tvořený 10 muži a 5 ženami má vybrat trojici lukostřelců k reprezentaci. Určete počet všech možností K 3 (15) =

Lukostřelecký spolek tvořený 10 muži a 5 ženami má vybrat trojici lukostřelců k reprezentaci. Určete počet všech možností K 3 (15) =

Lukostřelecký spolek tvořený 10 muži a 5 ženami má vybrat trojici lukostřelců k reprezentaci. Určete počet všech možností K 3 (15) =

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je právě jedna žena.

K 2 (10)

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je právě jedna žena. 5.K 2 (10)

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je právě jedna žena. 5.K 2 (10) =

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je právě jedna žena. 5.K 2 (10) =

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je právě jedna žena. 5.K 2 (10) =

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je právě jedna žena. 5.K 2 (10) =

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena.

(alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy)

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1 žena …K 2 (10) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1 žena … 5.K 2 (10) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1 žena … 5.K 2 (10) 2 ženy = 1 muž … 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1 žena … 5.K 2 (10) 2 ženy = 1 muž …10.K 2 (5) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1 žena … 5.K 2 (10) 2 ženy = 1 muž …10.K 2 (5) 3 ženy … 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1 žena … 5.K 2 (10) 2 ženy = 1 muž …10.K 2 (5) 3 ženy … K 3 (5) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 5.K 2 (10)+10.K 2 (5)+K 3 (5) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 5.K 2 (10)+10.K 2 (5)+K 3 (5)= 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. (alespoň – tzn. 1, 2 nebo 3 ženy) 1. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. Počet všech možností … 2. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. Počet všech možností …K 3 (15) 2. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. Počet všech možností …K 3 (15) Počet možností jen muži… 2. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. Počet všech možností …K 3 (15) Počet možností jen muži…K 3 (10) 2. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. K 3 (15) - K 3 (10) 2. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. K 3 (15) - K 3 (10)= 2. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. 2. možnost

Dále určete počet možností výběru, ve kterém je alespoň jedna žena. = – = 455 – 120 = možnost