Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní věty stereometrické 2.část
Advertisements

autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Vzájemná poloha dvou rovin- různoběžné
Střední škola stavební Jihlava
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_16 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez jehlanu Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
Základní věty stereometrické 1.část
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzájemná poloha přímky a roviny Autor: Mgr. Svatava.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_18 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečík přímky a roviny Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3.
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vzájemná poloha dvou přímek
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Porovnávání přímek v rovině
VY_32_INOVACE_MAT_VA_14 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez krychle Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Vzájemná poloha přímek, rovin v prostoru.
Digitální učební materiál
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_17 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečnice rovin Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Vzájemná poloha tří rovin
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vzdálenost rovnoběžných rovin
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Vzájemná poloha tří rovin
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami Autor:
Stereometrie Odchylky přímek VY_32_INOVACE_M3r0114 Mgr. Jakub Němec.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha dvou rovin
Stereometrie Řezy hranolu II VY_32_INOVACE_M3r0109 Mgr. Jakub Němec.
Vzdálenost rovnoběžných přímek
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vzájemná poloha dvou rovin
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Vzájemná poloha tří rovin
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Vzájemná poloha přímky a roviny
Bodu a přímky. Dvou přímek.
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Řešení polohových konstrukčních úloh
Průsečík přímky s rovinou
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové základní konstrukční úlohy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Transkript prezentace:

Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování učiva v maturitním ročníku. Krátký výklad slouží k vytvoření představ o vzájemné poloze přímek a rovin. Odkrytí výsledků úloh se ovládá klávesou počítače. Inovace spočívá ve využit interaktivního prostředí. a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování učiva v maturitním ročníku. Krátký výklad slouží k vytvoření představ o vzájemné poloze přímek a rovin. Odkrytí výsledků úloh se ovládá klávesou počítače. Inovace spočívá ve využit interaktivního prostředí.

Výklad je možné rozdělit do několika vyučovacích hodin, v každé hodině věnovat výkladu asi 20 minut. Nutno mít připraven Výklad je možné rozdělit do několika vyučovacích hodin, v každé hodině věnovat výkladu asi 20 minut. Nutno mít připraven i model krychle. i model krychle. Žák musí mít psací a rýsovací potřeby, barevné tužky, příp. papírovou šablonu krychle. Žák musí mít psací a rýsovací potřeby, barevné tužky, příp. papírovou šablonu krychle. Materiál je doplněn pracovním listem Materiál je doplněn pracovním listem k procvičení učiva. k procvičení učiva.

Polohové vlastnosti přímek a rovin

Vzájemná poloha dvou přímek Různoběžné Různoběžné rovnoběžné rovnoběžné - různé - různé - splývající (totožné) - splývající (totožné) mimoběžné mimoběžné

různoběžné přímky - mají společný právě jeden bod (průsečík) Zápis: S a ∩ b nebo {S}= a ∩ b nebo {S}= a ∩ b

rovnoběžné přímky (různé) - nemají společný bod - nemají společný bod a leží v jedné rovině Zápis: a ǁ b, a ≠ b

rovnoběžné přímky (totožné) - všechny body přímek splývají Zápis: a = b

mimoběžné přímky - neleží v jedné rovině

Procvičujte:

Určete vzáj. polohu přímek a, b mimoběžné mimoběžné

Určete vzáj. polohu přímek a, b rovnoběžné rovnoběžné

Určete vzáj. polohu přímek a, b různoběžné různoběžné

Určete vzáj. polohu přímek a, b mimoběžné mimoběžné

Určete vzáj. polohu přímek a, b různoběžné různoběžné

Vzájemná poloha přímky a roviny přímka je s rovinou rovnoběžná přímka je s rovinou rovnoběžná - nemá s rovinou společný žádný bod - nemá s rovinou společný žádný bod - leží v rovině - leží v rovině přímka je různoběžná s rovinou přímka je různoběžná s rovinou

přímka různoběžná s rovinou má s rovinou společný právě jeden bod má s rovinou společný právě jeden bod ( průsečík P) ( průsečík P) Zápis :  a ∩ β Zápis :  a ∩ β

rovnoběžná (neleží v rovině) nemají společný žádný bod nemají společný žádný bod Zápis: a ǁ β, a ∩ β = Ø Zápis: a ǁ β, a ∩ β = Ø

rovnoběžná (leží v rovině) mají všechny body přímky leží v rovině mají všechny body přímky leží v rovině Zápis: a  β Zápis: a  β

Vzájemná poloha dvou rovin rovnoběžné rovnoběžné - různé - různé - totožné - totožné různoběžné různoběžné

rovnoběžné (různé) nemají společný bod nemají společný bod Zápis: α ǁ β, α ≠ β Zápis: α ǁ β, α ≠ β

rovnoběžné (totožné) mají všechny body společné mají všechny body společné Zápis: α = β Zápis: α = β

různoběžné mají společnou přímku (průsečnici r); mají společnou přímku (průsečnici r); Zápis: r = α ∩ β Zápis: r = α ∩ β

Určete průsečnici rovin

Určíme dva různé společné body obou rovin

průsečnicí je přímka UT

Zdroje: POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: Stereometrie. 1. vydání. Praha: Prometheus, ISBN POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: Stereometrie. 1. vydání. Praha: Prometheus, ISBN Archiv autora. Archiv autora.