Různé role zástupce ředitele školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Hodnocení škol a školských zařízení
Ze zástupce ředitelem Mgr. František Rada
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Školní poradenské pracoviště
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
Masarykova základní škola
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Minimální preventivní program školy
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Kariérové poradenství v českém středním školství
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Různé role zástupce ředitele školy Odborná konference nakladatelství Wolters Kluwer ČR ve spolupráci s CŠM PedF UK a Gymnáziem mezinárodních a veřejných vztahů Praha, s. r. o. Praha, 12. února 2014

Zástupce ředitele pro duši dítěte Martina Thumsová

Východiska k ustanovení této pozice podpora duchovního, morálního a společenského rozvoje žáků posílení pozitivní atmosféry ve škole posílení sebevědomí žáků rozvoj dobrého vědomí vlastní identity žáků spoluvytváření bezpečného prostředí formování pozitivního postoje k toleranci, demokracii, respektu ke svobodě projevu

Učitel - - výchovný poradce podle vyhlášky č. 75/2005 Sb., v pl. znění, má v ZŠ a SŠ snížený rozsah přímé pedagogické činnosti následovně: do 150 dětí o 1 hodinu týdně do 250 dětí o 3 hodiny týdně do 550 dětí – 3 hodiny, do 800 dětí – 4 hodiny nad 800 dětí o 5 hodin týdně

Rozsah přímé pedagogické činnosti ZŘ základní škola: 7 – 11 hodin týdně střední škola: 4 – 14 hodin týdně větší časový prostor pro řešení problémů vyšší respekt

Zástupce ředitele pro výchovné záležitosti sleduje vývoj žáka, jeho úspěchy, problémy poskytuje dítěti poradenskou pomoc zajišťuje psychologické služby ve škole dohlíží na vypracování individuálních plánů sleduje vývoj chování ve třídě spolupracuje s týmy učitelů spolupracuje s rodiči jedná s pedagogickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, odborem péče o dítě, v případě potřeby s policií a dalšími institucemi

Další činnosti velmi častá jednání s rodiči, i několikrát týdně evidence žáků se speciálními vzdělávacími potřebami návrhy na personální a finanční zajištění péče o žáky zpracování pololetních hodnocení chování a prospěchu žáků koordinace činnosti pracovních týmů kariérové poradenství …

Neobvyklé postupy denní hlášení zasahuje do volného času dětí žák denně dochází za zástupcem ředitele hodnotí s ním své chování účelné maximálně tři týdny vyloučení z hodiny chování žáka vybočuje ze vzorce chování intaktní skupiny učitel žáka z hodiny vylučuje pro dítě je připraven ve sborovně program oba postupy je potřebné zakotvit do školního řádu (schvaluje školská rada)

Přínosy rozdělení pracovních úkolů ZŘ zástupci mají v řízení všechny pedagogy, znají se navzájem zajišťují plynulou návaznost 1. a 2. stupně koordinují spolupráci pedagogů vytvářejí hodnotící systémy v různých oblastech za celou školu komplexní a kontinuální péče o dítě partnerství pro rodiče

Úskalí další vzdělání zástupce ředitele – poradenství, speciální pedagogika emoční inteligence, zvládání stresu, asertivita náročnost na mentalitu zástupce (učitel 1. vs. 2. stupně) nutnost přesného vymezení kompetencí zvyšuje se finanční potřebnost, zástupci mají na starosti všechny třídy ve škole

Závěr změny ve společnosti by mohly znamenat i změnu zažitých struktur ve škole čas věnovaný dítěti je největší devizou kontinuální péče o dítě vize inkluzivních škol nemůže dobře fungovat bez kvalitního zajištění péče o všechny děti

Děkuji za pozornost. Martina Thumsová Základní škola, Praha 4, Mendelova 550 149 00 Praha 4 – Jižní Město e-mail: m.thumsova@centrum.cz