Silniční dopravce – uživatel a plátce dopravní infrastruktury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Praktické zkušenosti se zaváděním systému GMP+ B4.1
4. železniční balíček 1.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Strategie dopravy MD ČR
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Daňové aktuality Daňové aktuality 14. října 2014 IFA Praha. náměstek ministra financí I. náměstek ministra financí.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
INSTITUT SILNIČNÍ DOPRAVY ČESMAD BOHEMIA
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Vliv zvýšení SD na chování dopravců Vladimír Starosta prezident Sdružení autodopravců ČESMAD BOHEMIA.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Silniční doprava a legislativa
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silnice nebo železnice
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Regulace dopravy ve městech
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Silniční dopravce – uživatel a plátce dopravní infrastruktury Vojtěch Hromíř generální tajemník Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA Luhačovice, 25. září 2014

Dopravce = zákazník Počet subjektů v ČR k 31.12.2013 Výkon v 2013 95 741 koncesí pro silniční dopravu 13 067 eurolicencí Výkon v 2013 9 026 mil.oskm (7 601 mil.oskm - železnice) 42 506 mil.oskm veřejná hromadná doprava ( x 64 650 mil.oskm – individuální) 54 893 mil.tkm (13 965 mil.tkm – železnice) poměr 80 : 20

Dopravní infrastruktura Kvalitní infrastruktura je podmínkou fungující ekonomiky a mobility nákladní doprava zcela závisí na ekonomickém výkonu země (a naopak) funkční propojení, vybavenost, údržba propustnost a jízdní komfort ovlivňuje atraktivitu autobusové dopravy Špatný stav infrastruktury negativně dopadá do ekonomiky dopravní firmy vyšší opotřebení vozidel, vyšší spotřeba delší trasy, povinné přestávky řidiče porovnání se zahraničím

Stav silniční infrastruktury Nedostavěná páteřní síť napojení na Rakousko (Linec, Vídeň) dokončení D8 „sága o D11“ napojení na Polsko (Náchod) napojení na Slovensko (Zlín) alternativní R35 Neuspokojivý stav D1, D3, D47 Chybějící obchvaty měst a obcí

Stav silniční infrastruktury Technický stav mostů snižování povoleného zatížení nemožnost plánování tras pro těžkou dopravu Vybavenost dálnic nedostatek odstavných ploch (R1 !) vybavenost, bezpečnost odpočívek Telematika, informace rezervy v dostupnosti informací o omezeních a snížených parametrech infrastruktury potřebné informace o volných kapacitách odpočívek a jejich vybavenosti (např. projekt ASFINAG)

Financování infrastruktury Silniční daň zvýhodnění novějších vozidel (ok) Spotřební daň z nafty tankování v zahraničí (změna kurzu CZK) pouze 9,1% SD do SFDI (25% ?) Mýto nástroj k výběru peněz (ne regulace) sazbami nelze účinně regulovat volbu trasy, pouze investiční chování (nižší sazby pro nejekologičtější vozidla) podpora hromadné dopravy osob

Mýto Nastavení mýtných sazeb Mýtný systém od roku 2017 dohoda s ministrem V. Bártou (2011-14) požadavky dopravců: přiměřenost sazeb stavu infrastruktury, víceletý výhled (4 roky), preference nejekologičtějších vozidel a autobusů návrh MD na změnu pro rok 2015 – nákl.vozidla - zvýšení o 8 – 9,7% kromě vozidel EEV+EVI, autobusy – zvýšení o 15% (EIII+EIV) a 30% (EV+), zrušení pátečních přirážek, rozšíření slevových pásem Mýtný systém od roku 2017 požadavky dopravců: efektivita výběru = co nejnižší náklady, pouze fiskální funkce, včasná a jasná legislativa, uživatelský komfort (dostupnost služeb, web), spravedlivý enforcement („skokani“, vymáhání od zahraničních dop.)

Odpočívky Nedostatek vhodných odpočívek v ČR Analýza odpočívek nařízení EHS č. 561/2006, bezpečnostní přestávky zákazy jízdy – svátky, neděle, léto – pátky, soboty rušení odpočívek, jejich vybavenost a úklid nevhodné odstavení vozidel na nájezdech či sjezdech srovnávání se zahraničím (větší odstupy, velká kapacita) směrnice EU č. 2008/96/ES o řízení bezpečnosti silniční sítě ukládá povinnost budovat vhodný počet odpočívek Analýza odpočívek CityPlan, 2005, 2007, 2014 cíl: zhodnocení dostatečnosti kapacit odpočívek odpočívky vhodné pro kamiony, umístění, služby, vybavenost, obsazenost ?

Odpočívky Výsledky analýzy fyzický průzkum: trasa D5-D1-D2, Rozvadov – Praha – Brno - Břeclav (oba směry) západ – >východ v pátek, východ – >západ v pondělí, srpen ostatní hlavní tahy (porovnání hustoty provozu s počty odpočívek) Výsledky analýzy celkový zjištěný nedostatek kapacit na D5-D1-D2 v obou směrech je 479 dalších 493 odpočívek chybí na zbývajících hlavních tazích odpočívky jsou rozmístěny nerovnoměrně (Kateřina) nelze počítat s „ideálním obsazováním míst“ nevhodné uspořádání (Humpolec, Jamenský potok)

Odpočívky Na sledovaných páteřních tazích chybí 1 000 parkovacích míst pro nákladní vozidla nad 3,5 t Nejkritičtější situace je na D1 s mnoha zavřenými odpočívkami Kapacity odpočívek jsou nerovnoměrně rozloženy Chybí komplexní, aktuální a dostupné informace o vlastnostech a obsazenosti odpočívek

Děkuji za Vaši pozornost. Vojtěch Hromíř 241 040 168, 731 131 368 vojtech.hromir@cesmad.com