TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

MOCNINY s celým exponentem
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Sčítání celých čísel.
POZNÁMKY ve formátu PDF
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úplné kvadratické rovnice
POZNÁMKY ve formátu PDF
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ČÍSELNÉ MNOŽINY Poznámky se žáky se SPU DOC PDF Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Prezentace.
Vlastnosti sčítání a odčítání
POZNÁMKY ve formátu PDF
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1.přednáška úvod do matematiky
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Celá čísla Násobení.
MOCNINY s přirozeným exponentem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Neúplné kvadratické rovnice
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Nerovnice v podílovém tvaru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NEURČITÝ INTEGRÁL Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Soustava kvadratické a lineární rovnice
POSLOUPNOST Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Racionální čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POZNÁMKY ve formátu PDF
Mocniny s přirozeným mocnitelem
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR ČÍSELNÉ OBORY Mgr. Martina Fainová Poznámky ve formátu PDF

Druhy čísel přirozená čísla celá čísla racionální čísla reálná čísla 1 přirozená čísla -100 2 5 11 -1 celá čísla 108 -1258 racionální čísla -4 -66 reálná čísla komplexní čísla Číselný obor = množina čísel spolu s matem. operacemi

Označení číselných oborů Obor (množina) přirozených čísel N0 celá nezáporná čísla Z Obor (množina) celých čísel Z– celá záporná čísla Q Obor (množina) racionálních čísel R Obor (množina) reálných čísel R+ kladná reálná čísla R– záporná reálná čísla C Obor (množina) komplexních čísel

Cvičení Příklad 1: Zařaďte daná čísla do max. číselného oboru a správně schématicky zapište: Příklad 2: Zapište dané množiny výčtem prvků: A = {x  N; x ≤ 5} B = {x  Z–; x > -6} Příklad 3: Určete, které z násled. množin jsou si rovny: {x  Z; x2 < 5}, {0}, {x  N; x < 0}, N, 0, {x  Z; x = -x}, {x  Z; x >0}, {0; 1; -1; 2; -2}

Základní početní operace: Inverzní početní operace: sčítání součet násobení součin a + b a  b sčítanec činitel Inverzní početní operace: odčítání rozdíl dělení podíl a – b čitatel (dělenec) menšenec menšitel jmenovatel (dělitel)

Vlastnosti početních operací KOMUTATIVNOST sčítání a násobení = libovolná záměna pořadí sčítanců (činitelů) Příklad: 11 + 3 = 3 + 11 nebo 11  3 = 3  11, tj. a + b = b + a nebo ab = ba ASOCIATIVNOST sčítání a násobení = libovolné sdružování (uzávorkování) členů Příklad: (11 + 3) + 7 = 11 + (3 + 7) nebo (7  2)  5 = 7  (2  5) DISTRIBUTIVNOST násobení ke sčítání - násobení součtu = roznásobení každým členem součtu Příklad: 11  (3 + 7) = 11  3 + 11  7, tj. a  (b + c) = ab + ac

Cvičení Příklad 1: Při výpočtu využijte asociativnost a komuta- tivnost sčítání a násobení: 28 + 33 + 7 + 22 28 + 232 + 72 5  327  2 129  4  25 Příklad 2: Využitím distributivnosti vypočítejte: 3  658 + 7  658 4  (252 + 5) Příklad 3: Co nejefektivněji vypočítejte: a) 4  31  25 + 17  32 + 8  465 - 7  32 + 2  465 b) 17  28 + 8  252 – 9  28 + 2  252 + 4  54  25