Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Zvládání stresu ve firmě COMPUSMART Institute of Work, Health & Organisations (I-WHO) University of Nottingham, UK
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení diverzity Mgr. Hana Velíšková, HR specialistka Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Zvládání pracovního stresu ve společnosti SKY Bulk Carriers Management Masters and Mates Union of Greek Merchant Marine
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Audit IT procesů ve FNOL
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Máme spolupracovníky, kteří plní naše vize a odpovídají potřebám společnosti ?
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
ZAMĚSTNÁNÍ RODINA Slučitelnost má mnoho faset Pracovní doba „flexibilní, férová, v zájmu rodiny“  Flexibilní pracovní doba pro rodiče  Částečné úvazky.
Lidé ve službách.
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
marketingové poradenství
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Moderní personalistika
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Personální strategie mezinárodní firmy
11. Time management a řízení týmů Čas jako vzácný statek Týmy – efektivní způsob práce v podniku.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Assessment centrum.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Lidé, procesy, partnerství
Systém managementu 4.
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Případová studie: UNIC-Services Ltd

Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací služby po celém Finsku  Má 16 zaměstnanců a 4 další, kteří pracují dle potřeb firmy

Podrobnější informace o Unic- Services  Průměrný věk pracovníků firmy je cca 35 let a pracujícími jsou většinou ženy  V posledních letech se počet zaměstnanců firmy zvýšil téměř o 40% a její obrat se ztrojnásobil

Stresové faktory (majitel a vedení firmy)  Nejistota týkající se fungování firmy  Obtížná předvídatelnost personálních potřeb (měnící se pracovní zátěž)  Zvýšené nároky zákazníků  Konkurence  Neustálé změny

Stresové faktory (zaměstnanci firmy)  Povaha činnosti firmy  Zákazníci a provozní prostředí  Kompatibilita osobního a profesního života  Nejistota a neustálé potíže spojené s obtížnou možností předvídat  Dlouhá pracovní doba a pracovní cesty

Další stresové faktory  Hrozba fyzického násilí spojená s výkonem práce  Osamocená povaha práce  Pracovní zátěž  Velké množství práce (občas)

Jaké jsou hlavní problémy, se kterými se potýkají malé a střední podniky?

Jak se liší faktory způsobující stres u managementu a u zaměstnanců?

Jakým způsobem mohou zákazníci ovlivnit nárůst pracovního stresu?

Jak může nejistota práce ovlivnit jedince?

Metodika hodnocení rizik a implementace  Projekt rozvoje kvality  Systém řízení kvality ISO 9001:2000 a interní audity zaměřující se na personální otázky  Setkání pracovníků  Osobnostní dotazník (QPS Nordic)  Otevřený dialog v rámci firmy (firemní kultura)

Je firemní kultura důležitá pro hodnocení rizik? Jak?

Jaké jsou výhody porovnávání dotazníku vyplňovaného v pracovní komunitě s dalšími firmami ze stejného oboru?

Prevenční a intervenční techniky  Otevřená komunikace mezi členy personálu  Investice do komunikačního vybavení (mobilní telefony, bezdrátové připojení k internetu)  Interní síť  Role vedoucích týmů (interní podpora)  Organizační struktura

Prevenční a intervenční techniky  Systematicky shromažďovaná interní zpětná vazba  Porady týmů, schůzky zaměstnanců obecně  Personální profil pro každého zaměstnance  Osobní diskuze mezi zaměstnanci a personálním manažerem  Politika flexibility (v plánování dovolených, seskupování dnů volna a státních svátků dohromady pro získání delší doby odpočinku, flexibilní pracovní doba)

Které dobré praktiky pro zvládání pracovního stresu vidíte u způsobu podnikání společnosti Unic-Services?

Které z těchto dobrých praktik by podle Vašeho názoru bylo dobré použít ve Vaší pracovní komunitě?

Proč je podpora od kolegů v situaci pracovního stresu tak důležitá?

Hodnocení procesu zvládání rizik a intervencí  Firma nastavila různé způsoby pro rozpoznání stresových faktorů (diskuze, setkání, zpětná vazba, společně trávený čas, zaručená kvalita práce)  Firmě se podařilo částečně integrovat hodnocení rizik do normálního fungování firmy

Hodnocení procesu zvládání rizik a intervencí  Model neustálého zlepšování fungování firmy rovněž s ohledem na personální otázky  Systém řízení kvality ISO 9001:2000 jako nástroj pro zvládání pracovního stresu

Které ukazatele se používají pro hodnocení pracovního stresu v pracovních komunitách?

Jak lze využít výsledky hodnocení?

Jaký význam má systém řízení kvality pro zaměstnance a jejich schopnost zvládat své pracovní úkoly?

Děkuji Vám za pozornost!