Základní škola Planá nad Lužnicí Hana Vellánová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Efektivnost řídící práce
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Mgr. Jana Palanská.
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Autoevaluační nástroje na naší škole
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Rosteme spolu Občanské sdružení AVE – ZŠ a SŠ v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Setkání s aktéry projektu „MAP ORP Karlovy Vary“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Práva dítěte Výchova k občanství
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
První zkušenosti s evaluací
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Š A B L O N Y II.
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci
MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Základní škola Planá nad Lužnicí Hana Vellánová

Vlastní hodnocení školy Zátěž nebo příležitost ???

Proč dělat vlastní hodnocení, k čemu je užitečné… Nové Nepříjemné Ohrožující Zatěžující Zbytečné …

Proč VH nedělá ředitel sám vize školy a plány rozvoje by měly být sdílené, tedy vzniknout jako společná práce sboru (případně i ostatních zaměstnanců) stejně by mělo probíhat hodnocení, tedy společný pohled na stav školy

Kdo se na něm podílí.. Vedení - odpovědnost Pedagogové – tvůrci Ostatní zaměstnanci – informace Rodiče - informace Děti – informace Zřizovatel - podněty Rada školy - podněty

Rozsah VHŠ – stručně nebo podrobně? Nastavení kritérií bylo pro první hodnocení velmi obtížné velký rozsah hodnocených jevů obtížný výběr podstatného pro rozvoj organizace na čem zjistíme posun – indikátory změny.. Učíme se společně vybírat důležité: - Paretovo pravidlo – 20/80

Příležitost k rozvoji Společná práce Společná odpovědnost Příležitost učit se pro pedagogický sbor Prostor pro přemýšlení o tom, co děláme a jak, co chceme změnit

Nástroje VHŠ Dotazníky Testy (Scio, Kalibro, vlastní..) Pozorování Rozhovory Sebehodnocení učitele Žákovské práce Výsledky přijímacího řízení na SŠ

Další nástroje VHŠ Portfolio školy Vyhodnocování rozvojových plánů Hospitace Rozbory dokumentů Výsledky kontrol Portfolio učitelů Ředitelská schránka

Fáze VHŠ Nastavení kritérií pro jednotlivé oblasti Vybrat to, co je pro naši školu nejdůležitější Co chceme Jak toho můžeme dosáhnout - co k tomu potřebujeme Na čem poznáme, že jsme na správné cestě Jak budeme hodnotit posun (změnu)

Oblast: Personální rozvoj - jak zajistit rozvoj každého zaměstnance – první pokus – 1. hodnocení Co se má stát? Jak to uděláme? Kdy to uděláme? Jak vyhodno- tíme ? Kdy vyhod- notíme? Kdo vyhodnocuje? Vytvořit školní portfolio Vkládat příspěvky podle dohodnutých pravidel v plánu pedagogického rozvoje Podle plánu pedagogického rozvoje Dodržení termínu a obsahu Po ukončení termínu Vedení školy Realizovat návštěvy v hodinách Uskutečnit návštěvy v hodinách učitelé mezi sebou, vedení 1 x ročně Zápis z hodiny Do konce školního roku Učitelé, vedení školy Realizovat společnou dvoudenní akci sboru (vzdělávání a relaxační) Vybrat a objednat vhodné místo a aktivity Konec srpna Zpětná vazba od účastníků Po akci Vedení školy, učitelé

Zkušenosti z prvního hodnocení Nebyla dobře nastavená kritéria Byl velký rozsah hodnocených jevů Nebyli jsme schopni popsat změnu Nedokázali jsme být konkrétní a srozumitelní Kritéria neobsahovala zásadní znaky pro žádanou změnu

K čemu došel ped. sbor při hodnocení na základě vlastních kritérií Kritéria byla nejasná, nedokázali jsme ohodnotit změnu Kritéria obsahovala nedůležité a nepodstatné věci Bylo jich příliš mnoho Hodnocení bylo postavené na subjektivním pocitu – sami učitelé se mnohdy nedokázali shodnout

Výsledek Pedagogové sami zjistili, co je potřeba příště udělat jinak Smířili se s tím, že vlastní hodnocení bude součástí jejich práce Začali více přemýšlet o cílech a možnostech jejich dosažení

Co jsme se naučili Učitelé pracovali v týmu Měli jasně a stručně formulovat naše společné cíle Pojmenovali nejdůležitější věci, na které soustředíme svou pozornost Popsali jak konkrétně dojde ke změně – co uděláme jinak a jak Popsali, na čem změnu poznáme

Rozdíly mezi prvním a druhým hodnocením Mnoho kritérií Obecné formulace Neměřitelné jevy Nesplnitelné úkoly Hodnocení pro hodnocení – jenom splnění povinnosti Výběr nejdůležitéjšího Konkrétní form. Víme na čem poznáme změnu Reálné úkoly SMART Využití hodnocení pro další rozvoj školy

Co se učí ředitel a zástupci Vést učitele k přemýšlení o cílech Rozvíjet dovednost plánování cílů odpovídajících pravidlu SMART Vyhledávání nejdůležitějších věcí pro změnu školy a její rozvoj

Ukázka z vlastního hodnocení Oblast personálního rozvoje

Personální podmínky Co se podařilo Pedagogický sbor se zúčastnil společného vzdělávání mimo školu i ve škole. Témata: Efektivní komunikace, nadané děti a interaktivní tabule. Šest pedagogů ukončilo vzdělávání v projektu Brána jazyků. Někteří učitelé se zúčastnili jednodenních a odpoledních vzdělávacích seminářů dle aktuální nabídky. Všichni učitelé započali s návštěvami svých kolegů ve vyučovacích hodinách

Rezervy: Nebyly využity všechny možnosti k zapojení do dlouhodobého DVPP, především nabídek projektů ESF, ve kterých byla škola zapojena. Část pedagogů má k tomuto vzdělávání negativní postoj a upřednostňují pouze odpolední semináře a kurzy. Jsou více zaměření na obsah předmětů než na proces učení (tedy na faktografické znalosti žáků víc než na dovednost použít a aplikovat je při řešení reálných životních situací). Přesto škola jako organizace patří v oblasti DVPP k nadprůměru v okolních školách.

Úkoly pro následující období DVPP – společné vzdělávání učitelského sboru. Předávání zkušeností v rámci pedagogického kolektivu, předávání si ověřených metod (vzájemné návštěvy v hodinách, spolupráce na projektech) Účast větší části pedagogického sboru na dlouhodobém vzdělávání, dovednost jednotlivců plánovat vlastní rozvojové cíle. Zapojení a využití projektů ESF k ped. rozvoji. Vedení školy uskuteční pracovní rozhovory pro plánování individuálního rozvoje zaměstnanců, vždy 1x ročně.

Na co nezapomenout Stále máme na mysli cíl a smysl naší práce – k čemu nám bude VHŠ užitečné Proč ho děláme – co chceme zjistit Co chceme změnit Jaké jsou priority naší práce Co se sami můžeme naučit Co se mohou naučit naši učitelé

K čemu nám je vlastní hodnocení školy – nastavit cestu k novému cíli

Děkuji za pozornost. a přeji příjemné. a užitečné hledání Děkuji za pozornost a přeji příjemné a užitečné hledání správné cesty Hledejme nové způsoby, nebojme se nezdaru, radujme se z úspěchu Hana Vellánová ZŠ Planá nad Lužnicí