4.PLACHTAŘSKÝ SEMINÁŘ v JABLONNÉM NAD ORLICÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Spisová služba – páteřní systém eGovernmentu v úřadu
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Informační systém krizového řízení kraje
pro všeobecné letectví
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PLK.GŠT.ING Josef OTTA OVL MO
Dokumentace k zajištění BOZP
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Nabízí….. Kupte si !!! L159B je dvoumístný letoun odvozený od L159A primárně navržený pro pokročilý a operační výcvik / zaváděcí výcvik pro stíhací letouny.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Management kontinuity činností organizace
3. Životní cyklus a procesy projektu
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Výsledky průzkumu a náměty pro inovaci předmětu FINANCE Doc. Ing. Mária Režňáková, CSc.
PŘEDNÁŠKA 0. Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
RPS/CSF Budoucnost politiky HSS / Cohesion Policy Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj.
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Personální management
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
GPS – Global Positioning System
LIS pro všeobecné letectví 2015
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pavel Středa 1.ME. -GPS je družicový navigační systém -Systém NAVSTAR GPS.
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Dokumentace k zajištění BOZP
Vojenský technický ústav, s.p. Příspěvek k tématu „Inteligentní technologie vs. ploty pro ochranu státních hranic České republiky“ Kulatý stůl Poslanecké.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.
Seminář „Investiční a exportní příležitosti v Litvě, Lotyšsku a Estonsku“ MZV ČR
Informace o zapojení ŘLP ČR, s. p. do programu SESAR
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Regionální politika ČR
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Letecká informační služba pro GA 2017
Nástroje podpory uživatelů
Free Route Airspace Prague
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
ZMĚNY V ROZDĚLENÍ VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR 2017
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Koncepce Free Route ve FIR Praha
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Prezentace AIM/LIS Lukáš Čuřík
Transkript prezentace:

4.PLACHTAŘSKÝ SEMINÁŘ v JABLONNÉM NAD ORLICÍ 28.1.2006 Ing. Lumír HOVANČÍK MACC Praha

Základní témata přednášky Hlavním cílem přednášky je seznámení plachtařské veřejnosti s : FUA konceptem a na něj navazující problematikou ( ICASM, AUP ) pokud je problematika popsána v AIPu, budou odkazy na jednotlivé články označené kurzívou Létáním AČR v nových podmínkách po zavedení nové techniky ( JAS 39 a L-159 )

FUA (Flexible Use of Airspace ) koncept Vychází se z doporučení ICAO a EUROCONTROL. Základním dokumentem je The EUROCONTROL Handbook for Airspace Management. Specifikuje funkce Airspace Management (ASM) a Air Traffic Management (ATM). Popisuje procedury pro plnou implementaci konceptu FUA.

Tři stupně ASM ENR 1.1-8 čl. 1.1.9.1.2 Strategická úroveň ASM čl. 1.1.9.1.2.1 Předtaktická úroveň ASM čl. 1.1.9.1.2.2 Taktická úroveň ASM čl. 1.1.9.1.2.3

STRATEGICKÁ ÚROVEŇ ASM Činnost na strategické úrovni ASM provádí ICASM Interdepartmental Committee for Airspace Management. čl. 1.1.9.1.2.1 Odpovídá za metodické řízení ASM vykonávané na předtaktické a taktické úrovni. Přímo řídí pracoviště AMC (Airspace Management Cell ). Jednání ICASM probíhá jednou měsíčně - změny k 13.4.06

PŘEDTAKTICKÁ ÚROVEŇ ASM čl. 1.1.9.1.2.2 Do 10:00 UTC shromažďuje a vyhodnocuje žádosti od oprávněných uživatelů. ( pro civilní požadavky na pracovišti FIC a pro vojenské požadavky pracoviště AMC skupiny koordinace ) AMC rozhoduje o přidělování prostorů oprávněným uživatelům nepřesahujících rozlohou 500 km2 a dobou aktivace do 24 hodin. Překročí-li požadované omezení rozsah 500 km2 a/nebo dobu 24 hodin, postupuje AMC požadavek ICASM k dalšímu řešení cestou některého ze stálých členů tohoto orgánu. Všechna schválená omezení, která nejsou obsažena v AIP ČR nebo jdou nad rámec publikace v AIP ČR, předává AMC na NOF k publikaci formou NOTAM, nebyla-li forma publikace stanovena jinak na úrovni ICASM (např. AIP SUP).

PŘEDTAKTICKÁ ÚROVEŇ ASM FIC Praha – provádí shromažďování požadavků od civilních provozovatelů tlf. 220 374 393 fax. 220 374 259 Pracoviště AMC Pracoviště AMC skupina koordinace tlf. 973 212 822 fax. 973 212 824

MACC Praha TAKTICKÁ ÚROVEŇ ASM čl. 1.1.9.1.2.3 Činnost na taktické úrovni ASM provádí civilní a vojenská stanoviště ATS ( ACC Praha a MACC Praha ) v souladu s postupy pro koordinaci mezi civilními a vojenskými stanovišti ATS.

Plán AUP a jeho dostupnost na zemi čl. 1.1.9.6 Internet www.lis.rlp.cz nebo přímo http://aup.rlp.cz Plán využití vzdušného prostoru ( AUP ) Telefon civilní - FIC Praha – 220 374 393 vojenský – MACC Praha – 973 212 851

Dostupnost informací o aktivaci prostorů ve vzduchu Civilní stanoviště Praha information – 126,100 sektor Čechy Vojenské stanoviště Praha Terén – 123,750 prostor FIR Praha

Létání AČR v nových podmínkách po zavedení nové techniky ( JAS 39 a L-159 )

JAS – 39 GRIPEN Tyto letouny byly v květnu 2005 zařazeny do výzbroje AČR. Od 1. července 2005 převzaly ochranu vzdušného prostoru České republiky a plnění úkolů v integrovaném systému protivzdušné ochrany států NATO - NATINADS

L – 159 ALCA Hlavní vlastnosti L159A: Mnohorežimový impulsní dopplerovský radar (Multi-Mode Pulse Doppler Radar). Pokročilé rozhraní člověk / stroj s průhledovým displejem (Head-Up Display - HUD), víceúčelovým barevným displejem (Multi-Function Color Display - MFCD) a soustavou ovládacích prvků palubních systémů na řídící páce a páce ovládáni motoru (Hands-On-Throttle-And-Stick - HOTAS).

Přesný a autonomní navigační systém s inerciálním navigačním systémem (Inertial Navigation System - INS) na bázi laserového gyroskopu a s globálním polohovacím systémem (Global Positioning System - GPS). Rozsáhlé možnosti provádění záznamů za letu a poletových rozborů (debriefingu) - video, audio, systém vlastní ochrany, parametry motoru a letounu. Sedm závěsníků pro různou palubní výzbroj a vybavení. Schopnost operovat z částečně připravených letišť. Motor F124-GA-100 - "nejlepší ve své třídě".

Děkuji za pozornost