Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

pro všeobecné letectví

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "pro všeobecné letectví"— Transkript prezentace:

1 pro všeobecné letectví
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví IATCC, Jeneč, Ing. Marek Rom Vedoucí střediska ACC Praha

2 ACC Praha Prostory odpovědnosti Provoz odpovídačů SSR
Provádění kombinovaných letů z neřízených letišť

3 IATCC 3 February 2012

4 TMA PRAHA CTA BRNO OSTRAVA
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví TMA PRAHA FL165B MTMA ČÁSLAV FL125B PARDUBICE KARLOVY VARY FL95B CTA BRNO OSTRAVA FIR Praha – Lower Airspace GND-FL245 4

5 CTA PRAHA FIR Praha – Upper Airspace FL245-FL660 Seminář ŘLP ČR, s.p.
pro všeobecné letectví FIR Praha – Upper Airspace FL245-FL660 CTA PRAHA 5

6 N W E S Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 6 WT ST ET NT WH
SH EH NH WM SM EM NM WL SL EL NL TOP HIGH MIDDLE LOW WEST SOUTH EAST NORTH FL285 FL345 FL365 N W E S 6

7 ACC Praha Řízené lety IFR VFR FIC Praha PJE Neřízené lety VFR
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví FL 660 ACC Praha Řízené lety IFR FL 195 VFR C PJE FL 95 FIC Praha Neřízené lety VFR E kombinované lety VFR/IFR 1000 ft AGL G 7

8 sekundárního přehledového radaru (SSR)
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Mód S AIP ČR Vybavení a provozování odpovídačů v Módu S je povinné pro lety letadel letících podle pravidel IFR a VFR jako “General Air Traffic” (GAT) v tomto stanoveném vzdušném prostoru: – ACC sektory W, N a S CTA Praha, nad FL 95, – TMA Praha a CTR Ruzyně A7000 120 16 OKMEP 120 16 NIL OKMEP 120 16 100 f100 07 m293/i142 h156 8

9 sekundárního přehledového radaru (SSR)
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Mód S Identifikace L 4444 Letadlo vybavené módem S se schopností vysílat identifikaci letadla musí tuto identifikaci vysílat tak, jak je stanoveno pro pole 7 letového plánu ICAO, nebo, pokud nebyl letový plán podán, musí vysílat poznávací značku letadla. Poznámka: Od všech letadel vybavených módem S provozovaných v rámci mezinárodního civilního letectví se požaduje, aby měla schopnost vysílat identifikaci letadla (viz Předpis L 10/IV, Hlava 2, ust ) Kdykoliv se na situačním zobrazení zpozoruje, že identifikace vysílaná letadlem vybaveným módem S je rozdílná od té, která se od letadla očekává, musí být pilot požádán, aby potvrdil a, je-li to nutné, znovu nastavil správnou identifikaci letadla. Jestliže pilot potvrdí, že byla na módu S nastavena správná identifikace letadla, a rozdíl nadále existuje, musí řídící provést následující opatření: a) informovat pilota o trvající nesrovnalosti; b) kde je to možné, opravit formulář zobrazující identifikaci letadla na situačním zobrazení; a c) oznámit chybnou identifikaci vysílanou letadlem následujícímu řídícímu pracovišti a jakémukoliv jinému zainteresovanému stanovišti používajícímu mód S k identifikačním účelům. 9

10 sekundárního přehledového radaru (SSR)
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Mód A, C AIP ČR IFR a VFR lety letící vně vzdušného prostoru určeného pro povinné vybavení a provozování Módu S, jak je uveden v GEN , musí být vybaveny odpovídačem SSR schopným odpovídat na dotazy v Módu A ve 4096 kódech s hlášením tlakové nadmořské výšky v Módu C, jak je dále uvedeno: – všechna letadla provádějící let IFR, – všechna motorová letadla a balóny provádějící lety VFR ve FL 60 až do FL 95 – všechna letadla provádějící let VFR nad FL 95 v ACC sektoru E CTA Praha. Letadlo vybavené odpovídačem SSR musí mít za letu odpovídač v činnosti. Odpovídač SSR musí odpovídat na dotazy v módu A a C. L 10/IV Od 1. ledna 1999 musí všechny odpovídače, nezávisle na vzdušném prostoru, ve kterém se používají, odpovídat na dotazy módu C informací o tlakové nadmořské výšce. Poznámka: Činnost palubních protisrážkových systémů (ACAS) závisí na tom, že letadlo-narušitel udává tlakovou nadmořskou výšku v odpovědích módu C. 10

11 Mód A Mód C GARMIN GTX 328 TRIG TT31 Seminář ŘLP ČR, s.p.
pro všeobecné letectví Mód A GARMIN GTX 328 Mód C TRIG TT31 11

12 sekundárního přehledového radaru (SSR)
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provoz odpovídačů sekundárního přehledového radaru (SSR) Testy odpovídačů AIP Při provádění pozemních zkoušek odpovídačů SSR jsou pracovníci provádějící zkoušky povinni dodržovat níže uvedené postupy. Dodržování těchto pravidel umožní stanovištím ATC udržet přehled o reálném letovém provozu a případně poskytovat informace letadlům vybaveným palubním protisrážkovým systémem ACAS. 1) Pokud nebyl stanovištěm ATC z provozních důvodů přidělen jiný kód, je pro pozemní zkoušky odpovídačů v módu A vyhrazen kód 0000. 2) Při zkouškách probíhajících v CTR/MCTR musí pracovníci provádějící zkoušky předem informovat příslušnou TWR/MTWR o: – předpokládaném čase zahájení a ukončení zkoušky, – rozsahu hodnot módu C, které budou předmětem testu, – možném spojení pro případ, že příslušné stanoviště ATC bude v průběhu zkoušky požadovat její přerušení. 3) Při zkouškách probíhajících mimo CTR musí pracovníci provádějící zkoušky předem informovat ACC/MACC Praha v rozsahu údajů uvedených v bodě 2). Poznámka: Požaduje se, aby zkoušky Módu A nebyly prováděny bez současné imitace hodnoty módu C s nastavením alespoň nadmořské výšky letiště nebo, je-li zkouška prováděna mimo CTR, minimální hladiny. 12

13 13

14 Třída vzd. prostoru D-E (lety na spodní hranici TMA)
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Třída vzd. prostoru D-E (lety na spodní hranici TMA) 14

15 Vliv nezapnutého módu C na zobrazení řídícího
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Vliv nezapnutého módu C na zobrazení řídícího Top High Middle Low Výškový filtr A7000 W N E S 15

16 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví 16

17 Výškový filtr FL375 FL285 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
E2000 Replay :01:25

18 Výškový filtr FL375 FL285 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
E2000 Replay :01:25

19 Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Varovná funkce NONC 19

20 20

21 21

22 22

23 Provádění kombinovaných letů
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví Provádění kombinovaných letů z neřízených letišť V letovém plánu použít jednu z tratí uvedených pro dané letiště v AIP ČR, část AD 4 Před vzletem se telefonicky spojit se stanovištěm FIC Praha a zkoordinovat způsob přechodu na let IFR Po vzletu postupovat podle předchozího dohovoru a vyžádat si povolení pro let IFR Až do získání povolení pro let IFR pokračovat jako let VFR a vyhnout se řízeným či omezeným prostorům !!! „Aktivace“ letového plánu na FIC Praha, oznámení úmyslu přejít na let IFR, ani fráze „Continue VFR“ vydaná FIC Praha, apod. neznamená povolení ke vstupu do řízeného či omezeného prostoru !!! 23

24 ! ! ! ! ! FPL: -LKHK -VFR DCT BULEK/N120F080 IFR L624 HDO...
PRAHA INFORMATION, OKABC, C172 FROM LKHK TO EDDC, DEPARTED AT 1200, CLIMBING TO FL80, REQUEST CHANGE TO IFR ! ! ! ! ! OKABC, PRAHA INFORMATION, ROGER, CONTINUE VFR UNTIL FURTHER CLEARANCE

25 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "pro všeobecné letectví"

Podobné prezentace


Reklamy Google