Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_04
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_13
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_19
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_16  
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_14 Název materiálu:Tepelná pohoda Tematická oblast:Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace:Prezentace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_01 Název materiálu:Poživatiny a potraviny. Tematická oblast:Potraviny a výživa 1. ročník Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_07  Název materiálu: Fyzikální měření  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _11
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_03  Název materiálu: Vzájemné působení těles, pohybové zákony  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_06  Název materiálu: Elektrický proud v kovech.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu:VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_04  Název materiálu: Druhy sil  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží k seznámení.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_15
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06 Název materiálu: Vytápění - teplo Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace: Prezentace vysvětlí, co je teplo, souvislost teplo – vytápění a uvádí příklad výpočtu.  Očekávaný výstup: Žák vysvětlí, co je teplo, zvládne jednoduchý příklad na výpočet tepla Klíčová slova: teplo, změna skupenství Metodika: Slouží jako podklad pro žáky k procvičování v návaznosti na předcházející výklad. Lze rozeslat žákům elektronicky či elektronicky prezentovat ve výuce. Obor: Instalatér  Ročník: 1.  Autor: Mgr. Jan Zmátlík Zpracováno dne: 20. 9. 2013   Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Integrovaná střední škola, Slaný

Vytápění - teplo Integrovaná střední škola, Slaný

Co je teplo? Forma energie obsažená v každé pevné látce Odvozená fyzikální veličina Nemá zápornou hodnotu ani při teplotách pod bodem mrazu Lze měřit měřiči tepla Dodáváním tepla zvyšujeme teplotu Integrovaná střední škola, Slaný

Teplo a vytápění Je třeba stanovit množství tepla, které máme dodat určité látce, aby se zvýšila její teplota o požadovanou hodnotu Znamená určení tepelného výkonu při předání tepla, teplo vyrobené ve zdroji tepla zajistí vytápění objektu Je důležité znát a pochopit způsoby sdílení tepla mezi dvěma látkami s rozdílnými teplotami ve vztahu k vytápění Integrovaná střední škola, Slaný

Teplo - příklad Teplo: značka veličiny …………Q značka jednotky ………. J (Joule) Množství tepla: Q = m . c . (t2 - t1) [J] m… hmotnost látky [kg] c … tepelná kapacita látky [J/kg.K], [Wh/kg.K] (údaj z tabulek měrné tepelné kapacity látek) t1 … počáteční teplota látky [°C] t2 … konečná teplota látky [°C] Integrovaná střední škola, Slaný

Teplo - příklad Jaké množství tepla je třeba dodat 200 kg vody, pokud ji potřebujeme ohřát z 50°C na 80°C? Řešení: Q = m . c . (t2 - t1) = 200 . 1,16 . 30 = 6 960 Wh* = 6,96 kWh Odpověď: Je třeba dodat 6,96 kWh tepla * Ve vytápění se používá pro vyjádření množství tepla často jednotka [Wh] místo [J] Integrovaná střední škola, Slaný

Tepelná kapacita látek Obr . č. 1 Integrovaná střední škola, Slaný

Změna skupenství Z hlediska vytápění patří k nejdůležitějším látkám voda Velmi používaná je také pára Dodáváním tepla může voda změnit své skupenství Při teplotě 100°C a normálním atmosférickém tlaku (100 kPa) rozlišujeme tyto podoby vody: vroucí voda, mokrá pára, sytá pára Integrovaná střední škola, Slaný

Změna skupenství Obr. č. 2 Integrovaná střední škola, Slaný

Kontrolní otázky 1. Jaká je přesná hodnota normálního atmosférického tlaku a jaká se používá v praxi? 2. Jaká látka z hlediska vytápění patří k nejdůležitějším? 3. Kdy dochází ke změně skupenství vody? 4. Jaká látka má největší tepelnou kapacitu? Integrovaná střední škola, Slaný

Odpovědi 1. Přesná hodnota normálního atmosférického tlaku je 101,3 kPa v praxi 100k Pa 2. K nejdůležitějším látkám ve vytápění patří voda, pára. 3. Ke změně skupenství vody dochází dodáváním tepla. 4. Největší tepelnou kapacitu má voda (4 190 J/kg.K) Integrovaná střední škola, Slaný

Odkazy Obrázek č. 1 Tajbr,S. Praha, Sobotáles, 1998, str. 25 Integrovaná střední škola, Slaný

Konec prezentace Integrovaná střední škola, Slaný