Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

Přijímací řízení na střední školy
Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Kariérové poradenství na ZŠ Přerov, Trávník 27
Návštěva průmyslové školy v Písku Exkurze na SPŠ v Písku.
ŘEMESLO ŽIJE! Řemesla v ČR – Diskusní seminář 5. prosince 2013 Pavel Dvořák, Magistrát hl. m. Prahy, odbor školství mládeže a sportu.
2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA TECHNICKÁ
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Střední průmyslová škola, Karviná
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Rok 1997 Pozemní stavitelství Pozemní stavitelství Technické zařízení budov Technické zařízení budov Mechanik – opravář pro silniční motorová vozidla.
Úřad práce v Jihlavě Informační poradenské středisko
Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své.
Informační poradenské středisko
Pedagogická rada
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
Týden Vojty Machaly.
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Má žák ZŠ dostatek informací pro volbu technického vzdělávání ? Miroslav Strouhal ZŠ Velké Němčice.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Hanácké železárny a pérovny, a.s. PROSTĚJOV Připravila: Ing. Marika Pilíšková Dne:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Kampaň „Česko mluví o vzdělávání“ aneb o co nám jde Silvie Pýchová, EDUin , Olomouc.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Základní škola Loštice:
Tříleté zkušenosti se zapojením do paliativní péče v rámci psychické podpory pacientů i rodinných příslušníků Mgr. Milena Malá, Zdravotní klaun, o. p.
Leden Do získám od výchovné poradkyně ( VP) podklad pro vyplnění přihlášky 2.Od si otevřu webové stránky příslušné střední školy,
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Informativní schůzky pro rodiče vycházejících žáků říjen 2008 INFORMACE: SCIO testování žáků podpora řemesel v odborném školství nový způsob přijímacího.
Určitě si kladete otázku, proč na kongresových dnech výchovných poradců, zaměřených na nové trendy ve výchovném poradenství, vystupuje zástupce Skupiny.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Úskalí začínajícího učitele
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Odevzdáno 23 dotazníků Struktura posluchačů: - 19 základní školy, 2 střední školy, 2 speciální školy a zařízení - 11 začínajících výchovných poradců -
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
 Jedna z největších škol Karlovarského kraje  Více jak 1000 žáků a 100 zaměstnanců  11 maturitních oborů  11 učebních oborů 
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Šachy do škol 2016/17.
Čím chci být ,až vyrostu.
„Okna technickým oborům dokořán“
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
ČÍM CHCI BÝT, AŽ VYROSTU? Václav Pfleger.
Krajský metodický kabinet NÁBYTKÁŘSTVÍ A DŘEVAŘSTVÍ
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Setkání kariérových poradců
Kariérové poradenství a podnikavost
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY
Transkript prezentace:

Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů Základní škola Kynšperk nad Ohří Postřehy žáků Zájem rodičů Zkušenosti pedagogů PaedDr. M. Koukalová ZŠ Sokolov Rokycanova Mgr. P. Šišková

Merkur – zlepšování podmínek pro výuku technických oborů 2008/2009 Žáci osmých ročníků 9. – 11. června 2009 WITTE Nejdek 2009/2010 Žáci devátých ročníků 18. 11. – 9. 1. 2010 Hexion Sokolov

Postřehy výchovného poradce Podpora VP u ředitele školy a zástupců ředitele školy Dostatečná informovanost kolegů Kontakt s žáky a jejich rodiči Workshopy mimo výuku Mimořádná vstřícnost manažerek projektu

Zájem o účast v projektu Třída 2008 Počet žáků Má zájem Nemá zájem Neodevzdal 8. A 24 10 1 13 8. B 20 7 8. C 19 2 Třída 2009 Počet žáků Má zájem Nemá zájem Neodevzdal 9. A 24 22 2 9. B 20 18 9. C 19 17

Zájem chlapců o technické obory Baví mě vyrábět Technické obory se mi líbí Zajímá mě, dělá to můj táta Viděl jsem, jak to dělá děda Bavilo by mne umět ovládat stroje Mají prosperitu v budoucnu Montování mne baví a není náročné

Postřehy děvčat o technických oborech Mám strach z elektřiny Byla bych špinavá Automechanik není pro holku Nejsem kluk, nebavilo by mne to Baví mne technika, bála bych se, že se zraním Nelíbí se mi technické obory, jsou klučičí

Besedy na ISŠTE Přínosné, protože vím, které obory se vyučují Zajímavé, protože jsem se dozvěděl informace, které jinde nejsou Nemusel jsem se učit ve škole

Besedy Interaktivní besedy Využití odpoledního vyučování Bezproblémová komunikace Využití zkušeností učitelů z ISŠTE Příležitost pro žáky

Návštěva školy Líbilo se mi u elektrikářů Líbila se mi škola a i kluci Hodně nových informací Hlásím se tam, chtěl jsem to vidět Nebavilo mne pájení

Exkurze Musí se dodržovat pravidla (helma) Nikdy jsem tam nebyla, hodně potrubí Příjemný personál Zjistil jsem, jak to chodí

Postřehy ze základní školy Malá motivace žáků i jejich rodičů pro výběr na technické obory Neznalost obsahu a náplně jednotlivých oborů technických profesí Honba středních škol za počty žáků Zákonní zástupci chtějí pro své děti „čistou“ práci, ne řemeslo bez ohledu na jejich možnosti a předpoklady Užší spolupráce ZŠ a SŠ

Podávání přihlášek na SŠ 9. C (19 ž., 7 ch.) 9. B (20 ž., 11 ch.) 9. A (24 ž., 15 ch.) Mechanik s a z Strojní mechanik Technické lyceum Obráběč kovů Zámečník Elektrikář Elektrotechnik autolakýrník Autolakýrník Automechanik Stavebnictví Instalatér Zedník

Podávání přihlášek třída 15 4 16 5 17 2 přihlášky na technické obory žáci všechny obory na ISŠTE 9. C (19 ž., 7 ch.) 15 4 9. B (20 ž., 11 ch.) 16 5 9. A (24 ž., 15 ch.) 17 2

Přihlášky na technické obory ZŠ Sokolov, Rokycanova Třída Počet žáků Technické obory ISŠTE Sokolov 9. A 16 5 žáků - 13 přihlášek 8 9. B 25 8 žáků - 17 přihlášek 9. C 30 4 žáci - 4 přihlášky 1 ∑ 71 17 žáků - 34 přihlášek 17

Přínos pro budoucnost Pozitivní zpětná vazba žáků na projekt Cenné workshopy na výměnu zkušeností s VP z jiných škol Spolupráce ZŠ a SŠ Významné postřehy od učitelů ze středních škol Projekt naznačil dobrý směr výchovy žáků k odpovědné volbě oboru