Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název materiálu: Předložky se 4. pádem
Advertisements

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_04
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_13
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_19
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_14 Název materiálu:Tepelná pohoda Tematická oblast:Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace:Prezentace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_07  Název materiálu: Fyzikální měření  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_03  Název materiálu: Vzájemné působení těles, pohybové zákony  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace:
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_19  Název materiálu: Fyzika elektronového obalu atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_06  Název materiálu: Elektrický proud v kovech.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu:VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_04  Název materiálu: Druhy sil  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží k seznámení.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_08  Název materiálu: Magnetické pole.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_07
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_20  Název materiálu: Jádro atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží k.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_07  Název materiálu: Elektrický proud v kapalinách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_MATEMATIKA1_07 Název materiálu: Záporná čísla. Tematická oblast: Matematika 1. ročník /E obory/ Anotace: Prezentace slouží k vysvětlení a stručnému procvičení základních početních úkonů se zápornými čísly. Očekávaný výstup: Ovládá základní pravidla zápisu závorek záporných a kladných čísel tam, kde musí být. Určí výsledné znaménko výsledku ři sčítání a odčítání, násobení a dělení kladných a záporných čísel. Klíčová slova: Záporné číslo, součet, rozdíl, součin a podíl záporných čísel. Metodika: Slouží k vysvětlení a procvičení základních početních úkonů se zápornými čísly. Prezentaci lze rozeslat žákům elektronicky či elektronicky použít ve výuce. Obor: Stravovací a ubytovací služby, Strojírenské práce. Ročník: 1. Autor: Ing. Ivan Števula Zpracováno dne: 1. 10. 2012 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Zpracoval: ing. Ivan Števula Záporná čísla Zpracoval: ing. Ivan Števula

Záporná čísla Kde je potkáme ? Teploměr - teplota přes den a v noci. V obchodě - velký nákup, malá peněženka. Půjčky a úvěry – malý příjem.

Záporná čísla - odčítání Odečíst číslo znamená přičíst číslo „opačné“. Příklad: 6 – 3 = 6 + (-3) = 3 Pamatujte si: + ( + a ) = + a => + ( + 5 ) = + 5 + ( - a ) = - a => + ( - 5 ) = - 5 - ( + a ) = - a => - ( + 5 ) = - 5 - ( - a ) = + a => - ( - 5 ) = + 5

Záporná čísla - součin Součin dvou záporných čísel je číslo „kladné“. Příklad: (- 6) . (- 3) = 18 Pamatujte si: (+) . (+) = (+) => (+4) . (+3) = 4 . 3 = +12 (+) . ( - ) = ( - ) => (+4) . (-3) = 4 . (-3) = -12 ( - ) . (+) = ( - ) => (-4) . (+4) = (-4) . 3 = -12 ( - ) . ( - ) = (+) => (-4) . (-3) = +12

Záporná čísla - součin Součin tří záporných čísel je číslo „záporné“. Příklad: (- 6) . (- 3) . (-2) = -36 Pamatujte si: (+).(+).(+) = (+) => (+4).(+3).(+5) = 4.3.5 = +60 (+).(-).(+) = (-) => (+4).(-3). (+5) = 4.(-3).5 = -60 (+).(+).(-) = (-) => (+4).(+3).(-5) = 4.3.(-5) = -60 ... => … (-).(-).(-) = (-) => (-4).(-3).(-5) = -60

Záporná čísla - součin Součin lichého počtu záporných čísel je číslo „záporné“. Příklad: (- 6) . (- 3) . (-2) = -36 Pamatujte si: (-).(-).(-) = (-) => (-4).(-3).(-5) = -60 (-).(-).(-).(-).(-) = (-) => (-4).(-3).(-5).(-4).(-3) = - ??? ... => …

Příklad: (- 6) . (- 3) . (-2) . (-1) = +36 Záporná čísla - součin Součin sudého počtu záporných čísel je číslo „kladné“. Příklad: (- 6) . (- 3) . (-2) . (-1) = +36 Pamatujte si: (-).(-) = (+) => (-4).(-3) = +12 (-).(-).(-).(-) = (+) => (-4).(-3).(-5).(-4) = + ??? ... => …

Záporná čísla - součin Součin libovolného počtu čísel, z nichž jedno je nula, je číslo „nula“. Příklad: (- 6) . 0 . 2 = 0 Pamatujte si: (-).0.(-) = 0 => (-4).0.(-3) = 0 (+).(-).0.(-) = 0 => (+4).(-3).0.(-5) = 0 ... => …

Záporná čísla - podíl Podíl dvou záporných čísel je číslo „kladné“. Příklad: (- 6) : (- 3) = +2 Pamatujte si: (+):(+) = (+) => (+8):(+4) = 8:4 = 2 (+):( - ) = ( - ) => (+8):(-4) = 8:(-4) = -2 ( - ):(+) = ( - ) => (-8):(+4) = (-8):4 = -2 ( - ):( - ) = (+) => (-8):(-4) = (-8):(-4) = 2

Záporná čísla - podíl Dělíme-li záporné číslo kladným číslem, je výsledek číslo „záporné“. Příklad: (- 6) : 3 = -2 Pamatujte si: (+):(+) = (+) => (+4):(+4) = 4:4 = 1 (+):( - ) = ( - ) => (+4):(-4) = 4:(-4) = -1 ( - ):(+) = ( - ) => (-4):(+4) = (-4):4 = -1 ( - ):( - ) = (+) => (-4):(-4) = (-4):(-4) = 1

Záporná čísla - podíl Dělíme-li kladné číslo záporným číslem, je výsledek číslo „záporné“. Příklad: 6 : (-3) = -2 Pamatujte si: (+):(+) = (+) => (+9):(+3) = 9:3 = 3 (+):( - ) = ( - ) => (+9):(-3) = 9:(-3) = -3 ( - ):(+) = ( - ) => (-9):(+3) = (-9):3 = -3 ( - ):( - ) = (+) => (-9):(-3) = (-9):(-3) = 3

Záporná čísla - podíl Dělíme-li nulu kladným číslem, je výsledek číslo „nula“. Příklad: 0 : 3 = 0 Pamatujte si: 0:(+) = 0 => 0:(+4) = 0 … => …

Záporná čísla - podíl Dělíme-li nulu záporným číslem, je výsledek číslo „nula“. Příklad: 0 : (-3) = 0 Pamatujte si: 0:(-) = 0 => 0:(-3) = 0 … => …

Použitý zdroj Hlavní zdroj informací: RNDr. Jan Houska, CSs., Mgr. Jaroslava Hávová, doc. ing. Bohuslav Eichler, Matematika – Aritmetika a algebra, pro 9. ročník a nižší třídy gymnázia, 2. vydání, vydalo nakladatelství Fortuna, Praha, 1991. Snímek 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. , 10., 11. a 12.: Obrázky sady MS Office.